پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
۱۲
۰
نسخه چاپی

سرزمین آمادای؛ پهنه‌ای با ظرفیتهای بسیار گردشگری 

سرزمین آمادای؛ پهنه‌ای با ظرفیتهای بسیار گردشگری 
این روزها گردشگری تعاریف بسیاری دارد و از نگاه کارشناسان می توان گردشگری های مختلفی را ایجاد و یا با وجود آن از آنها استفاده کرد و با درآمد زایی از این بخش توسعه و آبادانی و رشد را برای منطقه ای خاص ایجاد کرد.

در تعریف و اشکال مختلف بیان شده در حال حاضر گردشگری در بخش های متفاوت مذهبی، تاریخی، طبیعی، تفریحی، سلامت، تحصیلی و... دسته بندی شده است و مجموعه مدیریت یک منطقه می تواند با توجه ویژه به هر یک از این بخشها شرایط رشد و توسعه منطقه، شهر و یا استان تحت مدیریت را فراهم نماید.

در تعریف هر یک از بخش ها می توان به موارد متعدد مختلفی اشاره کرد و بعضا پیش می آید که یک منطقه دارای بخش های مختلف گردشگری است و از ظرفیتها و پتانسیلهای بسیاری برخوردار است و می طلبد که با معرفی و ایجاد زیر ساختهای لازم زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کرد.

همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران 

استان همدان با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن از جمله استانها و مناطقی است که دارای انواع بخش ها و اشکال مختلف گردشگری است و می تواند جوابگوی هر نوع سلیقه باشد.

بیشتر بخوانید: پل معلق تمام شیشه‌ای هیر در اردبیل

در استان همدان همانطور که از عنوان آن با نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین پیداست آثار قابل توجه تاریخی با قدمت بسیار فراوان است و همدان روزگاری پایتخت هخامنشیان بوده و هنوز هم کتیبه های به یادگار مانده از این تمدن کهن بسیاری از دوستداران تاریخ باستان را از نقاط مختلف ایران و دنیا به همدان می کشاند.

titrebartar.com
دهکده تفریحی و گردشگری گجنامه همدان

 

استان همدان با طبیعتی بکر و کوهستانی و برخورداری از نقاط ییلاقی خوش آب و هوا مکانی بسیار مطبوع برای گردشگران طبیعت است و صد البته با وجود قله های مختلفی در استان همدان این استان در فصول مختلف سال می تواند پذیرای کوهنوردان و گردشگران دوستدار طبیعت بسیاری باشد و همچنین وجود پیست اسکی زمینه را برای حضور اهالی اسکی و دوستداران طبیعت در فصل سرد سال نیز فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: سرعین، شهرسرد چشمه های آب گرم

وجود چندین تالاب فصلی و دائمی و انواع مختلف گونه های گیاهی و جانوری در نقاط مختلف استان همدان نیز به عنوان جاذبه های گردشگری طبیعی می تواند کششی برای حضور گردشگران دوستدار حوزه طبیعت در سرزمین آمادای باشد.

علیصدر بزرگترین غار آبی دنیا

و اما سر تیتر و نقطه برجسته بحث گردشگری طبیعی در استان همدان وجود بزرگترین غار آبی دنیا با نام غار علیصدر است که با ورود به این غار و بازدید از آن ناخوادگاه انسان یاد داستان های علمی- تخیلی ژول ورن می‌افتد.

مطالب مرتبط: ملحمدره، ماسوله غرب کشور 

غار آبی علیصدر را باید رفت و از نزدیک دید و شگفتی های آن در قالب کلمات نمی گنجد.

titrebartar.com
غار قابل قایقرانی علیصدر همدان

 

در این حوزه  همچنین جا دارد به مجموعه تفریحی- اقامتی گنجنامه اشاره شود که در دامان کوه الوند مجموعه از بهترین امکانات برای گردشگران فراهم شده و گردشگران با استفاده از تله کابین می توانند در فصول مختلف از طبیعت دیدنی الوند لذت ببرند. 

وجود بارگاه مقدس چندین امامزاده در استان همدان و البته بارگاه مقدس حضرت حیقوق نبی (ع) و نیز آرامگاه استرمردخای و آرمگاه بوعلی سینا نیز موجب رونق گردشگری مذهبی شده و حتی در طول سال بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف دنیا برای زیارت مقبره حضرت حیقوق نبی واقع در شهرستان تویسرکان به استان همدان می آیند و این حوزه نیازمند توجه بسیار است.

titrebartar.com
بارگاه مقدس حضرت حیقوق نبی (ع) در تویسرکان

 

در بخش های مختلف دیگر نیز استان همدان دارای ظرفیتها و پتانسیل های بسیاری است که می طلبد مدیران و دست اندرکاران امر با توجه بیشتر و ایجاد زیر ساختهای لازم شرایط را برای بازدید عموم از این ظرفیتها فراهم کرده و موجب رشد گردشگری در استان شوند.

اکنون دو مجموعه شهر زیرزمینی سامن ملایر و ارزانفود در استان همدان وجود دارد که با ایجاد زیرساختها و فر اهم نمودن امکانات لازم می توان شرایط را برای حضور گردشگران از هر نقطه این کره خاکی برای بازدید از شهر زیرزمینی فراهم نمود.



+ 12
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری