پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۹:۴۲
۱۵
۰
نسخه چاپی
تقدیر از نماینده اتحادیه جهانی کشتی

فدراسیون کشتی ایران در جام کودک گل کاشت

تقدیر از نماینده اتحادیه جهانی کشتی
کشتی از جمله محبوب ترین رشته های ورزشی کشور می باشد که حالا کودکان با اشتیاق فراوان به آن می نگرند.

فدراسیون کشتی از نماینده اتحادیه جهانی کشتی در رقابت های بین المللی جام روز جهانی کودک تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اسماعیل هادی حسن داور درجه S1 از کشور عراق و نماینده اتحادیه جهانی کشتی در رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان جام روز جهانی کودک، بعد از ظهر امروز (شنبه) با حضور در محل فدراسیون کشتی با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون دیدار کرد.

در این دیدار رئیس فدراسیون کشتی با اهدای هدیه ای از  نماینده اتحادیه جهانی کشتی تقدیر کرد.

اتحادیه جهانی کشتی چیست

اتحادیه جهانی کشتی (United World Wrestling) یک فدراسیون بین‌المللی برای ورزش کشتی است که در سال ۱۹۱۲ تأسیس شده و مقر آن در لوزان، سوئیس قرار دارد. مسابقات قهرمانی کشتی جهان به صورت سالانه در سه بخش کشتی آزاد مردان، کشتی فرنگی مردان و کشتی آزاد زنان توسط این فدراسیون برگزار می‌شود.

این سازمان در گذشته فدراسیون بین‌المللی سبک‌های همبسته کشتی (به فرانسوی: Fédération Internationale des Luttes Associées) با نام اختصاریفیلا (FILA) نامیده می‌شد و از سپتامبر ۲۰۱۴ نام آن به اتحادیه جهانی کشتی تغییر کرد.

اتحادیه جهانی کشتی در حال حاضر ۱۷۴ عضو دارد، ریاست آن برعهده نناد لالوویچ از صربستان است و نهاد اداره‌کننده ورزش کشتی آماتور در دنیا و نماینده این ورزش در کمیته بین‌المللی المپیک به‌شمار می‌آید.

مطالب مرتبط : برترین نفرات کشتی فرنگی جام تختی

ایران ، قهرمان مسابقات کشتی بین المللی جام کودک

در این رقابت ها در مجموع کشتی گیران نونهال کشورمان در 2 بخش آزاد و فرنگی بر ایران قهرمان مسابقات کشتی بین المللی جام کودکسکوی قهرمانی ایستادند.

در رقابت های کشتی آزاد ، تیم کشورمان بر سکوی نخست ایستاد و تیم های قرقیزستان و آذربایجان هم دوم و سوم شدند.

در مسابقات کشتی فرنگی هم ، تیم ایران بر سکوی نخست ایستاد قرقیزستان و ارمنستان دوم و سوم شدند.

در بیست و دومین دوره رقابت های بین المللی کشتی روز جهانی کودک که در سالن یادگار امام الوند برگزار شد ، در مجموع 202 کشتی گیر داخلی و خارجی از کشورهای قرقیزستان،ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان با هم رقابت کردند.

کشتی در ایران یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها ست و ریشه در تاریخ و سنت‌های ایرانی دارد به طوری‌که معمولاً به عنوان ورزش ملی ایران از آن یاد می‌شود. کشتی از دوران باستان در ایران تمرین می‌شده و در میان سبک‌های گوناگون ملی و محلی کشتی پهلوانی فراگیرترین سبک آن بوده‌است. در میان سبک‌های بین‌المللی کشتی نیز کشتی آزاد محبوب‌ترین روش به شمار می‌رود. باشگاه پولاد نخستین باشگاه ورزشی در ایران است که در سال ۱۳۰۰ توسط حسین رضی زاده (آقاشریف) در خیابان شاهپور (وحدت اسلامی) تأسیس شد.



+ 15
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری