پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸ ۰۰:۴۴
۱۳
۰
نسخه چاپی
عملکرد فوق العاده تیم ملی بانوان

رویای بزرگ تیم والیبال بانوان

عملکرد فوق العاده تیم ملی بانوان
آسمان خراش های بانوان ایرانی در تلاش برای افتخاری بزرگ هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: از عملکرد شاگردانم در این بازی ها راضی هستم.

تیم ملی والیبال بانوان پیش از حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک، ۲ بازی تدارکاتی مقابل تیم ذوب آهن اصفهان برگزار کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در این دو بازی گفت: عصر سه‌‌شنبه در اولین بازی تدارکاتی مقابل ذوب‌آهن با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسیدیم. بازی دوم نیز امروز در چهار ست برگزار شد که هر تیم، دو ست پیروز میدان بود.

وی افزود: ذوب‌آهن تیم بسیار قوی و خوبی است. این تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران بوده و از نظر هماهنگی، بسیار منسجم است.

سرمربی تیم ملی بانوان تصریح کرد: به نسبت این‌ که بازیکنمانم یک ماه در اردو بودند، از عملکردشان در این دو بازی راضی هستم. خوشحالم تیم ذوب‌آهن قبول کرد مقابل ما بازی کند.

وی تاکید کرد: در این ۲ بازی، نقاط قوت و ضعف تیم را شناسایی کردیم و با توجه به آنالیزی که داریم، در فاصله باقی‌ مانده تا شروع رقابت‌های انتخابی المپیک، ضعف‌ها را برطرف خواهیم کرد.

مسابقات والیبال انتخابی المپیک بانوان آسیا، ۱۷ تا ۲۲ دی ماه سال جاری در تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های قزاقستان، کره‌جنوبی و اندونزی همگروه است.

مطالب مرتبط : تیم ملی والیبال ایران چگونه به المپیک ژاپن می رسد؟

مازندرانی‌ها غایبین بزرگ در تیم ملی والیبال بانوان

 مازندران هیچ سهمی در تیم ملی بانوان اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک ندارد.

فهرست نفرات تیم ملی اعلام شد که متاسفانه پس از چند سال حضور مداوم مونا خواجه کلایی و سپس سودابه باقرپور، هیچ بازیکنی از مازندران برای عضویت در یک رویداد مهم بین المللی به تیم ملی والیبال بانوان دعوت نشده است.

ملی پوشان بانو همیشه یک پست را برای مازندرانی‌ها کنار گذاشته می‌دیدند، ولی سودابه باقرپور در چند ماه گذشته به تیم ملی دعوت نشده و دیگر بازیکنان مازنی هم مورد توجه تیم ملی قرار نگرفتند تا عملا مازندران بدون نماینده بماند.

البته در رده‌های سنی پایه مازندران نفراتی را دارد، اما گمان می‌رود بازگشت به تیم ملی بزرگسالان به این زودی‌ها ممکن نخواهد بود.

مطالب مرتبط : تیم ملی والیبال ایران محکوم شد

نماینده ارومیه در تیم ملی والیبال بانوان

رییس هیات والیبال ارومیه گفت: «اسما سعیدی» قدرتی‌زن ملی‌پوش اهل این شهر با قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی بانوان ایران به بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: سعیدی خرداد سال گذشته نیز در نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختران زیر ۱۹ سال آسیا به میزبانی ویتنام حضور داشت.

وی ادامه داد: آذر ماه امسال معصومه اسماعیلی نیز به دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات مقدماتی المپیک دعوت شد ولی در ترکیب نهایی قرار نگرفت.

رییس هیات والیبال ارومیه با اشاره به اینکه تیم ملی بانوان والیبال ایران در روزهای ۱۷ تا ۲۲ دی‌ماه در مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی کشور تایلند به میدان می‌رود، ادامه داد: بر اساس اعلام فدراسیون فاطمه امینی، هاله متقیان، فاطمه عنایت، زهرا کریمی، حانیه محتشمی‌پور، آیتک سلامت، اسما سعیدی، سارا نظری، الهام فلاح، ریحانه کریمی، مینا روستا، نگین شیرتری، مونا آشفته و الهه پورصالح بازیکنان ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک هستند.

هفت تیم در مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه زنان حضور دارند و تیم ملی ایران در گروه دوم با تیم‌های اندونزی، قزاقستان و کره‌جنوبی رقابت ‌می‌کند.

ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها روز سه‌شنبه ۱۷ دی ساعت ۹:۳۰، با قزاقستان، چهارشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۲ با کره جنوبی و پنج‌شنبه ۱۹ دی ساعت ۹:۳۰ با اندونزی مسابقه می‌دهند.

تیم‌ها در روز جمعه استراحت می‌کنند و شنبه و یکشنبه، مراحل نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود، مسابقه نهایی ساعت ۱۴:۳۰ یکشنبه به انجام می رسد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های مستعد در ورزش والیبال در بخش مردان و بانوان است و پیش از این نیز ۹ والیبالیست دختر از این استان طی ۴ سال اخیر به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران ملی‌پوشان زیادی تقدیم تیم‌های ملی کرده‌است و یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست، میرسعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت پنج کاپیتان ارومیه‌ای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ هستند.

هم اکنون چهار والیبالیست ارومیه‌ای به نام های میرسعید معروف، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور در ترکیب تیم ملی برای اعزام به بازی های انتخابی المپیک حضور دارند.

مطالب مرتبط : چالش های تیم ملی والیبال

تهمینه درگزنی از سفر به تایلند بازماند

بانوی ملی‌پوش والیبال کشورمان به دلیل وضعیت جسمانی وخیم پدرش از شرکت در مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو بازماند.

تهمینه درگزنی ملی‌پوش والیبال کشورمان در آستانه اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو نتوانست در اردوی پایانی شرکت کند و مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک را نیز از دست داد.

کادر فنی تیم ملی والیبال بانوان و مسئولان فدراسیون پس از این اتفاق مینا روستا را جایگزین کردند.

مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو از 17 دی ماه در کشور تایلند برگزار می‌شود.



+ 13
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری