پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ۲۰:۴۱
۱۳
۰
نسخه چاپی
گزینه های بازار خودرو ایرانی

بهترین خرید اقتصادی خودرو تا سقف 100 میلیون !

گزینه های بازار خودرو ایرانی
تا چند سال پیش اگر قصد خرید خودرو داشتید، می‌توانستید با مبلغی بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان خودروی خارجی، بخرید، اما با بالاتر رفتن قیمت‌ها و ممنوعیت واردات، حالا باید بودجه‌ای بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشید تا بتوانید خودرویی به‌روز سوار شوید.

اگر قصد خرید خودرو با بودجه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را دارید، باید بدانید گزینه‌های زیادی برای خرید در اختیار نخواهید داشت، زیرا برای این بازه قیمت، در مجموع ۸ خودرو شامل خودرو‌های وطنی و تعداد محدودی گزینه‌های چینی در ۲ نوع سدان و هاچ‌بک شامل راین V۵، ام. وی. ام ۳۱۵، برلیانس H۲۲۰ و H۲۳۰، کوییک اتوماتیک، ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۰۶SD، پژو پارس LX و سمند سورن ELX در بازار وجود دارد.

پژو پارس (پرشیا)

بعد از عرضه موفق پژو ۴۰۵، ایران خودرو فیس لیفتی از این خودرو را با نام پرشیا و در ادامه با نام پارس به بازار عرضه کرد. اکنون پارس با تیپ‌های مختلفی در بازار موجود است که تریم LX آن در این بازه قیمتی قرار می‌گیرد اگرچه ایران خودرو بسیاری از آپشن‌های آن را حذف کرده، اما فضای کافی کابین و صندوق‌عقب از مزایای این خودرو محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط : معرفی و مشخصات فنی پژو 2008 مدل 2020 در بازار ایران

مزایای پژو پارس

زیبایی طراحی (چه در طراحی بدنه و چه در طراحی کابین)
قوی بودن پیشرانه (مدل ELX)
پشتیبانی و قطعات
تهویه اتوماتیک (شامل مدل‌های پایه نمی‌گردد)
تعادل و پایداری مناسب در سرعت‌های بالا

معایب پژو پارس

استفاده از پلاستیک خشک در طراحی کابین (مدل‌های داشبورد جدید)
هزینه نگهداری بالا
مصرف سوخت بالا (مدل پایه)
طراحی قدیمی به نسبت رقبا چینی
کیفیت پایین از نگاه isqi دریافت ۲ ستاره کیفی از ۵ ستاره ممکن

مطالب مرتبط : تفاوت تیپ های دنا پلاس در چیست

سمند سورن ELX

تریم سورن ELX این خودرو با پیشرانه EF۷ و آپشن‌هایی مانند چهارچرخ دیسکی و آینه تاشو برقی در سال ۹۰ به بازار آمد. اگرچه سورن در سال‌های اخیر افت کیفیت را تجربه کرده، اما همچنان گزینه‌ای مناسب در این بازه به شمار می‌رود. فضای کافی کابین و صندوق عقب، در کنار سیستم تعلیق خوب، این خودرو را برتر از رقیبان می‌کند. تنها مصرف سوخت بالای این خودرو کمی نگران‌کننده است.

انواع مدل های سمند سورن ELX

این مدل با موتور L3 (حجم ۱۷۶۱ سی سی) با دو کیسه هوا کدهای زیر عرضه می‌شد
۵۵۴۰۶: رینگ آلومینیومی با تریم خاکستری 
۵۵۴۰۹:رینگ فولادی با تریم خاکستری 
۵۵۴۰۴:رینگ آلومینیومی با تریم بژ 

پژو ۲۰۶ اس‌دی

به تازگی مسئله هزینه بالای صندوق‌دار کردن پژو ۲۰۶ بحث داغ محافل بود؛ اقدامی که برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر بازار صورت گرفت و‌ای کاش چنین اتفاقی نمی‌افتاد. با صندوق‌دار شدن ۲۰۶ تنها مشکل بار این خودرو حل شد، اما مشکل فضای تنگ عقب این خودرو به قوت خود باقی ماند. ضعف در گیربکس اتوماتیک و عایق صندوق‌عقب نیز از دیگر مشکلات این خودرو است.

پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایران‌خودرو و با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی یا پژو آریان تولید شده‌است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. صندوق عقب کوچک ۲۰۶ علت اصلی رفتن به سمت تولید این خودرو بود حجم صندوق این خودرو ۳۸۵ لیتر است و از طریق ایران به ترکیه، روسیه و الجزایر صادر می‌شد. نام اس دی (SD) برگرفته از واژه سدان (sedan) می‌باشد. این خودرو یکی از محصولات شرکت ایران خودرو واقع در تهران است و در تیپ‌های مختلفی به بازار وارد شد و با توجه به تیپ و آپشن استفاده شده در خودرو در قیمت‌های مختلفی مورد خرید و فروش واقع می‌شد. تولید این خودرو در اکتبر ۲۰۰۸ در آمریکای جنوبی و با نام "Passion 207" آغاز گردید. همچنین در بازارهای چین و مالزی این خودرو با نام ۲۰۷ به فروش رسید.

مطالب مرتبط : شاسی بلند عجیب ژاپنی !

برلیانس H۲۲۰ و H۲۳۰

یکی از محصولات پارس خودرو، برلیانس سری ۲۰۰ است که در ۲ نوع هاچ‌بک و سدان و اتوماتیک و دستی تولید می‌شود. از نظر طراحی داخلی و خارجی این سری از محصولات برلیانس، حرفی برای گفتن ندارد و از برادر‌های خود، سطح پایین‌تری دارد. تنها در مدل اتوماتیک خریدار امکانات بیشتری مانند سنسور دنده‌عقب و سان‌روف را در اختیار خواهد داشت.

برلیانس اچ۲۲۰ هاچ‌بک در نوامبر ۲۰۱۳ به بازار چین عرضه گردید. این خودرو تا انتهای ستون سی بسیار شبیه به مدل اچ۲۳۰ سدان است. قیمت این خودرو در بازار چین از ۵۴٬۸۰۰ یوآن آغاز شده و گرانترین نسخه آن ۶۷٬۸۰۰ یوآن برای مشتری چینی آب می‌خورد.

ام‌ وی‌ ام ۳۱۵

بازار خودروی ایران از نظر تنوع در کلاس هاچ‌بک‌ها بسیار ضعیف است، همین موضوع به نفع ام. وی. ام ۳۱۵ تمام شده، این خودرو به‌علت فضای کابین جادار‌تر نسبت به پژو ۲۰۶، بازار خوبی دارد، اما مواد اولیه استفاده شده در کابین این خودرو بسیار ضعیف است و نبود امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجه این خودرو را کمی با مشکل مواجه کرده است.

چری ای۱۳ (به انگلیسی: Chery A13) که در ایران با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ عرضه می‌شود یک ماشین کامپکت کوچک ساخته‌شده توسط کارخانهٔ شری اتومبیل چین است.

این خودرو از سال ۱۳۹۱ توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌شود. موتور این خودرو یک موتور ۱۶ سوپاپ ۱۵۰۰ سی سی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است

مطالب مرتبط : نقد و بررسی لیفان X60

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو ۲۰۶ در دهه ۸۰ بلافاصله پس از آنکه وارد بازار شد جای خود را در بین خریداران خودرو باز کرد و به‌خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل شد. در آن زمان قطعات این خودرو، فرانسوی بود و با توجه به نداشتن رقیب مستقیم، ارزش خرید بالایی داشت.

این خودرو به تیپ‌بندی‌های مختلفی تقسیم شد که اکنون فقط تیپ ۲ و تیپ ۵ آن به‌صورت صفر قابل خریداری است. حالا با کمتر شدن امکانات و سفارشی شدن قطعات و حضور پژو ۲۰۷، استقبال از آن کمتر شده است.

این خودرو (که در واقع فیس لیفتی بر روی شاسی و پلت فرم پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود) در سال ۲۰۰۹ توسط پژوی برزیل طراحی شد و برای آن دو موتور ۱۱۰۰cc TU1JP و ۱۴۰۰cc TU3JP در اروپا در نظر گرفته شد. در اواخر همان سال ایران خودرو از آن به عنوان خودرویی جدید با پیشرانه ۱۶۰۰cc TU5JP و با نام «پژو ۲۰۷i» رونمایی نمود. نام این خودرو در اروپا +۲۰۶ و در آمریکای لاتین 207Compact می‌باشد. تجهیزات آن در ایران مطابق با تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ است.

راین V۵

راین V۵ با نام ولا که در شرکت کرمان خودرو تولید می‌شود یکی از محصولات معمولی f.a.w است که در بازار ایران عرضه شد، اما در کل این خودرو به‌علت طراحی نامناسب، عرضه فاجعه‌بار، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی، خدمات پس از فروش، پیشرانه نه‌چندان قوی و بازار دست دوم نامناسب، نتوانست جایگاه مناسبی پیدا کند.

کوییک

کوییک خودروی ملی سایپاست که هنوز بین هاچ‌بک یا کراس‌اوور بودن بلاتکلیف مانده است. در مقایسه با سایر محصولات سایپا، طراحی کوییک بسیار زیبا محسوب می‌شود، اما به محض ورود به کابین این خودرو، همه چیز به سرعت رنگ می‌بازد.

این خودرو با داشتن سیستم ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی، آینه برقی و کروز کنترل یکی از مجهز‌ترین خودرو‌های سایپاست، اما همچنان سیستم تعلیق و ناهماهنگی گیربکس آن، با پیشرانه، کمی توی ذوق می‌زند.



+ 13
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری