پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۳
۱۰
۰
نسخه چاپی

بررسی فنی لکسوس مدل UX 300e خودروی برقی ژاپنی

بررسی فنی لکسوس مدل UX 300e خودروی برقی ژاپنی
برند لکسوس شرکت خودروساز ژاپنی بعد از مدتها توانست مدل جدید UX 300e را رونمایی کند و جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی بپیوندند.

لکسوس در شرایطی که تمام نگاه ها به سمت تسلا و وانت الکتریکی سایبرتراک این شرکت معطوف شده اقدام به معرفی مدل UX 300e کرده است که از نظر کارشناسان بدترین زمان ممکن از نظر رقابت است.

با این وجود، لکسوس گامی‌بزرگ را در تاریخ شرکت خود برداشت و با رونمایی از UX 300e در رویداد خودروی گوآنگژو چین، آستین‌هایش را برای حضوری قدرتمند در بازار خودروهای الکتریکی چین بالا زد.

titrebartar.com

 

رخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا، که مدل‌های برقی را همراه‌با جلوپنجره‌ی تمام‌فلزی و فاقد ورودی‌های هوا تولید می‌کنند، تفاوت ظاهری بین مدل برقی و بنزینی لکسوس UX دیده نمی‌شود. حتی درگاه اتصال 300e به برق هم، جایگاهی مشابه ورودی باک بنزین دارد. این محصول در مقایسه با نمونه‌ی بنزینی، از چرخ‌های اختصاصی یا اصطلاحا آیرودینامیک استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه ۲ سانتی‌متر ارتفاع کم‌تر دارد. مدیران لکسوس ادعا می‌کنند، تغییراتی در زوایای مخفی بدنه و کف خودرو انجام شده است تا آیرودینامیک و بهره‌وری انرژی بهبود یابد.

مشخصات خودرو

این خودرو از لحاظ طراحی و شکل ظاهری، شباهت نزدیکی به مدل بنزینی خود دارد، اما تغییراتی نیز در آن اعمال شده که از میان آن‌ها می‌توان به تایرهای ایرودینامیک‌تر، کاهش 20 میلیمتری ارتفاع  و طراحی جدید کاور زیر بدنه خودرو برای ارتقای چابکی و عملکرد خودرو در حین رانندگی اشاره کرد.

موتور الکتریکی این خودرو قادر به ارائه قدرتی معادل 201 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متری است. باتری UX 300e نیز از ظرفیت 54.3 کیلوواتی بهره می‌برد که قادر است با یکبار شارژ، حدود 400 کیلومتر را بپیماید.

بیشتر بخوانید:

وزن لکسوس UX 300e برابر با 1900 کیلوگرم عنوان شده است. به دلیل صدای بسیار پایین موتور الکتریکی، لکسوس در این خودرو از فناوری Active Sound Control استفاده کرده است که با تولید صدای محیطی طبیعی، دیگر خودروها و یا عابرین را از وجود این خودرو مطلع می‌کند.

titrebartar.com

 

طول عمر شارژ باتری

طبق گفته لکسوس، حدود 50 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری از صفر به صد برسد که البته این مدت زمان در صورت استفاده از شارژر سریع 50 کیلوواتی محقق خواهد شد. با ورودی‌های برق 6.6 کیلوواتی، این مدت زمان به 6 تا 7 ساعت خواهد خواهد رسید.

در حال حاضر، لکسوس UX 300e اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود اما قرار است که این شرکت در آینده نزدیک، مدل‌های بیشتری را به خط تولید خود آورد.

titrebartar.com

 

قیمت نهایی اولین محصول برقی لکسوس، هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان عددی در حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار را برای نسخه‌ی پایه از UX 300e پیش‌بینی کرد. مدل بنزینی لکسوس UX با آستانه قیمت ۳۳ هزار دلار، فروش چشم‌گیری در بازار جهانی ندارد تا همچنان، کراس‌اورهای سری NX و RX پرفروش‌ترین خودروهای شرکت سازنده در دنیا باشند. باوجود UX 300e، بازهم جای خالی خودروهای تمام‌برقی (EV) با پلت‌فرم مستقل در سبد لکسوس احساس می‌شود. این برند که همواره برای رقابت با مرسدس بنز و بی‌ام‌و تلاش می‌کند؛ درحالی‌که هنوز محصول پلاگین هیبرید (PHEV) تولید نکرده است. در آستانه‌ی دهه‌ی سوم قرن بیست و یکم، احتمالا شاهد افزایش تنوع محصولات لکسوس از نظر نوع پیشرانه‌ها خواهیم بود.



+ 10
مخالفم - 22
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری