پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۳۳
۸
۰
نسخه چاپی
خبر خوش مدیرعامل پرسپولیس

تقلب کالدرون از برانکو

خبر خوش مدیرعامل پرسپولیس
روزهای شلوغ محمدحسن انصاری فرد آغاز شده و جلسات پشت‌سر هم مدیرعامل پرسپولیس، در جهت حل مشکلات باشگاه ادامه دارد

او می‌داند شرایط خاصی بر باشگاه حاکم بوده و مسئولیت‌هایش چند برابر بیشتر از قبل است. در این روزهای شلوغ و پر از ترافیک کاری، انصاری‌فرد برای دقایقی به سؤالات پاسخ داد:

به نظر می‌رسد جلسات تان پایان ندارد. با این همه فشار کار چطور کنار می‌آیید؟

همان‌طور که می‌دانید در تلاش هستیم تا شرایط را تغییر بدهیم و به همین علت است که جلسات زیادی می‌رویم. البته در حال حاضر بیشتر وقت‌مان صرف قطعی کردن مجوز حرفه‌ای، مذاکره با طلبکاران و گرفتن رضایت از آنهاست.

شنیدیم جلساتی با اسپانسر هم داشتید؟

بله، بحث اسپانسری هم وجود داشت. قراردادی با ایرانسل بسته شده که قرارداد کاملی هم هست، اما جزئیات آن نیز باید مشخص شود. بالاخره ما دنبال این ماجرا هستیم که درآمدهای باشگاه توسعه پیدا کند. ان‌شاالله جلسات ادامه پیدا خواهد کرد و وضعیت بهتر می‌شود.

خبرهایی شنیدیم مبنی بر اینکه ۱۵ میلیارد تومان از پول اسپانسر و ۷ میلیارد تومان مربوط به شرکتی که وظیفه بلیت‌فروشی را برعهده گرفته، پیش خور شده است. در این مورد بیشتر توضیح می‌دهید؟

اجازه بدهید که ما در ابتدا کارها را پیش ببریم، سپس در مورد این مسائل و جزئیات حرف می‌زنیم. به هر حال این شرایطی است که وجود دارد و ما هم می‌دانیم که بخشی از درآمدهای امسال هزینه شده است. از یک سو باید مسائل را پیگیری کنیم و از طرف دیگر با مسئولان شرکت ریحان فیلم جلسه بگذاریم. با آن‌ها به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد تا ببینیم چه تعاملی می‌توانیم داشته باشیم. ما اینجا هستیم تا مشکلات را حل کنیم.

ماجرای شکایت برانکو به کجا کشید؟

ببینید ایشان دوره طلایی را در پرسپولیس رقم زده است. با ایشان مکاتبه داشتیم و به او گفتیم که جای شما و پرسپولیس در فیفا نیست. به همین خاطر، به دنبال فرصتی هستیم تا هر جا که صلاح باشد، مثلاً امارات یا ترکیه دیدار کنیم. باید ببینیم که شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت. برانکو و دستیارانش زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیدند و واقعیت این است که از باشگاه مطالباتی هم دارند. از سوی دیگر، در فسخ قرارداد هم جزئیاتی وجود دارد که دوباره باید بررسی شود.

این شکایت شاید به دعوا منتهی شود. آماده این شرایط هستید؟

به هیچ عنوان دنبال دعوا با برانکو نیستیم. تأکید می‌کنم که او برای پرسپولیس خیلی زحمت کشیده و باید وضعیت پرونده اش مشخص شود. البته برانکو رفته و یک مربی جدید آمده که باید از او نیز حمایت کنیم. کالدرون به پرسپولیس آمده و باید همه‌جانبه حمایت شود.

عملکرد کالدرون را چطور می‌بینید؟

او یک مربی زحمتکش است. شاید خیلی‌ها ندانند ولی کالدرون از صبح تا عصر به سختی برای موفقیت پرسپولیس کار می‌کند. حتی شب‌ها به بررسی فیلم بازی‌ها می‌پردازد تا بهترین کارایی را داشته باشد. دستیارانش نیز مثل خودش، افراد کاری و پرتوانی هستند. تلاش و سختکوشی کالدرون در این مدت، واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد. با او جلسه‌ای داشتیم که حرف مهمی به زبان آورد. او در آن جلسه گفت اول مطالبات بازیکنان و دستیاران را بدهید بعد خودم. شاید هیچ مربی دیگری حاضر نشود چنین حرف‌هایی به زبان بیاورد. این نشان می‌دهد کالدرون شرایط باشگاه را درک می‌کند و در جلسه با ما، این‌طور حرف می‌زند. هواداران باید بدانند انگیزه کالدرون از حضور در پرسپولیس مسائل مادی نبوده و برای کار به تهران آمده است. او عاشق فوتبال و پرسپولیس است و این علاقه را در عمل نیز نشان می‌دهد. از این رو می‌گویم باید از جانب هواداران، بازیکنان و کادر مدیریتی حمایت شود. از سوی دیگر، می‌دانید که پرسپولیس قرعه بسیار سختی دارد و هواداران باید صبور باشند تا تیم بتواند با هماهنگی کامل، به نتایج دلخواه برسد.

بازی با صنعت نفت آبادان در پیش است. این دیدار را چطور می‌بینید؟

به هر حال مثل بقیه بازی‌ها باید مقابل صنعت نفت برای کسب برد به میدان برویم. من برای صنعت نفت احترام زیادی قائل هستم، اما تیم ما، تمرینات خود را انجام می‌دهد تا برای کسب پیروزی در این دیدار به بهترین شکل آمادگی برسد.

قرار است برای شهرآورد، سکوها به صورت ۹۰ به ۱۰ به سود طرفداران استقلال تقسیم شود. شما با این موضوع مشکلی ندارید؟

بالاخره تصمیمی است که گرفته شده و ما فقط امیدواریم این قانون بدون هیچ حاشیه‎ای اجرا شود. باید همه جوانب مورد بررسی قرار بگیرد تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید. مهم‌تر از هر چیز، این است که هواداران فوتبال به عنوان صاحبان اصلی پرسپولیس و استقلال، در آرامش و بدون تنش، با وجود امنیت کامل وارد ورزشگاه شوند، بازی را ببینند و به خانه برگردند. ان‌شاءا… با همکاری همه اهالی خانواده فوتبال، این مهم به انجام برسد و شاهد هیچ بی‌نظمی و ناامنی نباشیم.

تفاوت های کالدرون و برانکو

کالدرون در هر دو بازی درون تیمی از علیپور و شریفی در نوک خط حمله بازی گرفت. وحید امیری هم در بازی درون تیمی اول در این پست اما در بین نفرات ذخیره در کنار سعید کریمی بازی کرد. این چهار بازیکن نفرات مدنظر کالدرون برای خط حمله هستند، اما او در دیدار دوستانه مقابل سایپا محمد امین اسدی را به جای علیپور به عنوان زوج مهدی شریفی به زمین فرستاد. در این دیدار وحید امیری باز هم در بین نفرات ذخیره بود اما سعید کریمی در این دیدار هم در ترکیب اصلی حضور داشت تا علاقه پیرمرد آرژانتینی به او اثبات شود. این مربی اصرار به جذب مهاجم نوک دارد و مهاجم خارجی که جذب می شود احتمالاً جانشین حسین ماهینی خواهد شد.

مطالب مرتبط : بازی مقابل استقلال را برنده شو

فوتبال تهاجمی و گل‌های بیشتر

تیم برانکو معمولا با آرایش ۲-۴-۴ بازی می‌کرد و برای موفقیت تکیه زیادی به ساختار دفاعی منسجم و قدرت بدنی بازیکنانش داشت. برانکو هرچه به اواخر دوره کاری‌اش نزدیک شد، پرسپولیس محتاطانه‌تر بازی ‌کرد و بیشتر به دنبال ضدحمله و بردهای حداقلی بود. پرسپولیس در لیگ هجدهم هشت برد یک بر صفر داشت و با تنها ۳۶ گل زده و فاصله امتیازی خیلی نزدیک با رقبا به قهرمانی رسید، به طوری که یک اتفاق کوچک می‌توانست سرنوشت قهرمانی لیگ هجدهم را تغییر دهد.

کالدرون مصمم است که آمار گل‌های پرسپولیس را ارتقا دهد، تیمش موقعیت بیشتری بسازد و گل‌های بیشتری بزند. اصرار مربی آرژانتینی برای خرید یک مهاجم جدید هم با توجه به این ایده است. او برای باز کردن دفاع‌های حریفان و زدن گل اول نیاز به یک مهاجم قدرتی دارد. در فهرست پرسپولیس هافبک‌هایی حضور دارند که می‌توانند در خط حمله هم بازی کنند، ولی کالدرون برای رسیدن به گل‌های بیشتر می‌خواهد تیمش را با مهاجمان واقعی به زمین بفرستد.

مطالب مرتبط : گابریل کالدرون با سرمربی سابق لیورپول دیدار کرد/عکس

برانکو بازیکنان را در استفاده از خلاقیت آزاد می گذاشت

اگر چندجلسه تمرینی برانکو ایوانکویچ در پرسپولیس را دنبال کرده باشید به راحتی می توانید این ادعا را ثابت تائید کنید که او بر روی خلاقیت فردی بازیکنان حساب ویژه ای باز می کرد و هرگز با دستورات تاکتیکی سخت و پیچیده سعی در زندانی کردن بازیکن در تاکتیک های پیچیده فوتبالی را نداشت اما فلسفه کالدرون در مربیگری به کلی با وی متفاوت است به طوری که شاهد این موضوع هستیم که او با فریاد و اعتراض به استقبال بازیکنانی می رود که در میانه میدان دست به بازی نمایشی و دریبلینگ می زنند. در واقع کالدرون شباهت هایی به مدل کاری مصطفی دنیزلی دارد و معتقد است بازیکنان می بایست انرژی خود را در درون محوطه جریمه برای دریبلینگ و حرکات فردی خرج کنند و خارج از آن، یک ریسک بزرگ برای تیم محسوب می شود و لو رفتن توپ در حالی که تیم در وضعیت حمله قرار دارد، اشتباهی سخت و نابخشودنی محسوب می شود.

خبرنگار : امیرحسین بذلی



+ 8
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری