پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸ ۰۰:۱۹
۱۰
۰
نسخه چاپی
بزرگترین کشور در استراتژی جذب گردشگر

ترکیه جذاب ترین کشور گردشگری

بزرگترین کشور در استراتژی جذب گردشگر
فرهنگ و گردشگری در ترکیه در این چند سال اخیر بزرگترین استراتژی در آمدزدایی در این کشور می باشد.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه،‌ شمار بازدیدکنندگان خارجی ترکیه در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به آمار سالانه این کشور، با ۱۴.۳۱ درصد افزایش رو به رو بوده است.

شهر «آنتالیا»‌ با جذب ۱۴.۴ میلیون گردشگر در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۹ همچنان لقب خود را به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه حفظ کرده است.

استانبول که پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه و یکی از مقاصد اصلی گردشگری  این کشور محسوب می‌شود نیز با جذب ۱۳.۷ میلیون گردشگر خارجی،‌ رتبه دوم پربازیدترین شهر ترکیه را به خود اختصاص داد.

شهر «آنتالیا»‌ و «ترکیه» در مجموع میزبان ۶۵ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه بودند.

با ورود ۶.۸۹ گردشگر روسیه‌ای به ترکیه در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۹، آمار ورود گردشگران این کشور به ترکیه با ۱۷.۴۲ درصد افزایش همراه بوده است. به این ترتیب روسیه همچنان رتبه اول فهرست کشورهایی با بیشترین بازدید از ترکیه را به خود اختصاص داد.

پس از روسیه، آلمان با ۴.۸۳ میلیون گردشگر و ۱۱.۵۷ درصد افزایش، بریتانیا با ۲.۵ میلیون گردشگر و ۱۳.۳ درصد افزایش در رتبه‌های دوم و سوم فهرست کشورهایی با بیشترین بازدید از ترکیه قرار گرفتند.

بلغارستان و ایران نیز از جمله کشورهایی هستند که بیشترین بازدید را در بازه زمانی ذکر شده از ترکیه داشته‌اند.

 با توجه اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز آمار ترکیه، در این بین بیش از ۵ میلیون شهروند ترکیه که در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ترکیه سفر کردند و در تحقق هدف ۵۱ میلیون بازدید گردشگر خارجی که توسط دولت ترکیه تعیین شده بود، تاثیرگذار بودند.

سال گذشته، حدود ۳۹.۵ میلیون گردشگر خارجی وارد خاک ترکیه شدند، این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ که ۳۲.۴ میلیون بود،‌ افزایش داشته است.

طبق گزارش‌های ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ «سازمان جهانی گردشگری» (UNWTO)، ترکیه رتبه پنجم میزبانی از بیشترین تعداد گردشگر و رتبه پانزدهم فهرست بیشترین درآمد حاصل از صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده است.

ترکیه همچنین به عنوان ششمین کشور پردرآمد در حوزه گردشگری و چهارمین کشور با بیشترین تعداد گردشگران خارجی اروپا محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط : صنعت متفاوت توریسم در ترکیه

ترکیه استراتژی جدید خود برای جذب گردشگر را آشکار کرد

محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه در نظر دارد به منظور افزایش درآمد پایدار در بخش گردشگری، استراتژی‌های جدید بازار محور در پیش گیرد. ارسوی در کنفرانسی که در استانبول برگزار شد، از اهداف جدید خود برای توسعه صنعت گردشگری در سطح جهانی، از طریق رونق بازار رونمایی کرد که مهم‌ترین هدف او از این کار افزایش درآمد دولت بود.

چنین پیش‌بینی شده است که با به‌کار گیری استراتژی‌های جدید دولت تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۷۵ میلیون توریست به کشور ترکیه سفر کنند که این تعداد باعث جذب درآمد ۶۵ میلیارد دلار امریکا خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه قصد دارد در پیش گیرد، افزایش مخارج نسبی گردشگران در سال‌های آینده است؛ به این صورت که هزینه اقامت هر گردشگر برای مدت یک شب از ۶۵ دلار در سال ۲۰۱۸ به ۸۵ دلار در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. ارسوی امیدوار است با به‌کار گیری استراتژی‌های جدید برای جذب گردشگر تعداد توریست‌ها از خاور دور و اقیانوسیه را از یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۸، به چهار میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در نظر دارد بر کشورهای چین، هند، کره جنوبی و ژاپن بیش از دیگر کشورهای دنیا تمرکز کند چرا که این کشورها منابع بازاری جهان در نظر گرفته می‌شود که صنعت گردشگری را در سراسر دنیا رونق می‌دهد. با پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید پیش‌بینی می‌شود که تعداد گردشگرانی که از کشورهای کرانه اقیانوس آرام به ترکیه سفر می‌کنند، در سال ۲۰۲۳، نسبت به سال ۲۰۱۸ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

مقامات رسمی ترکیه در نظر دارند به منظور دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود، بیشتر بر اقداماتی نظیر تنوع بخشیدن به تبلیغات، معرفی رستوران‌های جدید و دیگر مراکز تهیه غذا در سراسر کشور، ارائه تورهای فرهنگی جدید و خدمات‌رسانی بیشتر در بخش سفرهای دریایی از طریق کشتی‌ها تمرکز کنند.



+ 10
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری