پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ۲۲:۱۰
۸
۰
نسخه چاپی
تکاپو در بازار خودرو

بهترین خرید اقتصادی خودرو تا سقف 60 میلیون !

تکاپو در بازار خودرو
در بازار خودرو اگر قصد خرید یک وسیله حمل و نقل مناسب و اقتصادی هستید پیشنهاد ما این است که این مقاله را بخوانید.

یک کارشناس حوزه خودرو درباره روند بازار گفت: وضعیت بازار خودرو به میزان قابل توجهی وابسته به سیاست‌های پولی دولت است. اگر روند حال حاضر ادامه داشته باشد احتمال تثبیت قیمت‌ها وجود دارد.

هر چند تقاضا برای خرید خودرو کاهشی قابل توجه را در ماه‌های اخیر تجربه کرده است اما در سایه این رکود و نبود مشتری، قیمت‌ها همچنان روندی افزایشی را تجربه می‌کند .

بازار خودرو کاملا به دست سودجویان افتاده و احتمالا مسوولان در روزهای آینده می‌آیند ببیند چه خبر شده است

بهترین خرید اقتصادی خودرو با 60 میلیون

مطالب مرتبط : صعود و نزول بازار خودرو

بازار خودرو چه خبر است

 آگهی‌های خرید و فروش خودرو هنوز کاهش قیمت چندانی را نشان نمی‌دهد، ردگیری آگهی‌های درج شده در خصوص خرید و فروش خودرو نیز موید این نکته است که فروشندگان هنوز امیدوار به حفظ قیمت‌ها هستند و تمایلی به کاهش نرخ های اعلامی‌شان ندارند. خودرو در آخرین هفته سال گذشته کاهشی محسوس را تجربه کرد اما در سال جدید، تعطیلات بهاری نیز نتوانست تغییر چندانی در این حوزه ایجاد نماید.

نفس بازار خودرو را بند آورده اند

مطالب مرتبط : چگونه گرفتار دلال های خودرو نشویم

 فعالان این بازار در پاسخ به این سئوال که قیمت‌ها رو به کاهش هستند یا افزایش می گویند هنوز بازار خودرو از خواب بیدار نشده است و تقاضا در بازار به کف رسیده است.

قدرت خرید مردم برای خودرو

سطح عمومی قیمت خودرو مانند سایر کالاها بسیار بالا است و از قدرت و توان خرید مردم خارج است. همین قضیه عامل بسیار بزرگی برای ایجاد یک رکود شدید می‌شود. این نکته را نیز باید گفت که ما به چنین رکودی هم در حوزه مسکن و هم خودرو وارد شده‌ایم. این امکان وجود دارد که یک رونق تصنعی در بازار ایجاد شود اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. با این وجود قیمت‌ها به خصوص در زمینه خودرو بسیار بالا است و در شرایط حاضر مردم امکان خرید ندارند.

راهکار جلوگیری از تنش بازار خودرو

مطالب مرتبط : مافیا یقه سلطان خودرو را گرفت

راه حل خروج از این مشکل این است که در اقتصاد ایران، انضباط مالی توسط دولت ایجاد شود. سیاست‌های پولی باید تغییر پیدا کند و تا زمانی که دولت نخواهد این روند  که منجر به ایجاد تورم می‌شود را برطرف کند شرایط به همین صورت باقی خواهد ماند. ایجاد انضباط مالی دولت به این معنا نیست که قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند بلکه شیب افزایش قیمت‌ها متوقف خواهد شد و به مرور پس از 5 سال مردم قدرت خرید پیدا می‌کنند. به نظر می‌رسد قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده و بازگشت این قدرت خرید مدت زمانی در حدود 5 سال را می‌طلبد.

تاثیر بازداشت عوامل تنش خودرو

مطالب مرتبط : طوفان در بازار خودرو

 لازم به ذکر است بازداشت‌های اخیر که در زمینه خودرو انجام شده تاثیر بزرگی بر روند قیمت‌ها نخواهد گذاشت. تلاش‌ها برای این بوده که حفظات از منافع سهام‌دار صورت بپذیرد و به طور کلی اطلاعات دقیقی درباره دلیل بازداشت‌ها وجود ندارد. در هر صورت وضعیت بازار تغییر پیدا نخواهد کرد چراکه علت کاهش تولید سوء مدیریت خودروسازان نیست. این قضیه به بحث سیاست‌های اشتباه در بانک مرکزی و وزارتخانه مربوط می‌شود و زمانی که پروسه ثبت سفارش و تخصیص ارز پیچیده می‌شود بدیهی است که ساخت و تولید خودرو نیز کند می‌شود.

وضعیت بازار خودرو در 6 ماه دوم سال بستگی زیادی به سیاست‌های پولی دولت دارد. اگر رویه‌ای که دولت در سیاست‌های پولی خود در ماه‌های اخیر داشته را ادامه دهد انتظار می‌رود که قیمت‌ها تثبیت شود و حتی امکان کاهش نیز وجود دارد. از طرف دیگر نیز باید خودروسازان شرایط تحویل خودرو به مشتریان را نیز بهبود ببخشند. قیمت‌ها به هر شکل به تورم کشور مربوط می‌شود. قیمت‌گذاری توسط کارخانه‌ها نیز بر اساس 5 درصد کمتر از حاشیه بازار عملا هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد.

دلیل فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار

 بر این اساس قیمت خودروهای تحویلی کارخانه ها در نیمه دوم سال دو بار دستخوش تغییر شد و در نهایت فرمول تعیین قیمت به میزان ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار پذیرفته شد.

این فرمول افزایش گام به گام قیمت‌ها را رقم زد. هنوز فاصله قیمت خودروی تحویل کارخانه با بازار بالاست، فعالان بازار می گویند این قیمت‌ها حباب دارد و با عرضه خودرو حباب ها شروع به تخلیه خواهد کرد.  



+ 8
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری