پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۲۱
۸
۰
نسخه چاپی
رودخانه زیبای Uvac

کشف کانیون صربستان

رودخانه زیبای Uvac
در این مقاله ، من عمدتاً به نحوه دستیابی به کانیون رود Uvac با وسایل نقلیه عمومی (اگر نمی توانید رانندگی کنید) تمرکز می کنم. من همچنین نقاط دقیق نقشه ها را نشان می دهم که اگر ماشین شخصی خود را دارید و بهترین دیدگاه ها در کجا می توانید پیاده روی را شروع کنید.

اگرچه رود Uvac می تواند یکی از پر بازدید ترین جاذبه های صربستان باشد - من چند خبر بد دارم - حمل و نقل عمومی به آن مکان به هیچ وجه در دسترس نیست. اکثر مردم رانندگی می کنند - و بیشتر بازدید کنندگان محلی هستند. وقتی آنجا بودیم ، دیدگاهها بسیار آرام بود - در آنجا فقط 2-3 نفر بودند. ما این بار رانندگی نکردیم و واقعاً می خواستیم که این دره را ببینیم. بنابراین باید فهمیدیم که چگونه بدون ماشین به آنجا برویم.

اکنون ، خبرهای خوبی نیز وجود دارد. حتی اگر هیچ حمل و نقل عمومی وجود نداشته باشد ، رسیدن به Uvac آسانتر و گسترده تر از آنچه تصور می کردید می باشد. ابتدا باید به یکی از دو شهر جنوبی صربستان برسید - زلاتبیور یا نووی پازار. ما دومی را انتخاب کردیم زیرا در نزدیکی مرز با کوزوو بسیار نزدیک بود ، زیرا سفر خود را به پاریسینا ادامه دادیم (در اینجا پستی راجع به پستیینا می خوانید). اتوبوس از بلگراد به Novi Pazar کمی بیشتر از 5 ساعت طول می کشد و تقریباً 1000 تا 1400 دینار صربستان (RSD) هزینه دارد که تقریباً 10 یورو (11 دلار) است.

وقتی در نووی بازار هستید ، می توانید به یکی از دفاتر گردشگری آنجا بروید. فرقی نمی کند کدام یک باشد - آنها رانندگانی را می شناسند که شما را ابتدا به دهکده کوچک Sjenica می برند و سپس به نقطه شروع پیاده روی به سمت دیدگاه های Uvac می روند. از طرف دیگر ، می توانید آن را بصورت آنلاین نیز پیش نویس کنید. قیمت حدود 25 یورو برای هر نفر بود که واقعاً بد نیست. اپراتور تور که ما استفاده کردیم ، ماجراهای صربستان نامیده شد. اما صادقانه بگویم ، برخورد با آنها بسیار دشوار بود زیرا آنها بلافاصله پاسخ ندادند و ما مطمئن نبودیم که آنها ترانسپورت را به سمت دره بپیمایند یا نه. اما در نهایت آنها انجام دادند. سپس ، معلوم شد که فقط دو نفر از ما بودند که تور را طی کردیم.

برخی تورها قایق سواری را در کنار رودخانه ارائه می دهند که در آنجا می توانید غاری را نیز ببینید. در تور ما در ابتدا گنجانده شده بود ، اما به دلایلی (به ما گفته شد - هوا) سوار قایق ما لغو شد و ما فقط با پیاده روی مانده ایم. اطمینان حاصل کنید که تور شما شامل پیاده روی به دیدگاه ها می شود زیرا برخی از آنها فقط قایق سواری را ارائه می دهند. دیدن شکل زیبا و منحصر به فرد از قایق و سطح رودخانه امکان پذیر نیست.

مطالب مرتبط : سفری به گذرگاه اروپا جمهوری آذربایجان

بهترین منظره کانیون رودخانه Uvac کجاست

از نووی بازار ، ما به روستای Sjenica (1 ساعت 15 دقیقه طول کشید) که مرکز اطلاعات مربوط به منطقه واقع شده بود ، منتقل شدیم. این ساختمان کاملاً جدید است ، اما هیچ توریستی در آنجا نبود. سپس ، یک اتومبیل دیگر فراهم شد - ما توسط یک مرد محلی به نقطه شروع مسیر هدایت شدیم. حدود 20 دقیقه با Sjenica فاصله داشت. اگر رانندگی می کنید ، در اینجا مختصات دقیق وجود دارد که باید از جاده اصلی شماره 21 21: 43.340801 ، 20.007429 به سمت چپ بپیچید. جاده اینجا در وضعیت بدی قرار دارد و به زودی فقط شن است - آسفالت نشده است. درست قبل از کمی جریان به ما گفته شد که باید دنباله را شروع کنیم. حدود 5 کیلومتر طول داشت و برای رسیدن به بهترین منظره با مشرف به دره رودخانه اوواس ، کمی بیشتر از ساعت طول کشید.

نام نمای Molitva 2 است و محل دقیق آن در اینجا 43.3597697 ، 19.9534172 است (نگاهی به تصویر صفحه نقشه). چند نقطه دیدگاه دیگر در اطراف رودخانه Uvac وجود دارد - بنابراین وقت خود را برای کاوش بگذرانید.

دره رود Uvac - آیا ارزش بازدید دارد؟

رودخانه Uvac در این مکان مرمرهای دیدنی ایجاد می کند و نوارهای آن کاملاً بی نظیر است در حالی که از صخره بالا مشاهده می شود. این ممکن است کمی از اسب خم اسب در ایالات متحده به شما یادآوری کند ، با این حال ، Uvac غیر قابل مقایسه کوچکتر است. در عکس ها بسیار جالب توجه به نظر می رسد و مکان جالبی است ، اما به نظر می رسد در زندگی واقعی بسیار کم نظیر است. با این وجود ، واقعا ارزش دیدن دارد - خصوصاً با توجه به اینکه قیمت آن ارزان و آسان است.

منطقه رودخانه Uvac همچنین برای تماشای پرندگان - به ویژه عقاب ها و شاهین ها - شگفت انگیز است - می توانید آنها را به طور مداوم در حال حرکت به جلو و رو به روی رودخانه ببینید.

مطالب مرتبط : معرفی 50 مکان برتر دنیا برای سفر

بازار جدید

شهر کوچک نووی بازار بسیار ساکت و همچنین زیبا است. می توانید خیابان های اصلی را قدم بزنید و از منطقه قلعه دیدن کنید. آنچه در مورد نووی بازار جالب است این واقعیت است که در اینجا می توانید ببینید که بالکان چقدر متنوع است. در مناطق شمالی صربستان ، می توانید همان شهرها یا دهکده های مشابه جنوب را مشاهده کنید - اما کلیساها به مساجد و معماری ها در مکان هایی می بخشند که بقایای بیشتر و بیشتر بقایای امپراتوری عثمانی را نشان می دهد. این همان چیزی است که بالکان را بسیار جالب می کند - بسیاری از فرهنگ ها در اطراف آن با هم مخلوط شده اند. متأسفانه ، همانطور که همه ما می دانیم ، این نیز دردسرهای زیادی را ایجاد کرده است.

هنگام بازدید از نووی بازار ، از غذاهای خود نیز لذت خواهید برد. ما بهترین نان های تازه پخته شده تازه را در آنجا داشتیم. صربستان و بالکان وقتی از غذا صحبت می کنند شگفت آور هستند. و همچنین - قیمت ها.



+ 8
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری