پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹
۱۱
۰
نسخه چاپی
عملکرد A50 زیر سوال رفت

آخرین نسخه آپدیت گوشی سامسونگ A50 را نصب نکنید!

عملکرد A50 زیر سوال رفت
اسمارتفون سامسونگ گلکسی A50 را می‌توان به عنوان موفق‌ترین میان‌رده کره‌ای‌ها معرفی کرد.

گلکسی A50 در روز 13 ژوئن و با قیمت خرده‌فروشی 349.99 دلاری عرضه شد. اپراتور ورایزن پیش‌تر تائید کرد که این هندست را در اختیار مشترکین خود قرار خواهد داد و سایر اپراتورها نیز احتمالا همین رویه را دنبال خواهند کرد.

این تلفن در سال گذشته میلادی فروش بسیار خوبی را در بازار جهانی تجربه کرد. اما با این حال، جدیدترین آپدیت منتشر شده برای این گوشی مشکلاتی را برای سنسور اثر‌انگشت آن ایجاد کرده است.

برخی از کاربران اسمارتفون‌های گلکسی A50 که فریم‌ور نسخه A505FNXXS3ASK9 و A505FDDS3ASK8 برروی تلفن آن‌ها اجرا می‌شود ادعا می‌کنند که دیگر نمی‌توانند اثرانگشت جدیدی را برروی گوشی هوشمند خود ثبت کنند.

مطالب مرتبط : تست ضد آب سامسونگ گلکسی A50

به نظر می‌رسد که هیچ مشکلی در رابطه با اثرانگشت‌های قبلی ثبت‌شده وجود ندارد و هیچ اختلالی در این زمینه به وجود نیامده است. انتظار داریم که سامسونگ با انتشار یک آپدیت جدید برای فریم‌ور گلکسی A50 اقداماتی نسبت به حل این مسئله انجام دهد.

مطالب مرتبط : تست خراش صفحه نمایش Samsung Galaxy A50

گوشی‌های قدیمی‌تر سری A را عموما با ۴ ویژگی‌ می‌شناسیم؛ نمایشگر باکیفیت، ضد آب بودن، شارژدهی عالی و طراحی فلزی؛ چهار موردی هستند که به‌نوعی امضای سری A محسوب می‌شدند. کره‌ای‌ها برای پیروی از ترند بازار، استفاده از شیشه را پیش گرفته‌اند و برای کاهش هزینه‌ها دیگر سراغ دریافت گواهی IP68 نرفته‌اند. سامسونگ از تراشه‌ی اکسینوس ۹۶۱۰ در گلکسی A50 استفاده کرده که نسبت به تراشه‌ی استفاده‌شده در سری M قدرت‌مند است؛ از طرفی دوربین فوق‌عریض نیز تقریبا در تمام ساخته‌های جدید کره‌ای‌ها به چشم می‌خورد. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و رابط کاربری شسته‌و‌رفته One UI از دیگر مواردی است که در این بررسی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط : نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ A50 سامسونگ

سامسونگ برای احراز هویت در A50 همانند سری S به سراغ حسگرهای زیر نمایشگر رفته است؛ این حسگرها به‌صورت طبیعی با سرعت کمتری نسبت به نمونه‌های خازنی مرسوم اثر انگشت‌ را شناسایی می‌کنند و قابلیت اتکای کمتری نیز دارند. این حسگرها مدرن‌تر به‌نظر می‌رسند اما حتی با وجود فشار مناسب و تمیز بودن دستگاه گاهی شما را ناامید می‌کنند؛ در بررسی‌های ما با انگشت‌های متفاوت به‌طور میانگین از هر ۱۰ تلاش ۲ یا ۳ تلاش در بار اول به شکست منجر می‌شود؛ لازم به ذکر است که کره‌‌ای‌ها از حسگر اپتیکال به‌جای نمونه‌ی اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ در این گوشی استفاده کرده‌اند. استفاده‌ی بهینه از حسگر به زمان نیاز دارد؛ به این معنی که انگشت کاربر باید به شکل صحیح و برای بازه‌ی زمانی خاصی روی حسگر قرار بگیرد. سامسونگ همچون گوشی‌های سری M از سه جایگاه در خشاب سیم‌کارت بهره گرفته است، به این معنی که امکان استفاده‌ی هم‌زمان دو سیم‌کارت و کارت حافظه وجود دارد. 



+ 11
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری