پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۲۳:۵۵
۲۳
۱
نسخه چاپی

کیمیا علیزاده هلندی شد!

کیمیا علیزاده هلندی شد!
تنها مدال آور ورزش بانوان ایران در رقابت‌های المپیک با مهاجرت به کشور هلند قصد دارد در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند.

چندی پیش کیمیا علیزاده، دارنده مدال برنز المپیک ریو و نقره و برنز جهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان ایران غایب بود و کادر فنی تیم ملی دلیل این موضوع را آسیب دیدگی این ورزشکار عنوان کردند و حتی این صحبت از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شد که علیزاده به شرط رسیدن به شرایط ایده آل می‌تواند راهی اردوی تیم ملی شود و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند.

اما بر خلاف این ادعاها، علیزاده چند روزی است راهی کشور هلند شده و تمرینات آماده سازی خود را در اروپا پیگیری می‌کند.

معرفی کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده زنوزی (زاده ۱۹ تیر ۱۳۷۷ در کرج)، تکواندوکار ایرانی است. او در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد. وی نخستین و تنها زن ایرانی است که در تاریخ ایران در بازی‌های المپیک، برنده مدال شده و با هجده سال سن، جوان‌ترین مدال‌آور تاریخ ایران در ادوار المپیک است. پیش از او ناصر گیوه‌چی در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی کم‌سن‌ترین مدال‌آور ایران با ۱۹ سال سن بود.

ازدواج کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده در ۳۱ مرداد سال ۹۷ با حامد معدنچی والیبالیست سابق عقد ازدواج بست.

در مهر ۱۳۹۸ شبکهٔ بی‌بی‌سی، علیزاده را به‌عنوان یکی از «۱۰۰ زن الهام‌بخش و تاثیرگذار سال ۲۰۱۹» انتخاب کرد.

زندگی‌نامه کیمیا علیزاده

کیمیا ۱۹ تیرماه سال ۱۳۷۷ در کرج از خانواده‌ای آذربایجانی زاده شده‌است. مادرش اهل استان اردبیل و پدرش نیز اهل شهر زنوز هستند. کیمیا فرزند بزرگ خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود نیز دارد. وی در ۱۷ تیر ماه سال ۱۳۹۶ به دلیل اختلال مشکوک به سندروم گیلن باره در بیمارستان تحت نظر قرارگرفت.

آغاز دوره حرفه‌ای کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده بسیار زود پدیدهٔ تکواندو لقب گرفت و مربیان تیم ملی روی مدال‌آوری او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون حساب کرده بودند. از علیزاده که آن موقع در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم شرکت کرده بود، به عنوان یکی از طلایی‌های کاروان ورزشی ایران یاد می‌شد. او به کره‌جنوبی هم سفر کرد اما بدون اینکه در مسابقه‌ای شرکت کند، تنها نظاره‌گر مبارزه دیگر تکواندوکاران بود زیرا مسوولان برگزارکننده مسابقات به علیزاده مجوز شرکت در رقابت‌ها را ندادند. خودش، مسوولان تکواندو و به‌طور کلی مسوولان ورزش کشور شوکه شدند. اما اتفاقی بود که رخ داد، وقتی که به سن پایین علیزاده ایراد گرفتند و طبق قانون او به دلیل نرسیدن به سن ۱۷ سالگی از بازی‌های آسیایی دور ماند. فدراسیون تکواندو نسبت به این موضوع شکایت کرد، اما مسوولان مسابقات نپذیرفتند تا تغییرات گسترده در قوانین تکواندو علیزاده را از بازی‌های آسیایی بازدارد. او اما ناامید نشد و در مسابقات جهانی مدالی کسب کرد که در تاریخ تکواندو بی‌سابقه بود. 

معرفی حامد معدنچی همسر کیمیا علیزاده

حامد معدنچی متولد ۹ آذر ۱۳۶۸ در کرج است. او سال ها در تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان، پیکان تهران و.. حضور داشت اما ۲ سال پیش به دلیل مصدومیت شدید، تصمیم به کناره گیری از دوران حرفه ای والیبال کرد.

تیم‌هایی که حامد معدنچی در آن حضور داشته است:

آلومینیوم المهدی هرمزگان - برق تهران - نفت تهران - ارتعاشات مشهد - مقاومت مهاباد - پیکان تهران

حامد معدنچی به طور کلی والیبال را کنار نگذاشت و به عنوان یک مربی در مدرسه والیبال ستارگان البرز به فعالیت خود ادامه داد.

افتخارات کیمیا علیزاده

اولین مدال دختران در قهرمانی نوجوانان جهان (۲۰۱۴ چین تایپه)

اولین مدال دختران در المپیک تابستانی جوانان (۲۰۱۴ نانجینگ)

نخستین مدال تاریخ تکواندو زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان با به دست آوردن مدال برنز (۲۰۱۵)

نخستین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در رقابت‌های المپیک با کسب مدال برنز المپیک (۲۰۱۶)

نخستین حضور یک بانوی تکواندوکار در فینال رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان (۲۰۱۷)

بیشتربخوانید:

ماجرای مهاجرت کیمیا علیزاده

علیزاده با مهاجرت به هلند دیگر قصدی برای مبارزه زیر پرچم ایران را ندارد و به دنبال این است در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند.

مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۱۷

فدراسیون جهانی تکواندو، کیمیا علیزاده را به عنوان پرچمدار بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در کره جنوبی انتخاب کرد.

کیمیا علیزاده روز جمعه ۹ تیر۱۳۹۶ (۳۰ ژوئن) در این مسابقات مدال نقره گرفت. این اولین بار یود که یک نفر از اعضای تیم تکواندوی زنان ایران در مسابقات جهانی به فینال می‌رسید. پزشکان گفتند در این مسابقات بدن کیمیا علیزاده آسیب دیده و باید جراحی شود. ظاهراً بیشتر آسیب‌ها مربوط به قبل از مسابقات کره جنوبی است و به همین دلیل نزدیکان و هوادارانش می‌گویند که او با وجود آسیب، تلاش زیادی کرد که در مسابقات بماند. سرمربی کیمیا علیزاده گفت به تدریج آسیب‌های او جدی‌تر شد اما باز هم در مسابقات جهانی کره جنوبی شرکت کرد و مدال گرفت

گفتنی است علیزاده در تیرماه ۹۷ به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب شد.



+ 23
مخالفم - 7
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
de
+0
unlike
-0
شادی ۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۴۶
پاسخ
comments خوش بحالش????
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری