پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۷:۱۳
۱۰
۰
نسخه چاپی
موشک های هوافضای سپاه پاسداران به محدوده دریاچه رسیدند

فرود موشک های سپاه در چیتگر

موشک های هوافضای سپاه پاسداران به محدوده دریاچه رسیدند
شهردار منطقه 22 از برگزاری نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نام آبی‌ترین وصال در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی نیز به نمایش شهروندان گذاشته می‌شود.

قاسم مولایی در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه)، با اشاره به وجود دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه 22 تهران گفت: به پاس گرامیداشت ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در مقابل حمله رژیم بعثی و استکبار جهانی درهفته دفاع مقدس امسال برنامه‌های ویژه‌ای در دریاچه خلیج فارس برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط : لزوم مدیریت یکپارچه مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس

وی افزود: این نمایشگاه از31 شهریورماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی تا هفتم مهرماه برگزار شده و در بخش اول به معرفی دشمنی‌ها، جنایت‌های صدام و حامیان صدام یعنی آمریکا و اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد و در بخش دوم که از هشتم مهرماه آغاز می‌شود، جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی سپاه به نمایش شهروندان گذاشته خواهد شد.

آبی ترین وصال

شهردار منطقه 22 ادامه داد: بخش اول نمایشگاه با همکاری سپاه تهران، بسیج عمار منطقه 22 و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. همچنین در بخش اول این نمایشگاه از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده شده است و بازدیدکنندگان با موضوعاتی همچون فرقه‌های ضاله وجنایت‌های آمریکا و اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌شوند. در بخش دوم نیز تجهیزات جدید نیروی دریایی از جمله قایق‌های تندرو و موشک‌های کرم ابریشم به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

مولایی با اشاره به بهره‌گیری فضای بالغی بر 30 هزار هکتار برای برگزاری بخش دوم نمایشگاه ادامه داد: در بخش دوم این نمایشگاه به دنبال نمایش قدرت نیروی دریایی برای حفظ و صیانت از ایران اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم. نمایش تجهیزات نیروی دریایی برای اولین بار در تهران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شانزدهم مهرماه روز نیروی دریایی گفت: در این روز برنامه‌های ویژه‌ای جهت معرفی توانایی‌ها و دستاوردهای نیروی دریایی خواهیم داشت. همچنین بحث عید قربان تا غدیر نیز از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است که در طول این مدت با عنوان عید تا عید جشنواره ویژه‌ای در قالب یک بسته برای شهروندان برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها همزمان با اذان مغرب آغاز و تا حدود ساعت 10 شب به طول می‌انجامد.

شهردار منطقه 22 تاکید کرد: تمامی موارد محیط‌زیستی دریاچه شهدای خلیج فارس در اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده تا در خلال برگزاری نمایشگاه آسیبی به دریاچه وارد نشود.
مولایی درخصوص جابه‌جایی شهروندان به دریاچه خلیج فارس نیز گفت: با اتوبوسرانی هماهنگی‌هایی در حال انجام است تا برای بازگشت شهروندان به میادین اصلی و مرکز شهر تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.

شهیدان هرگز نمی میرند

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ از برپایی ۱۲ نمایشگاه موضوعی دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در تهران خبر داد

به گزارش تیتر برتر سردار سرتیپ پاسدار سیروس صابری در نشست خبری با اعلام اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی در هفته دفاع مقدس امسال برای تهران در نظر گرفته شده است، گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس "پیشرفت و پیروزی در سایه مقاومت" است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت افزود: تاریخ نشان می‌دهد در دو قرن گذشته همواره شاهد تجزیه کشور بوده ایم که گاهی با حمله نظامی بیگانگان رخ داده یا همانند زمان پهلوی بر اثر بی لیاقتی رژیم وقت از ایران جدا شده است، ولی جنگ تحمیلی هشت ساله در یک کشور تازه انقلاب کرده بسیار متمایز بود و در این جنگ ما در مقابل ۳۵ کشور ایستادیم و پیروزی در آن با سه ضلع اسلام، رهبری و مردم تحقق یافت.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ گفت: اگر خدای نکرده جنگی رخ دهد جوانان امروز ما همچون دفاع مقدس نیز همچنان پای کار هستند همانطور در مسئله شهدای مدافع حرم شاهد رشادت‌های نسل امروز هستیم.

اهداف برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس

هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و گرامیداشت حماسه سازان و حماسه آفرینان دفاع مقدس است. 

 آشنایی مردم  با دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است. 

 معرفی کتاب‌ها، خاطرات و وصیت نامه‌های شهدا به مردم از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه است، تلاش شده در حاشیه‌ این نمایشگاه، گروه تئا‌تر فعالیت داشته باشد و تئاترهای خیابانی نیز با موضوع ایثار و شهادت اجرا شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ برپایی کاروان‌های هنری و تئاتر‌های نمایشی، فضاسازی‌های مناسب در سطح شهر و سخنرانی در مدارس، مساجد و بسیج ادارت را از دیگر برنامه‌های این هفته بر شمردو گفت: عملیات‌های بدر، کربلای ۳ و ۴ و ۸ نیز بازسازی می‌شوند.
وی دیدار با ۲۰۰۰ خانواده شهدا از جمله شهدای مدافع حرم و اقلیت‌های دینی، برگزاری یادواره‌های شهدا و طرح‌های محرومیت زدایی، اهدای سبد کالا به نیازمدان و محرومان و برگزاری همایش عاشوراییان در روز ۳۱ شهریور را از دیگر برنامه‌های سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در هفته دفاع مقدس برشمرد.

برنامه های شاخص شهرداری منطقه 22

تجربیات دوران هشت سال دفاع مقدس همانند اعتبارو سرمایه ارزشمندی است که توسط شهدا و رزمندگان برای نسل های آینده به ودیعه گذاشته شده است.

وی افزود: مسوولان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس می بایستی با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی و رعایت ظرافت این دستاوردها و تجربیات ارزشمند را در قالب برنامه های مانند راهیان نور، ساخت فیلم های دفاع مقدس، داستانک ها و نمایشگاهها به مردم و نسل های جوان تر انتقال دهند.

وی تاکید کرد: مردم فهیم و هوشیار ایران اسلامی به یاد دارند درابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استکبارجهانی با تجهیزحکومتی دست نشانده و راه اندازی جنگی نا برابر به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی تازه تاسیس بود.

انجمنی تصریح کرد: فرزندان غیرت مند و شجاع ملت با تبعیت از فرامین ولی فقیه خود با دستان خالی در مقابل آخرین تکنولوژی های جنگی قدرت های استکباری ایستاده گی کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و بهره مندی مطلوب شهروندان یک نمایشگاه بزرگ در بوستان خلیج فارس برپا و به منظور سهولت دسترسی شهروندان به این نمایشگاه نیزهماهنگی لازم برای ایاب و ذهاب شهروندان نواحی (طبق روزهای تعیین شده برای هر ناحیه) برنامه ریزی و هماهنگی شده است.

انجمنی به برگزاری یادواره شهدا دریکی از مساجد شاخص منطقه نیز اشاره کرد و افزود: آیین غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزارشهدا وهمایش پیاده روی از دیگر برنامه هایی هفته دفاع مقدس است.

به گفته وی، به منظور پرهیز از پراکنده کاری و موازی کاری در مجموع سه تا پنج برنامه به صورت یکپارچه و باکیفیت بالا برگزار تا شهروندان بهره بیشتری از برنامه های پیش بینی شده ببرند.



+ 10
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری