پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰:۲۸
۹
۰
نسخه چاپی
حدس بزنید شخصیت افراد را با رنگ لباس

رابطه رنگ لباس و شخصیت

حدس بزنید شخصیت افراد را با رنگ لباس
لباس های ما و آنچه که برای پوشش انتخاب می کنیم، هویت ما را بازگو می کند و به نوعی پل ارتباطی میان ما و اطرافیان محسوب می شود.

رنگی که در انتخاب لباس برمی گزینیم هم چنین تأثیری دارد. هر رنگی حرفی برای گفتن دارد و نمادی از یک مفهوم است. البته که رنگ لباس ما با توجه به مکان ها و موقعیت های مختلف تغییر می کند و این کاملاً طبیعی است. اما سلیقه ما در انتخاب لباس و رنگ آن بسیار دخیل است. برای آنکه بدانی هر رنگ لباس مناسب چه فضایی است و چه مفهومی دارد، پیشنهاد می کنم که این مقاله را از دست ندهی:

رنگ آبی: رنگ لباس آبی برای مصاحبه های کاری مناسب است؛ چرا که حس کنترل، آرامش و موفقیت را به تو و دیگران منتقل می کند. آبی رنگ بسیار محبوبی است و افرادی که آن را برمی گزینند معمولا وفادار، با اعتماد بنفس و دارای آرامش هستند، 

رنگ قرمز: اگر می خواهی رومانتیک و احساساتی به نظر برسی و دیگران را نیز به خود جذب کنی، قرمز پیشنهاد طراحان است. رنگ لباس قرمز جلب توجه دیگران را بر می انگیزد و به این ترتیب به تو احساس برتری، خیره کنندگی، اعتبار و متفاوت بودن را القا خواهد کرد.

رنگ خاکستری: خاکستری رنگ مورد علاقه افرادی است که نمی خواهند مورد توجه قرار بگیرند و به سادگی و در عین حال شیک بودن علاقه دارند. این رنگ در استایل مینیمال جایگاه ویژه ای دارد. رنگ خاکستری با رنگ های مختلف به سادگی ست می شود و طیف گسترده ای دارد. خاکستری نشان دهنده احساسات و عواطف ملایم، تعادل و بی طرفی است و نوعی آرامش و وقار را به همراه دارد.

رنگ بنفش: رنگ سال ۲۰۱۸ که نشان دهنده قدرت و هدفمند بودن افراد است. اگر می خواهی فردی را تحت تاثیر قرار دهی یا یک مصاحبه و پروژه کاری در پیش داری، از این رنگ استفاده نکن. بنفش رنگ خیال و روحانیت، خلاقیت، عشق به هنر، فلسفه، و افراط در سلامتی، لوکس بودن و یا علم است. برای مهمانی های رسمی، بنفش رنگ بسیار مناسبی است و استفاده از آن نشان دهنده خلاقیت و آراستگی است و تو را منحصر به فرد و لوکس نشان می دهد.

رنگ مشکی: رنگ لباس مشکی قدرت و اقتدار را نشان می دهد و بسیار شیک است. در هر مناسبی زیبا بوده و توجه افراد را جلب می کند. مشکی مرموزترین رنگ است و تضمین کننده وقار، ظرافت، لوکس بودن و قدرت است. خوب است لباس هایی با رنگ مشکی در کمد لباس داشته باشی که همیشه به کار می آیند.

رنگ سبز: بیدار کننده احساسات متفاوت و ایجاد کننده حس امنیت در دیگران است. سبز رنگی الهام بخش و افزایش دهنده خلاقیت است. این رنگ ارتباط نزدیکی با طبیعت، سلامتی، سخاوت، شفا، التیام و دوباره جوان شدن دارد. سبز منتقل کننده احساس عاطفی است و برای هر موقعیتی مناسب است چرا که در میانه طیف رنگ ها جای گرفته است. 

رنگ سفید: رنگ پاک و زلال که برای لباس در قرار ملاقات های احساسی یا ایجاد حس مثبت در دیگران پیشنهاد می شود. رنگ لباس سفید حسی از هماهنگی و تعادل را به وجود می آورد.رنگ لباس ها احساسات زیادی را در بر دارند: هر رنگی نه تنها حالتی را نشان می دهد، بلکه هنگامی که با رنگ دیگری جفت می شود حالت آن تغییر می کند. به همین خاطر توجه به رنگ در هنگام انتخاب لباس اهمیت زیادی دارد.

مطالب مرتبط : ویژگی های یک دختر جذاب

و اما براستی لباس ها در مورد شخصیت شما چه می گویند ؟ فابر بیرن یکی از متخصصینی بود که در زمینه رنگ کار می کرد و بیش از بیست چهار کتاب در این زمینه تالیف کرده است. او معتقد است که بیش از 85% ارتباطات غیر کلامی است. بنابراین یک قضاوت نسبتا دقیقی با توجه به” منظور از انتخاب رنگ لباس ها و آشکار سازی شخصیت بر اساس آن” ایجاد می شود.

امروزه در ارتباطات میان فردی ، مردم بیش از آن که به حرف‌های شما توجه داشته ، به لباسی که پوشیده‌اید و وضعیت ظاهری شما توجه دارند. 
رنگ لباس شما غیر مستقیم با اطرافیانتان ارتباط برقرار می‌کند و آن‌ها را از احساسات درونی‌تان مانند غم یا شادی آگاه می‌کند. بنابراین انتخاب رنگ لباس در ارتباطات میان فردی اهمیت ویژه‌ای دارد. 
اگر چه لباس ، شان و شخصیت افراد را شکل نمی‌دهد ، اما اغلب روشی برای قضاوت و نظر اولیه در مورد دیگران است و تاثیر زیادی بر نظر دیگران نسبت به شما دارد. استفاده درست از رنگ‌‌ها ، به خصوص در لباس می‌تواند نقش موثری در برقراری یک ارتباط خوب و سازنده داشته باشد. 

چه رنگی بپوشیم ؟

استفاده از لباس‌هایی به رنگ‌‌های روشن و پر نشاط چون سبز روشن ، زرد ، قرمزهای مختلف و نارنجی ، سن افراد را پایین‌تر نشان می‌دهد و باعث بالا رفتن روحیه‌ی شادابی و خنده‌رویی می‌شود. 
رنگ‌های سیاه ، قهوه‌ای ، خاکستری ، بنفش کدر و آبی تیره می‌توانند در ایجاد یک شخصیت کاملا رسمی با قدرت اراده بالا موثر بوده و سن افراد را بیش از آن چه هست ، نشان می‌دهند. 
توجه داشته باشید استفاده‌ی طولانی مدت از رنگ‌های تیره خسنگی‌های روحی و روانی را با خود به همراه می‌آورد و باعث تقویت احساسات منفی در افراد می‌شود. 
برای نشان دادن صورت و اندامی جوان ، شخصیتی پر انرژی ، مهربان و قابل نفوذ رنگ‌های زرد ، صورتی ، یاسی و گلبهی بسیار موثرند. 
هم چنین پوشیدن لباس‌هایی با رنگ خاکستری تیره ، مشکی یا آبی سیر ، به فرد کمک می‌کند تا انسانی موفق آگاه و جدی به نظر برسد. 
• لباس نقره‌ای 
رنگ نقره‌ای در طراحی لباس ، جزء رنگ‌های بسیار کارآمد و جذاب است ، زیرا این رنگ برای لباس‌های شب جلوه‌ای زیبا و خیره کننده به همراه می‌آورد.
• لباس آبی 
مردان معمولا رنگ آبی را دوست دارند و در مهمانی‌ها و اجتماعات بیشتر لباس آبی می‌پوشند. 
استفاده زیاد از لباس‌هایی با رنگ آبی می‌تواند باعث افسردگی و خستگی شود. 
اگر بیش از حد احساس ناراحتی می‌کنید یا در حالت خشم و اضطراب قرار دارید ، لباس‌های آبی کم رنگ بپوشید تا به آرامش برسید. پوشیدن لباس‌های آبی کم رنگ به انسان حالتی آرام و متفکر می‌دهد. 
لباس‌های آبی پر رنگ ، کارآمدی ، قابل اعتماد بودن ، توانمندی و مسئولیت پذیری را نشان می‌دهد و به همین دلیل از این رنگ در لباس‌های فرم پلیس ، ماموران آتش نشانی و خلبانان زیاد استفاده می‌شود. 
پوشیدن مداوم لباس‌های آبی تیره نشان‌دهنده‌ی این است که فرد بیش از حد استرس دارد و مشکلات ، ذهنش را مشغول کرده است.
افرادی که بیشتر اوقات لباس‌های آبی تیره می‌پوشند بی دلیل مضطرب می‌شوند و ارتباطی صمیمی با دیگران برقرار نمی‌کنند ؛ زیرا رنگ آبی تیره توانایی اعتماد کردن به دیگران را از بین می‌برد. 
این افراد با تمرکز زیاد روی عقل و منطق ممکن است تماس خود را با احساساتشان از دست بدهند و احساسات خود را نادیده بگیرند. 
• لباس زرد 
پوشیدن لباس زرد برای برقراری ارتباط خوب با دیگران مخصوصا در اولین جلسه‌ی آشنایی بسیار موثر است. این رنگ فن بیان کلمات را راحت و شیوایی کلام شما را تقویت می‌کند. 
هنگامی که دو دل هستید یا اطمینان کافی ندارید ، پوشیدن لباس‌‌های زرد یا قرار گرفتن در محیطی پر از رنگ‌های زرد زنده به شما کمک می‌کند تا حواستان را روی مشکل متمرکز کنید و تصمیم درستی بگیرید. 
•لباس سبز 
پوشیدن لباس‌های سبز ، روحیه‌ی سخاوتمندی را تقویت می‌کند و افراد را مهربان‌تر نشان می‌دهد. 
رنگ سبز زیتونی ، قدرتمندترین رنگ است. به همین جهت در اکثر کشورها لباس افراد نظامی و ارتشی را از این رنگ انتخاب می‌کنند. 
• لباس قهوه‌ای 
لباس قهوه‌ای شما را آگاه‌تر و هوشیارتر می‌کند. این رنگ به فرد کمک می‌کند در هر موقعیتی ، واقعیت را بهتر درک کند و بداند چه چیزی برای او بهترین است. 
رنگ قهوه‌ای رنگ اندوه ، کسالت و غم استو کسانی که به طور دائم در لباس خود از رنگ قهوه‌ای استفاده می‌کنند ، افراد بدون تخیل ، خسته کننده و بیش از حد تابع اطرافیان هستند. 
کسانی که لباس قهوه‌ای می‌پوشند ، افرادی مستقل ، صادق و سخت کوش نشان داده می‌شوند.
لباس سراسر قهوه‌ای ممکن است شیک به نظر برسد ، اما خسته کننده و یک نواخت خواهد شد. پس بهتر است در کنار رنگ قهوه‌ای کمی از رنگ‌های سرد یا گرم مانند زرد ، طلایی یا سبز استفاده کنید تا ظاهر شما درخشان‌تر و جذاب‌تر شود. 
• لباس بنفش 
افرادی که لباس بنفش می‌پوشند ، مودب ، پر شور ، مشتاق لذت و خوشایند به نظر می‌رسند. 
پوشیدن لباس‌های بنفش یا ارغوانی در مقابل افراد بی خیال یا کسانی که توقعات بیش از حد دارند ، روش موثری است.
• لباس سفید 
پیراهن سفید و ساده احترام و رسمیت را نشان می‌دهد. 
افراد با لباس سفید ، صادق و صمیمی به نظر می‌رسند و راحت‌تر حرف‌هایشان پذیرفته می‌شود. 
پوشیدن لباس سفید شخص را متواضع و بی ریا نشان می‌دهد و باعث می‌شود دیگران با آن فرد بیشتر احساس راحتی کنند. 
• لباس خاکستری 
اشخاصی که لباس‌های خاکستری می‌پوشند ، به نظر می‌رسد که وضعیت سختی قرار گرفته و تحت فشار دنیای بیرون هستند و نیازمند اندکی آرامش برای به دست آوردن انرژی و نیروی دوباره‌ی خود می باشند. 
• لباس سیاه 
لباس سیاه جدیت ، آگاهی ، غرور و اقتدار فرد را نشان می‌دهد. 
رنگ سیاه با خود ترس و وحشت به همراه می‌آورد و به همین دلیل ، لباس ماموران ویژه‌ی امنیتی را سیاه انتخاب می‌کنند. 



+ 9
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری