پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۶:۵۲
۹
۰
نسخه چاپی
اقدامات و واکنش های جدید مسکن ملی

تازه ترین حواشی طرح مسکن ملی

اقدامات و واکنش های جدید مسکن ملی
از زمان ثبت نام طرح مسکن ملی تا به امروز حواشی و اخبار فراوانی به دست خبرنگارهایمان رسیده است.

آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی در شهرستان های ایران از سر گرفته شده است و مورد استقبال قرار گرفته است که گزارش خبرنگارهایمان را با هم می خوانیم.

آغاز ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن از سه شنبه 26 آذر به مدت سه روز در استان بوشهر آغاز می‌شود.

رستمی افزود: سهمیه استان با مجموعه شهر جدید عالیشهر دو هزار و 490  واحد است و متقاضیان می توانند به صورت برخط در نشانی ten.mrod.ir  ثبت نام کنند.
وی گفت: این طرح شامل کسانی می‌شود که خود یا افراد تحت تکفل آنها از 22 بهمن 57  زمین یا تسهیلات یارانه‌ای از دولت دریافت نکرده باشند و از اول فروردین 84 زمین یا منزل مسکونی نداشته و پنج سال در شهر مورد نظر سکونت داشته باشند.

 رستمی افزود: برای ثبت نام نیاز به 30 درصد آورده متقاضی و بقیه تسهیلات 18  درصد 75 تا صد میلیون تومانی است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بوشهر مسکن مهر فاقد متقاضی نداریم و در برازجان هم مسکن مهر تعیین تکلیف شده است گفت: تا پایان سال  پرونده های غیر حقوقی مسکن مهر استان به طور کامل بسته می شود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر هم گفت: اولویت اول ثبت نام از متقاضیان  طرح ملی اقدام مسکن  شهر بوشهر و عالیشهر می باشد که حداقل 5 سال سکونت در شهر بوشهر یا عالیشهر داشته باشند.

ثبت نام طرح ملی مسکن در کاشان از دی ماه آغاز می شود

رئیس اداره راه وشهرسازی کاشان گفت: ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای استفاده از تسهیلات دولتی در کاشان از دی ماه آغاز خواهد شد.
محمدرضا حق شناس در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم افزود: با مکاتبات انجام شده با استان و تعیین و  معرفی زمین مورد نیاز در شهرک خاتم الانبیا (مسکن مهر) متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر کاشان می توانند از دی ماه با مراجعه به سایت اعلام شده ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان در شهرهای برزک و نیاسر از روز ۲۳ تا ۲۵ آذر مهلت دارند تا با مراجعه به سایت https://tem.mrud.ir/ برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

رئیس اداره راه وشهرسازی کاشان یادآور شد: در حال حاضر برای متقاضیان مسکن ملی در قمصر هیچ گونه برنامه ریزی نشده است.

حق شناس خاطرنشان کرد: با توجه به متقاضیان زیادی که بر ای طرح اقدام ملی مسکن در کاشان وجود دارد زمان ثبت نام برای آنها از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است ثبت نام متقاضیان استفاده از تسهیلات دولت در طرح اقدام ملی مسکن، از روز شنبه ۲۳ آذر صورت همزمان در ۶ استان اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان آغاز شده است. که در بین شهرهای اعلام شده در استان اصفهان نامی از شهر کاشان به عنوان دومین شهر بزرگ استان دیده نمی شود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از ۴۰۰ هزار مسکنی که قرار است با اجرای این طرح ساخته شده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد، ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد سهمیه استان اصفهان است. در این میان ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای بهارستان، فولادشهر و مجلسی ساخته می‌شود.

در مرحله نخست اجرای طرح اقدام ملی مسکن شش هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی در شهرهای این استان ارائه می‌شود که چهار هزار و ۲۷۳ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و یکهزار و ۹۴۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان داده می‌شود.

امضای تفاهم‌نامه در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از امضای سه تفاهم‌نامه برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: این واحدها به‌ دو صورت اجاره ۹۹ ساله و اقساط پنج ساله به متقاضیان واگذار خواهد شد.

 به گزارش تیتر برتر به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست پیگیری اجرای طرح اقدام ملی در استان‌ها با اشاره به امضای تفاهمنامه‌هایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ستاد نیروهای مسلح، افزود: قرارداد میان سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: روش واگذاری واحدها در این قراردادها به دو صورت اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی پنج ساله با تنفس دو ساله طراحی‌شده و به‌زودی در استان‌ها توسط مدیرکل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا خواهد شد.

 وی ادامه داد: برای اجرای این قراردادها هیچ مانعی در سازمان ملی زمین و مسکن وجود ندارد و تمامی دستورالعمل‌های لازم در این سازمان طراحی شده تا هرچه سریع‌تر بتوانیم طرح اقدام ملی را به سرانجام برسانیم.

 مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در خصوص اتمام طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری نیز گفت: استان‌ها موظف شده‌اند تا زمانبندی خود برای اتمام طرح مسکن مهر را تا پایان سال اعلام کنند تا بتوانیم تعهد خود در این زمینه را به اتمام برسانیم.

 گفتنی است، نشست هفتگی پیگیری و پایش حسن اجرای طرح اقدام ملی و اتمام مسکن مهر به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن و مدیران کل ادارات راه و شهرسازی و مدیران ستادی صبح امروز برگزار شد.



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری