پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۱:۱۲
۱۱
۰
نسخه چاپی
واقعیت های ستاره خاموش سینما ایران

سکانس به سکانس با زندگی هادی حجازی فر

واقعیت های ستاره خاموش سینما ایران
بهترین بازیگر پرفروش غیر کمدی سال های اخیر که نقش های فوق العاده ای از خود به جا گذاشته است.

هادی حجازی‌فر (متولد ۳۱ خرداد ۱۳۵۵ در خوی) بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر اهل ایران می‌باشد. از فیلم‌های او می‌توان ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری و به وقت شام را نام برد. وی در جشن خانه تماشاخانه (سینما) و جشن منتقدان برنده و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در نظرسنجی سایت خبر آنلاین نیز به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد در سی‌و پنجمین دوره جشنواره فجر از نگاه تماشاگران شناخته شد. هادی حجازی‌فر دانش‌آموخته پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال ۱۳۷۷ این دانشگاه است.

یکی از ماندگارترین نقش آفرینی‌های حجازی فر بازی در نقش «موسی» در فیلم لاتاری به کارگرانی محمدحسین مهدویان است.

زندگی شخصی هادی حجازی فر

هادی حجازی فر با الهام محمودی ازدواج کرده است و حاصل ازدواج او و همسرش یک فرزند پسر به نام هامون است.

از واقعیت زندگی حجازی فر

هادی حجازی فر از همان دوران کودکی با حمایت پدرش که رئیس آموزش و پرورش نقده و میاندوآب بود از سالن های تئاتری این اداره برای کاری تئاتری بچه های مدارس استفاده می کرد و بچه های کانون و مدرسه هم به تماشای تئاتر آن ها می نشستند. بعد از مدتی با امور تربیتی آموزش و پرورش قرارداد همکاری بستیم و حتی شب ها هم برای مردم تئائر اجرا می کردیم و بلیط می فروختیم در آن زمان واقعا درآمدم از تئاتر خوب بود. راستش را بخواهید هر کاری می کردیم که درس نخوانیم و برای همین بعضی وقت ها از کلاس فرار می کردیم و خیلی هم بهمون خوش می گذشت.

مطالب مرتبط : بازگشت حجازی‌فر با رومئو و ژولیت به تئاتر

حجازی فر در خندوانه

هادی حجازی فر اخیراً در برنامه خندوانه رامبد جوان دعوت شده بود. در ابتدای این برنامه جناب خان به خاطر فوتبالی بودن حجازی فر به او چند کیلو تخمه هدیه داد و از وجه مشترک خود و حجازی فر در انتخاب همسر گفت : کسی که من دوسش دارم اسمش احلام است و کسی که هادی با او ازدواج کرده است سرکار خانم الهام محودی است و چقدر ما به هم نزدیک و شبیه هستیم.

هادی حجازی فر در پاسخ به این سوال جناب خان که از او درباره فال اتوبان پرسیده بود گفت : در آن زمان خوابگاه ما نزدیک اتوبان چمران و همت بود ، بچه ها به من می گفتند که فال بگیریم و من از آن ها می خواستم نیت کنند و عددی را بگویند بعد مثلا می گفتند 32 و من 32 ماشین را که از کنار چراغ برق رد می شدند می شمردم و بعد آینده کاری و شرایط مالی آن ها را از روی مدل ماشین مشخص می کردم !

مطالب مرتبط : هادی حجازی‌فر: سینما خوب است اما جادوی تئاتر چیز دیگری است

سال درخشان هادی حجازی فر در سینما

هادی حجازی فر با بازی در دو نقش اصلی در فیلم‌های «لاتاری» با فروش  ۱۴,۸۰۱,۱۴۴,۰۰۰ میلیارد تومان و «به وقت شام» با آمار فروش ۱۳,۰۵۲,۶۰۷,۰۰۰ تومان و در نقشی فرعی در فیلم «دارکوب» با فروش ۲,۱۶۲,۴۹۴,۰۰۰ تومان پرفروش‌ترین بازیگر سینمای غیر کمدی ایران  در سال ۹۷ است. این درحالی است کهجواد عزتی عنوان پرفروش‌ترین بازیگر سال، برای فیلم‌های کمدی را تصاحب کرده است.

در فیلم «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، حجازی‌فر یکی از خاص‌ترین نقش‌های کارنامه کاری خود تا به اینجا را بازی کرده است: رزمنده و نیروی انقلابی دیروز که امروز مربی فوتبال تیمی محلی است و سیاست را به‌کلی کنار گذاشته.

هرچند در ابتدای فیلم او کاراکتری فرعی معرفی می‌شود و تماشاگر چندان جدی‌اش نمی‌گیرد اما به مرور و با پیش‌رفتن درام، فیلمساز او را در نظر تماشاگر پررنگ‌تر و پررنگ‌تر می‌کند تا جایی که در نیمه دوم فیلم درواقع اوست که قهرمان اصلی و شخصیت اول فیلم است. عادت عصبی‌گونه حاج موسی که همه آگهی‌های تبلیغاتی را از در و دیوار خانه‌ها می‌کند و پاره می‌کند و جدیت و مواضع گاها افراطی‌اش، در عین جدیت و سرسختی سویه‌ای بامزه به او می‌دهد تا یک کاراکتر تک بعدی نباشد و بتوان لایه‌های مختلف شخصیتی‌اش را کشف کرد. هادی حجازی‌فر به خوبی در نقش حاج موسی نشسته و با کاراکتر اخت شده است. عصبانیتش به‌جا و به‌اندازه و دلرحمی‌اش درونی و نامحسوس اما قابل شهود است.

مطالب مرتبط : هادی حجازی‌فر مقابل دوربین دو زیست رفت

اوج گرفتن هادی حجازی فر در سینما

در فیلم دیگر «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا، حجازی‌فر نقش یک خلبان جنگی را بازی می‌کند که همراه با پسرش در ماموریتی در سوریه به سر می‌برد و باید هواپیمایی را از یکی از آخرین مناطق تحت تصرف داعش پرواز دهد تا مردمی را که در هواپیما پناه گرفته‌اند به منطقه امنی برساند.

آنچه درباره این شخصیت جالب توجه است و فیلمساز هم در همان ابتدای فیلم برآن تاکید می‌کند رابطه دوگانه‌اش با فرزند خود است. حاتمی‌کیا که حواسش در همه فیلم‌های متاخرش به اختلاف نگاه در نسل‌های مختلف و میان پدران و پسران است، در اینجا هم پدر را رزمنده‌ای شجاع تصویر می‌کند که البته به زعم فرزندش در پدری کردن کم گذاشته و همیشه در جنگ و ماموریت بوده است و حالا قبول این ماموریت آخر در سوریه حکم یک چالش میان پدر و پسر را دارد. پدر اصرار به بازگشت پسر دارد و پسر می‌خواهد همراه پدر بماند. اما شماری از اسیران داعشی هواپیما را های جک و مجبور به فرود می‌کنند.

پدر در قفس داعش می‌افتد و پسر باید کنترل پرواز را در دست بگیرد. نکته فیلم که درواقع نکته شخصیت پدر هم هست، شکل حضورش از نیمه فیلم به بعد است. جایی که انگار در قفس اسرا حضور دارد اما در واقع داعش او را سر بریده و شهید شده و این روحش است که در آن‌جا حضور دارد تا پسر را تنها نگذارد. از اینجا به بعد هرچند با اشاراتی واضح مانند کیفیت نوری و گریم و البته بدون دیالوگ شدن و سکوت حجازی‌فر قرار است به شکلی غیر مستقیم بر شهادت او صحه گذاشته شود اما بسیاری از تماشاگران تا انتها به این موضوع دقت نمی‌کنند. وقتی در انتهای فیلم پدر دست پسر و نجات را رد می‌کند اشاره به حضور غیرمادی و معنوی او به اوج خود می‌رسد. حضور حجازی‌فر در «به وقت شام» موجز اما به‌شدت گیراست.

در فیلم "دارکوب" بهروز شعیبی هرچند هادی حجازی‌فر نقشی فرعی و کوتاه بازی می‌کند اما باز هم بسیار خوب و همدلی‌برانگیز جلوی دوربین ظاهر می‌شود. با توجه به نقش کوتاه او، حتی اگر آمار فروش «دارکوب»‌ را هم محاسبه نکنیم باز عنوان پرفروش‌ترین بازیگر غیرکمدی سال ۹۷ متعلق به او خواهد بود.

خبرنگار : امیرحسین بذلی



+ 11
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری