پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۱۰
۱۱
۰
نسخه چاپی

چند ایرانی به دیابت مبتلا هستند؟

چند ایرانی به دیابت مبتلا هستند؟
مدیرعامل پلی کلینیک تابان در همایش روز جهانی دیابت در برج میلاد گفت: درمان افراد دارای دیابت نیازمند تیمی از متخصصان و همچنین آموزش و آگاهی بخشی دارد.

دکتر حسین سلمان زاده با بیان این مطلب افزود: افرادی که دچار دیابت می شوند باید شیوه زندگی، تغذیه، فعالیت بدنی و استرس و خیلی از عواملی را که باعث افزایش بیماری می شود را کنترل کنند.

سلمان زاده تصریح کرد: باید از خود و خانواده مان در برابر بیماری ها بویژه دیابت مراقبت کنیم و این اقدام جز با اطلاع رسانی و آموزش امکان پذیر نیست.

وی معتقد است: درمان دیابت نیازمند تیمی متخصص از چشم، قلب، تغذیه، زخم و ... است تا به مرحله قطع پا در بیماران نرسیم. این وظیفه ماست که هرساله در روز جهانی دیابت این مراسم را برگزار کنیم تا بتوانیم آگاهی بخشی لازم در این زمینه را داشته باشیم.

مدیرعامل پلی کلینیک سلامت و دیابت تابان گفت: شرکت های زیادی ما را در امر برگزاری این همایش همراهی کردند چراکه نسبت به بیماران دیابتی احساس مسئولیت می کنند. 

وی افزود: امروز بیش از ۱۰۰ هزار بیمار تحت پوشش درمان این پلی کلینیک قرار دارد و طراحی اپلیکیشن دیابت آنلاین توسط این پلی کلینیک این امکان را می دهد تا بیماران بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز به مشاوره های پزشکی دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

در ادامه دکتر جمال میرزایی فلوشیپ فوق تخصص بیماریهای عفونی در این همایش گفت: یکی از مهمترین مشکلات در دیابتی ها قطع عضوی از بدن در اثر زخم دیابتی است.

افراد دیابتی در قسمت پا با افراد عادی  متفاوت هستند چراکه عروق خونی افراد دیابتی معمولاً به علت همین بیماری یا بسته شده یا کم کار می شوند و همین موضوع آسیب هایی از جمله کاهش حس سردی و گرمی، گزگز، خشکی پوست را ایجاد می کند. اگر فرد دیابتی دچار زخم دیابتی شوند نیاز به درمان زیادی در بافت دارند. در این افراد عروق خونی با مشکلات خون رسانی درگیر می شود و همین موضوع باعث خواهد شد تا درمان پای فرد دارای دیابت با مشکل و روند طولانی همراه باشد.

دکتر خسرو شاهی دیابتولوژیست هم با بیان اینکه دیابت بیماری ای است که می‌تواند تمام اعضای بدن را در صورت عدم درمان درگیر می کند، گفت: این بیماران باید بدانند که چه نوع غذایی در چه زمانی و با چه میزان قندی باید مصرف کنند. انجام حرکات ورزشی مانند پیاده روی یا حرکت روی تردمیل با سرعت متعادل که باعث ایجاد حرکت در فرد شود می‌تواند در تنظیم قند خون آنها بویژه بعد از غذا  کمک کند. ورزش در افراد دیابتی مخصوصا بعد از غذا برای هضم قند غذای بیمار کوثر است. نکته مهمی که باید در زمان ورزش مورد توجه قرار بگیرد این است که افراد دیابتی نباید بدون مصرف غذا به انجام ورزش‌های سنگین یا طولانی بپردازند چراکه احتمال افت قند در آنها وجود دارد.



+ 11
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری