پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۰۷
۱۰
۰
نسخه چاپی

دسترسی به اینترنت در برخی استان‌ها امکان پذیر شد

دسترسی به اینترنت در برخی استان‌ها امکان پذیر شد
با اجازه شورای امینت کشور اینترنت در برخی مناطق برقرار شده است.

اینترنت به تدریج در کشور در حال اتصال است براساس این اطلاعات، شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور دسترسی دوباره به اینترنت را برای برخی مناطق صادر کرده است و با توجه به گزارش‌های دریافتی، تاکنون قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در استان‌های هرمزگان، کرمانشاه، اراک، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر و بخش‌هایی از تهران برطرف شده است.

با اعلام خبر بنزین ۳۰۰۰ تومانی، برخی از افراد سودجو از نارضایتی و ابهام  مردم در این خبر سوء استفاده کرده و اقدام به اغتشاش در شهرهای مختلف کردند. به دنبال ساماندهی شدن این اغتشاشات در فضای مجازی، این شورا دستور محدودیت اینترنت را ابلاغ کرده بود.

زمان برقراری اینترنت جهانی

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد زمان برقراری اینترنت جهانی گفت: تصمیم قطع اینترنت جهانی در نهاد‌های امنیتی گرفته شده است و در مورد برقراری آن نیز در جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود، تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره زیان‌های وارد شده به مشاغل وابسته به اینترنت گفت: ما باید کاری کنیم که این ضرر و زیان دیگر تکرار نشود و اگر ما یک شبکه ملی گسترده تری داشتیم این ضرر و زیان‌ها کمتر می‌شد و باید پیش بینی‌های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: امیدوارم همکارانم در وزارت ارتباطات تمهیداتی اتخاذ کنند تا شبکه ملی پرقدرت‌تر و توانمند‌تر عمل کند.

مطالب مرتبط: تغییرات اینترنت در راه است؟

فیروزآبادی گفت: شبکه ارتباطی اینترنت جهانی است و زمانی خوب عمل می‌کند که با کل دنیا ارتباط داشته باشد. ما در حوزه دیتا با دنیا در ارتباط بودیم و تنها یکی از پروتکل‌های اینترنتی دچار قطعی شده است.

وی افزود: با تمهیداتی که در سال‌های قبل ایجاد شده بود، بسیاری از خدمات با قطعی بخشی از اینترنت به کار خود ادامه دادند و پایدار هستند، البته در پی حوادث اخیر طی چند روز گذشته دچار نواقصی بودیم که وزارت ارتباطات تلاش کرد و این نواقص برطرف شدند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: اختلالات ایجاد شده در اینترنت با تصمیم نهادهادی امنیتی و به زودی برطرف می‌شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: رکورد ترافیک استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در چند روز اخیر از ۷۵۰ گیگابایت در ثانیه عبور کرد. 

وی افزود: همچنین در این مدت وزارت ارتباطات تلاش کرد مسائل بانکی و خدماتی مانند حمل و نقل که در شبکه اینترنت ارائه می‌شود، دچار اختلال نشوند. 



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری