پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱
۱۲
۱
نسخه چاپی

سکوت محمدعلی زم شکست/عذرخواهی پدر روح‌الله زم از سپاه و رهبری

سکوت محمدعلی زم شکست/عذرخواهی پدر روح‌الله زم از سپاه و رهبری
محمد علی زم پدر روح الله زم سرشبکه معاند آمدنیوز، در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون نقش وی در دستگیری پسرش، بیانیه‌ای صادر کرد و از سپاه و رهبری عذرخواهی کرد و برای پسرش طلب بخشش و حلالیت کرد.

روح‌الله زم سازنده سایت و کانال تلگرامی آمد‌نیوز پس از ۴ سال بحث و جدل علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، در اختیار اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفت.

از وقایع دی ماه ۱۳۹۶ نام آمدنیوز بر سر زبان‌ها افتاد. هرچند پیش از آن و با بازداشت برخی خبرنگاران در داخل ایران به دلیل ارتباط با آمدنیوز، موضوع روح‌الله زم و کانال او بحث‌برانگیز شده بود اما بعد از آشوب‌های ۹۶ بود که آمدنیوز به‌عنوان یک کانال دردسرساز زیر ذره‌بین قرار گرفت؛ کانالی که با صراحت مردم را دعوت به اغتشاش می‌کرد.

مطالب مرتبط : چرا دستگیری روح الله زم برای سرویس‌های امنیتی کشور مهم بود؟

فعالیت‌های آمدنیوز چنان بود که حتی تلگرام هم آمدنیوز را با شکایت ایران و به‌دلیل تبلیغ فعالیت‌های تروریستی از دسترس خارج کرد. با این حال کمی بعد همان تیم به نام صدای مردم کانالی را به راه انداخت که اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

محمدعلی زم کیست؟

روح‌الله زم فرزند محمدعلی زم از روحانیون سرشناس است و به همین دلیل امکان نزدیکی او با فرزندان مسئولان فراهم شد. 

پدر روح‌الله زم مدتی در کسوت تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و سبب ورود فرزندش به آثار سینمایی شد. محمدعلی زم همچنین نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست‌ونهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در سمت پیشین‌اش یعنی معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد. دفتر سینمایی او کمی بعد طعمه حریق شد.

مطالب مرتبط: روح‌الله زم در نجف قصد انجام چه کاری را داشت؟+ اظهارات همسرش

سال ۱۳۹۶ دو نفر از اعضای خانواده روح‌الله زم به جرم جاسوسی دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفتند. مدیر آمدنیوز مدعی شد که این کارها برای تحت فشار گذاشتن او و تیم خبری‌اش است. 

در روز ۱۹ مهر ۱۳۹۶ سردبیر کانال تلگرامی آمدنیوز پستی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: «به دلیل بازداشت دو نفر از اعضای خانواده آقای روح‌الله زم اسناد دست اولی را منتشر خواهیم کرد. ساعاتی پس از این پست تلگرامی، پدر روح‌الله زم در نامه‌ای دو پهلو دستگیری دو فرزندش را تأیید کرد و فرزندش را به آرامش بیشتر فراخواند».

پس از آن، آمدنیوز به انتشار خبرهایی که مدعی بود اسناد دست اول است، ادامه داد.

دوره باخت روح الله زم

در اسفند ۱۳۹۷ مستند ایستگاه پایانی دروغ از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که در آن ادعا شد روح‌الله زم بازیچه نیروهای اطلاعاتی ایران بوده‌ است؛ پخش این مستند واکنش‌های زیادی در پی داشت و جایگاه و اعتبار زم را دستخوش تغییر کرد.

با این همه، امروز پس از نزدیک به ۴ سال بحث و جدل درباره پیدا و پنهان شبکه ضد ایرانی آمدنیوز، روح‌الله زم در اختیار اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفت تا بار دیگر قدرت اطلاعاتی ایران به رخ گروه‌های معاند کشیده شود.

titrebartar.com

سکوت پدر روح الله زم شکست

قریب دو هفته از بازداشت و دستگیری روح‌الله زم می‌گذرد و تا کنون شاهد واکنش محمدعلی زم درباره پسرش نبودیم تا اینکه امروز بیانیه ای را صادر کرد.

محمدعلی زم در بیانیه ای اعلام کرد که برخلاف ادعای قصه‌پردازان دروغگو، هیچ‌یک از اعضای خانواده در تمهید شرایط و مقدمات سفر و دستگیری روح‌الله مشارکت نداشته اند.

پدر روح‌الله زم همچنین از رهبری سپاه و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که طی یکی دو سال اخیر مورد اتهام و آزار کانال «آمدنیوز» قرار گرفته‌اند، عذرخواهی و  برای روح‌الله زم، طلب بخشش و حلالیت کرد.

بیانیه پدر روح الله زم درباره پسرش

حجت الاسلام محمدعلی زم:

فارغ از آنکه خداوند منّان و حنّان سرنوشت آینده مکتوم «روح‌الله زم» را چه نوشته و چه روزی‌ای را برایش مقدّر کرده باشد، ما اعضای خانواده، رهاسازی او را از سیاهچاله‌های دروغ، خیانت، انحراف و فریب دریوزگان ضدّ انقلاب و دشمنان اسلام و ایران، ارج نهاده و آن را نشان مِهر و رحمت دیگری از سوی حضرت رب‌العالمین، به روح‌الله و خود می‌دانیم. 

بازگرداندن روح‌الله به بهانه و انگیزه زیارت موالیان(ع) و ملاقات با مرجعیت شیعه سرزمین عراق و سپس انتقال او به ایران عزیز را، برگ دیگری از برکت خداوندی در حق او و خویش پنداشته و آن را نشانی از صفای باقیمانده، طینت پاک، فطرت نیالوده و رسوب‌نیافتگی زنگارهای دنیازدگی و برخی اتهام‌های منتسب در وجود او، دانسته و بابت نعمت سلامت و بازگشت او، سر و سجده به آستان بیکران حضرت کریم ارباب می‌ساییم!

این رخداد، مصداقی بود از مفهوم عمیق هدایت الهی و مظهری از قادریت حضرت متعال بر همه کائنات و نشانی از اعجازگونگی «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» و تفوّق «یَدُ‌ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» بر صورت چروکیده و سیرت زشت و سیاه استعمار و استکبار، که از آستین پرصلابت سپاه عزیزمان بیرون آمده است! که به پاس شکرانه آن، ان‌شاء‌الله چهره همه منافقان، منحرفان، نفوذی‌ها و نمکدان‌شکن‌های تنیده در پیکره نظام مقدس که اسبابِ فریبِ فرزندانِ ساده‌دل و سهل‌انگاری چون فرزند ما و تحریف حقایق و انکار خدمات جمهوری اسلامی را فراهم ساخته‌اند، آشکار خواهد شد!

برخلاف ادعای قصه‌پردازان دروغگو، هیچ‌یک از اعضای خانواده در تمهید شرایط و مقدمات سفر و دستگیری روح‌الله مشارکت نداشته اما همه ما، خاضعانه بر خود لازم می‌دانیم که نسبت به الطاف و راهبری‌های رهبرِ همیشه‌بزرگوار و فرزانهٔ خود و عزیزان زحمتکش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکر باشیم و از حضرت ایشان و سپاه محترم و همه اشخاص گرامی حقیقی و حقوقی که در یکی دو سال اخیر، ناجوانمردانه مورد اتهام و آزار کانال بی‌حساب‌وکتاب، مفتضح و بی‌اخلاق «آمدنیوز» قرار گرفته‌اند، به سهم خود، عذرخواهی نموده و از همه بزرگواران برای روح‌الله زم، طلب بخشش و حلالیت کنیم.

در عین حال امیدواریم با گفتن حقایق، تحول واقعی روحی و توبهٔ روح‌الله به درگاه حضرت ربوبیّت، کرده‌های ناهنجار و گفتارهای ناصواب او جبران گردد.



+ 12
مخالفم - 9
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
us
+0
unlike
-0
جواد ۹۸/۰۸/۰۹ - ۲۱:۵۲
پاسخ
comments زم خائن به ملت بوده وهست
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری