پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۲۸
۱۰
۰
نسخه چاپی

طرز تهیه سوپ قارچ مناسب فصل پاییز

طرز تهیه سوپ قارچ مناسب فصل پاییز
پاییز فصلی است که بارش های باران علاوه بر طراواتی که ایجاد می کند سبب ایجاد سرمای زودرس می شود و در این آب و هوا خوردن غذای گرمی مثل سوپ قارچ می تواند بسیار دل انگیز باشد.

آب و هوای فصل پاییز بهترین فرصت برای رفتن به سراغ غذاهایی است که هم آبکی باشند و هم گرم و دلچسب. انواع آش‌ها و سوپ‌ها با شروع شدن هوای سرد بین مردم رونق بیشتری پیدا می کند بر این اساس از بین انواع سوپ‌ها، سوپ قارچ  غذایی گیاهی است که به دلیل طعم فوق‌العاده‌ای که دارد خوردن آن در هوای بارانی بسیار لذتبخش است.

مواد لازم برای تهیه سوپ قارچ

  • قارچ : ۵۰۰ گرم
  • پیاز متوسط: ۲ عدد
  • هویج متوسط: ۲ عدد
  • تره فرنگی: ۱۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • شیر: ۲۵۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی
titrebartar.com

 

طرز تهیه سوپ قارچ

ابتدا پیازها را پس از جداسازی  به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. سپس پیاز و کره را در یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم تا تف بخورد.

وقتی پیاز مقداری نرم شد سپس مقداری زردچوبه اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا مخلوط پیاز و زردچوبه یکدست شود. در ادامه تره فرنگی و هویج را به صورت ریز خرد می‌کنیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم.

مطالب مرتبط: نرگسی غذایی کاملا گیاهی و رژیمی

مخلوط تره فرنگی، هویج و پیاز را تفت می‌دهیم وقتی آب انداخت و نرم شد حالا قارچ‌ها را که به صورت ورقه‌ای خرد کردیم را به این مخلوط اضافه می کنیم تا قارچ ها کامل آب بیافتد و نرم شود.

در این مرحله  آرد سفید را به صورت کم کم داخل یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم تا آرد گلوله نشود و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

حالا سه لیوان آب جوش هم به قابلمه اضافه می‌کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ می‌ریزیم وقتی مواد به جوش آمد  شیر را به همراه خامه مخلوط می ‌کنیم و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

پس از اضافه کردن مخلوط شیر و خامه باید مراقب سوپ باشیم تا سوپ سرریز نکند. بعد جعفری خرد شده را به سوپ اضافه می‌کنیم و دیگر در قابلمه را نمی‌گذاریم تا سوپ جا بیفتد. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا با قارچ تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

نکات کلیدی سوپ قارچ

اگر  در صورت اضافه کردن شیر به سوپ، سوپ حالت بریده بریده شده پیدا کرد. با دیگر که قصد درست کردن سوپ قارچ را داشتید این روش را رعایت کنید. کافی است قبل از اضافه کردن شیر آن را در دمای محیط قرار دهید تا دمایش با محیط یکسان شود یا آن را به صورت ولرم اضافه کنید.

یشتر بخوانید: روش درست کردن خورشت ناردون یا خورش انار

در صورتی که می‌خواهید سوپ قارچ شما طعم بهتری داشته باشد و به اصطلاح عامیانه لذیذتر باشد می‌توانید به جای اضافه کردن ۳ لیوان آب جوش از ۳ لیوان آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید. با این کار سوپ قارچ شما طعم خیلی بهتری خواهد داشت.



+ 10
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری