پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۰۰:۴۹
۸
۰
نسخه چاپی
چالش های افراد موفق

ویژگی و خصوصیات افراد موفق چیست

چالش های افراد موفق
اکثر افراد در مقطعی از زندگی با چالش‌ هایی روبه ‌رو و تسلیم شده اند؛ در بین این افراد، هستند افراد موفقی که به خود و باور هایشان اعتقاد داشته و دست از تلاش بر نداشته اند.

طی کردن مسیر زندگی، کار آسانی نیست، اما با رعایت این راهکار ها می ‌توانی رویا های خود را دنبال‌ کرده و در مسیر زندگی با موفقیت قدم برداری. میزان موفقیت همه ما در زندگی، عمدتا نتیجه کار هایی است که از روی عادت، انجام می دهیم. گاهی یک سری چیز هایی می توانند روی موفیت تاثیر گذار باشند که حتی فکرش را هم نمی کنی. برخی از عادت های روزمره هستند که می توانی با قرار دادنشان در روتین کار های روزانه ات به راحتی مسیر موفقیت را سریع تر طی کنی. البته یک نکته مهم که وجود دارد این است که باید بدانی هرگز به این ترفند ها به عنوان یک وظیفه نگاه نکن که انجام دادن ان ها بشود انجام وظیفه بلکه باید آن ها را به عنوان بخشی از زندگی ات کنی تا با روند زندگی روزمره ات عجین شود آن زمان است که مانند غذا خوردن یا خوابیدن به آن نیاز پیدا می کنی و ناخودآگاه می شود بخشی از روند زندگی ات. حتما تو هم تا به حال افراد موفق یا اسطوره هایت را دیده ای که روز های زندگی شان انگار طوری است که هر روز شان شاد و بدون غم و غصه سپری می شود؛ گاهی با خودمان می گوییم اصلا این آدم ها معنی درد را هم می فهمند، معنی کمبود وقت، نداشتن پول و هزار مشکل دیگر. و دقیقا اینجاست که اگر از خودشان بپرس یا حداقل زندگی نامه دو نفر از آن ها از زبان خودشان بخوانی متوجه می شوی که اتفاق این افراد رنج، زحمت و سختی را با پوست و گوشتشان لمس کرده اند اما توانستند از آن عبور کنند و در روز های سختی از مسیر اصلی بازنگشتند. آن ها دقیقا همان جایی که آدم های معمولی می گویند دیگر نمی شود، بلند می شوند و می گویند تسلیم نمی شوم.

مطالب مرتبط : افراد شکست ناپذیر چه رازی دارند؟

۱- موفقیت را برای خود تعریف کن

اولین قدم این است که تعریف شخصی خود را از موفقیت مشخص کنی. همه ما استعدادها و توانایی‌های منحصر به فردی داریم که با کشف آنها می توانیم به رویاهایمان تحقق بخشیم.

۲- بر تفکرات و باورهای منفی غلبه کن

تجربه‌ و دیدگاه‌ شخصی ما و نیز عقاید دیگران، بر روی توانایی ها و نوع نگاه ما نسبت به زندگی تاثیر بسزایی دارد و این را به خاطر داشته باش که رها کردن باورهای محدود کننده نقش مهمی در موفقیت ایفا می کند.

۳- مشکلات را به عنوان بخش اجتناب‌ ناپذیری از زندگی بپذیر

مطالب مرتبط : تعریف و ویژگی های درون گرا و برون گرا

مشکلات بخش جدایی ناپذیر زندگی هستند، تنها با پذیرش این واقعیت است که  می توانیم دغدغه های زندگی را به موقعیت‌هایی برای یادگیری و رشد شخصیتمان تبدیل کنیم.

۴- خودت باش

از نشان دادن آنچه که هستیم نترسیم و به آن افتخار کنیم. برای موفق بودن لازم است که در تمام کارهای مشترک با دیگران خود خودمان باشیم.

۵- پیشرو باش

یکی از مهمترین مشخصات افراد موفق، جسارت و قدرت برنامه ریزی است. با متفاوت فکر‌ کردن و ارائه راه‌ حل‌های نوآورانه، راهکارهای جدید را خلق و پرورش دهیم.

۶- سپاسگذار باش

افراد موفق عادت دارند که سپاسگزار و قدردان باشند. شکرگزاری به معنای واقعی می تواند نعمت ها را زیاد کند زیرا از طریق فرستادن انرژی های خوب چندین برابر آن انرژی ها به سمتت بازمی گردد پس اگر می خواهی بیشتر به دست آوری بیشتر سپاسگزار باش.

مطالب مرتبط : چگونه در زندگی متحول شویم

چالش های افراد موفق

ما انسان‌ها می‌توانیم هر چالشی را پشت سر بگذاریم و به‌واسطه آن رشد کنیم. دقت داشته باشید که از عبارت برخی چالش های زندگی استفاده نکردم. زیرا در حقیقت انسان به‌گونه‌ای ساخته شده که می‌تواند با تمام مشکلات مقابله کند. به عبارت دیگر شما بزرگتر از چالش های زندگی هستید که سر راهتان قرار می‌گیرند.

اندکی به عبارت مقابل بیندیشید: «افکار شما تعیین کننده آن‌چه است که به دست می‌آورید.» با تامل در این جمله و پی‌بردن به حقیقت آن است که می‌توانید شاهد پیشرفت در زندگی خویش باشید. اگر می‌خواهید از شرایط سخت سربلند بیرون آیید باید ابتدا افکار خود را کنترل کنید. زیرا درک کنونی شما از شرایط است که باعث می‌شود تسلیم مشکلات شوید یا به آینده امیدوار باشید. اگر دائم به این موضوع فکر کنید که چرا اتفاقات بد برایتان رخ می‌دهد، مشکلات هیچ‌گاه تنهایتان نخواهند گذاشت.

در هر زمان، مخصوصا در مواجه با چالش‌های زندگی دنیا یک سوال از شما می‌پرسد؛ خود را چقدر و چه‌طور می‌شناسید؟ تصوری که از خودتان در ذهن می‌پرورانید همانی است که به آن تبدیل می‌شوید. زیرا انسان‌ها ماشین باورهای خویش هستند. بنابراین مراقب باشید که به خودتان چه‌طور می‌نگرید زیرا دیگران نیز شما را همان‌طور خواهند شناخت.

تاثیر افکار در چالش های زندگی

پس در مواجه با چالش های زندگی از خود بپرسید که چه کسی هستید. به این ترتیب شما وارد حالتی از آگاهی خواهید شد و می‌توانید با دیدی بازتر به مسائل بنگرید. در این سطح از آگاهی می‌توانید مشکلات را ریشه‌یابی کرده و بهتر با آن‌ها مقابله کنید. بسیاری افراد هیچ‌گاه این حس آگاهی را تجربه نمی‌کنند و اجازه می‌دهند تا افکار منفی در مقابل مشکلات ضعیفشان کند.

مهم نیست در زندگی با چه چالشی مواجه می‌شوید یا چه هدفی را دنبال می‌کنید. در هر صورت موفقیت شما در گرو ارزیابی است که در هر موقعیت از خود نشان می‌دهید. نتیجه اعمال شما با تصویری که از خودتان در سر دارید مشخص می‌شود. اگر در موقعیت دشواری تصور مثبتی از خود نداشتید، ابتدا تلاش کنید تا تفکر آگاهانه را آغاز کنید. هر اقدام دیگری غیر از این ممکن است منجر به نافرجامی شود.



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری