پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۲
۱۶
۱
نسخه چاپی
در غیاب پدر و مادرم بهم تجاوز کردند

تجاوز به دخترک جوان به صورت وحشیانه

در غیاب پدر و مادرم بهم تجاوز کردند
به طرف من حمله ور شد و بعد از کتک کاری و تهدید با چاقو به زور به من تجاوز کرد .

دخترجوان در خانه خود مورد تجاوز قرار گرفت.

۲۶ خردادماه ۹۴ خانم جوانی در مراجعه به کلانتری محل سکونت خود گفت: با توجه به موقعیت شغلی، نیمه شب به خانه رسیدم و از آنجا که پدر و مادرم آن شب در روستا بودند، پس از رسیدن به خانه به علت خستگی خوابیدم .

با سر و صدا از خواب بیدار شدم

این خانم جوان که معصومه نام داشت ادامه داد: با ایجاد سر و صداهایی از خواب بیدار شدم در یک لحظه سایه ای نظرم را جلب کرد وقتی به خودم آمدم با دیدن فرد ناشناسی پشت در هال جیغ کشیدم ولی او به طرف من حمله ور شد و بعد از کتک کاری و تهدید با چاقو به زور به من تجاوز کرد.

مطالب مرتبط : تجاوز گروهی به یک زن مطلقه

شکایت دخترک  جوان

این گزارش حاکی است با طرح شکایت دختر جوان ماموران انتظامی موضوع را از مصادیق ویژه اعلام و با کمک شاکی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

حکم تجاوز چیست

بنا براین گزارش، متهم در تحقیقات ماموران و بازپرسی و همچنین در جلسات مفصل دادگاه به جرم خود اعتراف و از شاکی تقاضای عفو و بخشش کرد که توسط قضات دادگاه کیفری یک استان و با حضور وکیل تسخیری متهم در بیست و هفتم دی ماه ۹۴ با رعایت موازین شرعی و قانونی حکم اعدام با چوبه دار برای وی به اتهام زنای به عنف صادر شد.

در پی گیری روند این پرونده یک منبع آگاه گفت: متهم ۲۷ ساله سوابق متعدد کیفری در زمینه های سرقت به عنف، عمل منافی عفت، جرایم مواد مخدر و ایجاد مزاحمت و ایراد ضرب عمدی را در پرونده خود داشته است.

به گفته این منبع آگاه با رای صادره از دادگاه کیفری یک استان متهم به آن اعتراض کرد و دوباره پرونده مورد بررسی قرار گرفت و رای صادره تایید شد و با ارسال رای به دیوان عالی کشور در شعبه چهارم مهر تایید آن بر پرونده خورد.

این منبع آگاه ادامه داد: در مراحل فرجام خواهی متهم تقاضای عفو داشت که در کمیسیون عفو تقاضای متهم تایید نشد و در ادامه ادعای توبه کرد که توبه وی به لحاظ احراز نشدن مردود شناخته شد.

بنا به گفته این منبع آگاه با تایید رای صادره برای متجاوز به زنای به عنف که در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت تشریفات قانونی انجام و جوان ۲۷ ساله با چوبه دار اعدام شد.

منظور از تجاوز جنسی چیست؟

تجاوز جنسی به معنی انجام نزدیکی جنسی با فرد، بدون رضایت اوست. تجاوز جنسی تنها یک حمله فیزیکی و جنسی نیست، بلکه آسیب عمیق روحی و روانی نیز به همراه دارد. این خشونت، هرچند همیشه قتل را به همراه نداشته باشد، عموماً تهدید به قتل را به همراه دارد. به شخصی که این عمل را مرتکب می‌شود تجاوزگر یا متجاوز می‌گویند.

یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی که در خطر «تجاوز جنسی» و خشونت‌های در پی آن قرار دارند، کارگران جنسی هستند.

نزدیکی فرد بالغ با افراد کم‌سن و سال و کودکان، حتی اگر با رضایت او باشد، تجاوز محسوب می‌شود.

تشخیص تجاوز جنسی به عهده پزشک قانونی است و این تشخیص گاه به سبب فراوانی علایم ایجاد شده پارگی و خون‌مردگی بسیار ساده و گاه به علت نبود علامت مثبت تقریباً غیرممکن است.

تجاوز نوعی خشونت جنسی است که معمولاً شامل آمیزش جنسی می‌شود و توسط فرد یا افرادی به رغم رضایت شخص انجام می‌شود. این عمل می‌تواند با اجبار فیزیکی، تهدید، سوءاستفاده از مسئولیت یا با فردی که ناتوان یا زیر سن قانونی است رخ دهد

مطالب مرتبط : شکنجه تازه عروس با سیم داغ در مشهد

دلیل تجاوز ها در ایران چیست؟

سال ۹۰ بزرگ‌ترین پرونده‌های تجاوز جمعی در نقاط مختلف ایران به شکل رسانه‌ای مطرح شد. 

اما چه جریاناتی باعث شکل‌گیری و رشد تجاوزهای گروهی به زنان در یک جامعه می‌شود؟«بیشتر تجاورهای جمعی را ما در موقعیت‌های جنگی داریم که با تضادهای قومی و قبیله‌ای، سیاسی و حتی دینی شکل می‌گیرد. ولی متاسفانه وقتی در سطح اجتماع تجاوز را به گونه‌ای که ما در ایران از جمله در خمینی‌شهر یا تهران می‌بینیم، این مسئله برمی‌گردد به ویژگی‌های جمعیتی. یعنی کسانی که به این تجاوزها دست می‌زنند موقعیت بسیار تحقیر شده زنان در جامعه را می‌بینند و تصویری که جامعه از زن ارائه داده به عنوان یک جنس که حضورش در میان مردان تحریک‌کننده است. این تعریف خود به خود زمینه‌ساز این گونه اعمال است.»

علی‌اکبر مهدی، جامعه‌شناسی که از جمله پژوهش‌هایی در باره نوجوانان و زنان در ایران دارد، دو عامل را در این زمینه دخیل می‌داند: «اول عامل فرهنگی جامعه است که برمی‌گردد به ساختار ذهنی جامعه و مردم ما. از آنجا که مردم این امر را ناموسی می‌دانند سعی می‌کنند پنهان‌کاری کنند و جامعه به قربانی برچسب ناگواری می‌زند که هزینه‌اش از نظر اجتماعی و فرهنگی برای خانواده قربانی بسیار زیاد است پس بیشتر پنهان‌کاری انجام می‌شود. این امر تداوم دیگری هم دارد که بسیار دردناک است، این که قربانی مورد حمایت و درمان قرار نمی‌گیرد. به نظر من نبود ساختارها کمک می‌کند که در جامعه ایران این مسئله حساسیت‌های عمومی و پر سروصدا را به وجود نیاورد.»

امیرحسین بذلی



+ 16
مخالفم - 8
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
eu
+0
unlike
-0
سعید ۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۷:۰۵
پاسخ
comments متاسفم برای جامعه
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری