پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰
۶
۰
نسخه چاپی

چرا بعضی خانم ها غلیظ آرایش می کنند؟

چرا بعضی خانم ها غلیظ آرایش می کنند؟
خی از خانم ها نمی توانند بدون آرایش از خانه خارج شوند و به آرایش غلیظ وابسته هستند.

برخی از خانم ها نمی توانند بدون آرایش از خانه خارج شوند و به آرایش غلیظ وابسته هستند. این افراد با آرایش کردن می خواهند با خود واقعی شان فاصله عمیقی ایجاد کنند زیرا در بیشتر موارد تصویر مناسبی از خودشان ندارند. اما چرا بعضی از زنان و دختران بیش از حد آرایش می کنند؟علل آرایش بیش از حد زنان و دختران چیست؟ در ادامه این مطلب به برخی ازدلیل آرایش زنان می پردازیم:

کسانی که آرایش های غلیظ با هدف زیباتر شدن می کنند ممکن است از سوی خانواده و همسر دچارکمبودهای عاطفی - احساسی، محبت، نداشتن توجه باشند . این خانم ها به همین دلیل خودشان را طوری نشان می دهند که توجه دیگران را به خود جلب کنند تا نشان دهند که وجود خارجی دارند. آرایش کردن اگر از اندازه اش خارج شود، اختلال روحی و روانی محسوب می شود.باید بدانید آرایش کردن بیش از حد به نوعی خودفروشی روانی است زیرا افرادی که آرایش بیش از حد دارند ، روح و جسم شان را به تفکرات دیگران می فروشند و عزت نفسی ندارند .

این خانم ها در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی هیچ تعریف و تمجیدی از زیبایی اشان از طرف خانواده و همسر نشنیده اند و به همین خاطر دوست دارند خود را آرایش کنند تا همه از آنها تعریف و تمجید کنند.

آرایش به قصد رقابت:

در بین بسیاری از خانم ها رقابت و چشم و هم چشمی هایی وجود دارد . یکی از این چشم و هم چشمی ها بر سر زیباتر شدن است . برخی از خانم ها دوست دارند از دوست و افراد فامیل زیباتر باشند به همین دلیل همیشه آرایش غلیظ دارند و به عمل های جراحی زیبایی روی می آورند.

آرایش به قصد بالا بردن سن:

برخی از دختران جوان که دوست دارند از سن واقعیشان بزرگ تر به نظر برسند به آرایش های غلیظ روی می آورند . علت این کار در دختران جوان نشان دهنده تعارضات درونی آنها در حال و گذشته می باشد . این افراد دچار بحران هویت و نوعی از خود کم بینی هستند.

خود زشت انگاری :

خیلی از خانم ها تصور می کنند به اندازه کافی زیبا نیستند و به این علت به آرایش کردن های غلیظ وابسته هستند و با آرایش غلیظ می خواهند بگویند که از زشت بودن خود متاسف هستند.آنها از دیده شدن به صورت طبیعی می ترسند و دوست ندارند دیگران خود واقعی آنها را ببینند بنابراین افکار منفی زیادی نسبت به خود دارند و برای رهایی از این افکار به آرایش زیاد یا حتی عمل زیبایی رو می آورند.

بعضی از خانم ها با اینکه چهره خوب و مقبولی نیز دارند به آرایش کردن روی می آورند زیرا با آرایش کردن یک هویت جدید یافته و احساس رضایتمندی و خشنودی و رشد و تفاوت می کنند. علت آرایش بیش از حد این خانم ها اعتماد به نفس پایین آنها است . این خانم ها به علت عدم اعتماد بنفس با آرایش غلیظ احساس می کنند به آن زیبایی که دوست دارند ، رسیده اند.

الگو پذیری

برخی از خانم ها به این دلیل آرایش زیادی می کنند که از مادر و یا خواهر خود الگو گرفته اند .

جلب توجه

از گذشته تا کنون انسان ها برای بقای نسل و تولید مثل به دنبال راهی برای نزدیک شدن به جنس مخالفشان بوده اند که لازمه ی این امر از همان دوران جلب توجه بوده است . برخی از خانم ها به این دلیل آرایش می کنند که می خواهند توجه همه افراد به آنها جلب شود . بسیاری از دخترانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند ، دوست دارند برای ثابت کردن خود و اعلام حضور به عنوان یک فرد بالغ آرایش کنند و تغییر چهره دهند تا زیبایی هایشان بیشتر دیده شود و دیگران را جذب خود نمایند. این افراد باید بدانند ممکن است از این راه توجه جنس مخالف را به خود جلب کنند اما جذب شدن مردان از این طریق دوام نخواهد داشت

نگاه مردان به زنانی که آرایش میکنند

افراد جامعه زنانی را که بیش از حد آرایش می کنند را مورد قضاوت قرار می دهند. مردانی که می خواهند همسر خود را انتخاب نمایند نیز به این قضاوتهای اطرافیان توجه می کنند . اگر این آقایان بخواهند خانمی را که بیش از حد آرایش می کند و لباس نا مناسب با هنجار های جامعه میپوشد را انتخاب کنند ، مورد قضاوت نا معقول قرار میگیرد.

همانطور که گفتیم زنانی که آرایش غلیظ می کنند و حاضر نیستند بدون آرایش حتی تا سر کوچه خود بروند از درون، ذهن، روح و روان آسیب دیده اند و می خواهند با پوشاندن صورت خود مشکلات خود را پنهان کنند اما اگر مشکلات و مسائل بررسی نشده و حل نشود، به بخشی از شخصیت او تبدیل شده و قادر به سرکوب کردن آنها نخواهد بود و به مرور زمان سر باز کرده و خود را نشان خواهند داد پس بهتر است ابتدا مشکلات درونی خود را حل کنید.
اگر به دلیل های پیش پا افتاده زیاد آرایش می کنید ، این کار را ترک کنید و با اعتماد به نفس فراوان آنچه که هستید را بپذیرید زیرا ظاهر هر شخص تا حدی نشان دهنده درون اوست.



+ 6
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری