پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۰۷
۱۱
۱
نسخه چاپی
انتقاد از آئین نامه استخدام معلمان حق التدریس

ماجرای آئین نامه استخدام معلمان حق التدریس چیست

انتقاد از آئین نامه استخدام معلمان حق التدریس
صدای معلمان حق التدریس باز هم از نهاد برخواست و از آئین نامه و شیوه گزینش حق التدریس انتقاد کردند.

آموزش وپرورش درباره اجرای قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس وآموزشیاران نهضت سواد آموزی بخشنامه ای را صادر کرده است:

به منظور تمهید مقدمات لازم برای شناسایی افراد مشمول قانون مصوب سوم شهریور ۹۵ مجلس شورای اسلامی و به منظور اجرایی کردن قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳ شهریور ۹۷ مجلس، با رعایت موارد ذیل اقدام لازم برای شناسایی افراد مشمول قانون انجام می شود.

نیروهای مشمول قانون یاد شده عبارتند از:

الف. نیروهای پیش دبستانی: افرادی که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۱ با یکی از مراکز پیش دبستانی دولتی یا کلاس های پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته اند و بنابر اسناد و مدارک ثبت و احراز شده از حساب های دولتی یا اعتبارات دولتی حق الزحمه دریافت کرده اند.

ب. نیروهای خرید خدمات آموزشی: به افرادی اطلاق می شود که طی سال های تحصیلی ۸۷-۸۸ و ۸۸-۸۹ با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی از طریق شرکت های خدمات آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش قرارداد مستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده اند.

ج. نیروهای حق التدریس غیر مستمر: به افرادی اطلاق می شود که از سال ۷۹ تا قبل از ۹۱ با داشتن کد پرسنلی در مدارس دولتی به عنوان نیروی حق التدریس آزاد همکاری داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده اند.

د. آموزشیار: فردی است که با رعایت و ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و کد پرسنلی بین سال های ۷۹ تا قبل از سال ۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته است.

ج. آموزش دهنده مستمر: آموزش دهندگانی که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند و حداقل دو دوره به صورت مستمر و هر دوره حداقل دو نفر و بیشتر را تحت پوشش داشته اند.

فرایند تشکیل پرونده آموزشیاران و آموزش دهندگان مشمول قانون اصلاح قانون تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوبه ۳ شهریور ۹۵ مجلس شورای اسلامی برابر نمون برگ های سازمان نهضت سوادآموزی توسط معاونت سوادآموزی استان انجام خواهد شد.

اصلاح قانون حق التدریسی در آئین نامه

با توجه به انگیزه سوزی های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بی کرامتی معلمان حق التدریس در بدنه، همچنین آیین نامه و شیوه نامه موجود، که قسی القلبانه و "غیرمعلمانه" بر خلاف اهداف تعلیم و تربیت نگاشته شده است، و سوء استفاده هایی که از تعهد معلمان حق التدریس شده است، دیگر امکان تاب آوری وجود ندارد . آیین نامه ای که با تأخیر یکساله، چنان غیر عالمانه نوشته شده است که منزلت این معلمان صبور و خدوم را خدشه دار کرده است.

و متأسفانه چنان عملکردها و تدابیر، بر خلاف اهداف مدیریت بهره وری، و راهکارهای مدیریت بحران و حفظ سرمایه های اصیل و توانمند حق التدریس است، که تأمین نیروی انسانی را نیز مختل کرده است و ادارات را در شرایط سخت مدیریتی قرار داده است.

لذا به حرمت سالها خدمت خالصانه و صادقانه ی معلمان مظلوم و فرهیخته حق التدریس و به کرامتی که " کلیه معلمان حق التدریس" (با پیشینه مربی پیش دبستانی و معلمان شرکتی) دارند، و به جایگاه بی بدیل این معلمان توانمند، که ادارات استان ها، که سالها برای مهارت افزایی آنها، انواع هزینه های مادی و معنوی کرده اند، و توانستند به تلاش ها و زحمات سنجشگرانه خود و نیاز سنجی های لازم، نیروهای حق التدریس خود را به شکوفایی و اوج مهارت ها برسانند، و به رویکرد مدرسه محوری، و به  تأیید انواع ارزیاب کنندگان، توانستند قلب بی رمق آموزش و پرورش استان را احیا کنند، و این سالها در تأمین نیروی انسانی با صلاحیت و با کیفیت، همت گمارند، و ما نیز به قدردانی از زحمات مسئولین در ادارات، و پاسداشت حمایت های آنها که برای نیروهای در بدنه خود ارزش قائلند و از اینکه نسبت به معلمان حق التدریس خود، بی مهری و بی تدبیری می شود، نگرانند،

از هم اینک، در جهت عملیاتی شدن مدیریت فراگیر بهره وری، "کلیه معلمان حق التدریس سراسر کشور"، آماده انصراف و عدم همکاری با وزارت و... هستند، تا زمانی که پیجیدگی های خاص و ابهاماتی موجود در آیین نامه ای که قسی القلبانه نوشته شده، رفع گردد، و واژه ی معلم در قانون و آیین نامه به درستی تعریف شود.

انتظار است، حنجره مظلومیت معلمان حق التدریس خود باشید، و صدای آنها را به مسئولین وزارت برسانید.

در نهایت با تأکید به عشق معلمی، و تلاش برای همکاری بیشتر با شما مسئولین بزرگوار  در ادارات استان ها، عذرخواهی ما معلمان را پذیرا باشید، که عملا با وجود مشکلات معیشتی، و تحقیر جایگاه این معلمان صبور، عملا "امکان تاب آوری بیشتر" وجود ندارد.

روش نادرست استخدام حق التدریسی ها

ابلاغ شیوه نامه استخدامی مشمولین قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی بر شما مبارک باشد.
برای استوار ماندن تریبون انتخاباتی شما و دوستان همراهتان ، آیین نامه ای مفتضح در تاریخ استخدامی کشور تدوین شد که آن قدر دست انداز و چاله در آن هست که تا سالیان سال ، رخدادهایش را در تقویم آموزش و پرورش درج خواهند کرد.

اکنون فکر می کنید ما را خوشبخت کردید؟ اشکالی مانده است که با ندانم کاری شما بر چهار گروه سایه نینداخته باشد؟
سه گروه را با توفیق رسیدن به مقام حق التدریسی ، به دیدار بهشت نمط خوانی کردید و برای گروهی فقط فاتحه خواندید. عن قریب هر چه به زمان انتخابات فاصله اندک شد ، دمی به خود رونق مسلمانی دادید و صداهایی از شما شنیده شد .معلمان که از فرط بیچارگی به هر چه گفتید و نوشتید تن دادند.  پیداست که از معده ی خالی چه قوّت آید و از دست تهی چه مروّت . مشخص است که از پای بسته چه سَیر آید و از دست گرسنه چه خیر.

رنجی که شما بر چهار گروه مشمول محتمل کردید ، هیچ انسان هوشمندی به سان کاری خطیر نمی بیند ، بلکه فرومایگی ست. مجلس ، وزارت آموزش و پرورش و تمامی مسئولینی که به هر نحو نسبت به مصون ماندن مشمولین از حق واقعی خود دخیل بودند ، ذخیره آخرت خود را با کناره روی از سِمَت به دست مدعیان توانگر بسپارند. شاید بانگ تدبیر آنان بِه از بدیهه گویی های شما باشد.

اگر قانون بنا بر بی قانونی نباشد ، باید آزمون میان تمام نیروهای مشمول برگزار شود.
تا به امروز نتوانسته اید دلیلی برای این بی عدالتی عنوان کنید. فقط بغضی در دل شماست که هر بار با تلنگری می ترکد. قبل از آنکه دست از صحن و سرای مجلس بشویید و با آن خداحافظی کنید -که قطعا راه برگشتی هم نباید باشد -اندکی از بار حق الناسی که بر برگردن دارید کم کنید.
در این برهه از زمان می خواهیم که از مشمولین تبصره ده ماه 17 عذرخواهی کنید.می دانیم به کَرَم شما  امیدی نیست.



+ 11
مخالفم - 4
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
آرش ۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۹:۱۴
پاسخ
comments آقا جان نهضت دیگه چه صیغه ایه؟؟پرونده های نهضت همه الکینبدبختی سواد هم یوخ
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری