پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۲۴
۱۴
۰
نسخه چاپی

بیوگرافی سردار آزمون بازیکن آینده‌دار ایران

بیوگرافی سردار آزمون بازیکن آینده‌دار ایران
کمتر کسی هست که بازیکن فوتبال ایران ، سردار آزمون را نشناسد ما در ادامه به معرفی این بازیکن می پردازیم.

گفتنی است به نوشته versiya، مشکلات رئال مادرید در خط حمله ممکن است باعث شود تا این تیم اسپانیایی به سراغ سردار آزمون بازیکن ایرانی زنیت برود. زنیت روی این بازیکن ۳۵ میلیون یورو قیمت گذاشته و حاضر نیست در زمستان او را بفروشد ولی در تابستان ممکن است پیشنهادات برای او را بررسی کند.

مطالب مرتبط: بررسی درخشش سردار آزمون در اروپا

معرفی

سردار آزمون، زاده ۱۱ دی ۱۳۷۳ در گنبد کاووس،بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای زنیت سن پترزبورگ و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند.

باشگاه های سردار آزمون

از باشگاه هایی که سردار آزمون در آنها بازی کرده می توان به باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان ، باشگاه فوتبال روستوف ، باشگاه فوتبال روبین کازان و باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ اشاره کرد.

آغاز ورزش حرفه‌ای

سردار آزمون در مهر ۱۳۹۱ از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست. او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی، به مقام آقای گلی این تورنمنت دست یافت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.

حضور در تیم ملی فوتبال

او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌آمد. وی در اسفند ۱۳۹۳ به صورت قرضی به روستوف پیوست.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیوست.

همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.

او در زمستان ۹۷ پس از نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال روسیه، پیوست.

بهترین گلزن ایران در رقابت های اروپایی

وی در ۲۱ فوریه ۲۰۱۹ در لیگ اروپا با زدن ۲ گل برای تیم زنیت سن پترزبورگ مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با ۶ گل در این زمینه رکورددار بود ولی آزمون با زدن ۲ گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با ۸ گل در صدر قرار قرار گرفت.

پیش‌تر تیم‌هایی نظیر لاتزیو، اورتون و کریستال پالاس برای جذب این بازیکن ایرانی تمایل خودشان را نشان داده بودند. سردار از کودکی علاقه زیادی به حضور در تیم رئال مادرید داشت و اکنون می‌تواند این رویای بازیکن ایرانی به حقیقت بپیوندد و او به آرزوی کودکی خود برسد.

با این حال پیوستن آزمون به رئال مادرید تنها به علاقه این بازیکن خلاصه نمی‌شود و زین الدین زیدان و پرس نیز باید خواستار این انتقال باشند. سردار آزمون در این فصل لیگ روسیه هشت گل به ثمر رسانده و شش پاس گل نیز ثبت کرده است.

مطالب مرتبط: ماجرای رکورد جهانی علی دایی

نکته دیگر اینکه سردار ۲۴ سال سن دارد و می‌تواند پیشرفت بیشتری داشته باشد و این برای باشگاه بعدی خود نکته حائز اهمیتی است. همچنین یوویچ و هازارد بعد از سه ماه تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند و به همین خاطر احتمالا در تابستان، رئال به دنبال تقویت این تیم خواهد بود.

آزمون قرار نیست فقط به خاطر پول به سانتیاگوبرنابئو برود چون او از کودکی آرزوی حضور در رئال مادرید را داشته است.



+ 14
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری