چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۰۴

ماجرای ابراز پشیمانی رابعه اسکویی از مهاجرت و بازی در سریال گاندو

ماجرای ابراز پشیمانی «رابعه اسکویی» از مهاجرت و بازی در سریال «گاندو»
رابعه اسکویی بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است به ایران بازگشته بعد از مدتها فاصله از قاب تلویزیون از امشب در سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار در شبکه سه سیما ایفای نقش می کند.

رابعه اسکویی متولد 1345 صادره از تهران که پیشتر به واسطه حضورش در آثار کمدی در بین مردم چهره شناخته شده ای بود در دی ماه 94 با انتشار خبر خروجش از کشور برای پیوستن به شبکه ماهواره ای جم حاشیه ساز شد. فیلم هایی همچون شیر تو شیر، ننه نقلی، سگ کشی، چپ دست، زن بدلی، چشمک، دلقک ها، سه بیگانه، سوغات فرنگ، دزدان خیابان جردن، آینه های روبه رو، پوپک و مش ماشاالله و غیره از جمله آخرین فیلم های سینمایی این بازیگر هستند که برای مردم خاطراتی را تداعی می کند.

اسکویی این بازیگر سینما و تلویزیون در مهرماه ۱۳۹۵ از شبکه جم جدا شد و در ترکیه باقی ماند و در یک مصاحبه از تحقیرش در این شبکه چنین گفت: «متأسفانه جایگاه من، جایگاه درستی نبود یا نمی‌دانم من را خیلی خوب نشناختند و فکر نمی‌کردند من خداحافظی کنم و بیایم. به هر حال هرکسی در زندگی‌اش یک چارچوبی دارد و برای من احترام حرف اول را می‌زند و وقتی احساس کنم احترامم یک ذره زائل می شود، نمی‌توانم سکوت کنم. من ۸ سال سیگار نکشیدم و دوباره شروع کردم و ۲۵ سال سابقه کاری‌ام را در ایران گذاشتم و به جم آمدم و اینجا هم به نتیجه نرسیدم. فعلاً دارم بیزنس میکنم…»

وی در بخش دیگری از صحبت های خود چنین گفته است که «کوچ کردم به یک جایی که یک کاری انجام دهم. نوع نگاهمان با همدیگر فرق می‌کند. الان که از بیرون نگاه می‌کنم، باید تصمیم بگیرم که چکار باید کنم. برای همین افکارم مشوش است. باید به خودم سروسامان بدهم که اصلاً می‌خواهم بازیگری را ادامه دهم یا نه؟ من چون تازه از شبکه جم بیرون آمده‌ام، باید یک مقدار استراحت کنم ولی ترجیحم این است با شبکه‌های ایرانی که یک بار اشتباه کردم، دوباره اشتباهم را تکرار نکنم.»

ماجرای جدا شدن از شبکه جم

ماجرا مربوط می شد به ضرر و زیان شبکه جم از قرار داد طولانی مدت با بازیگران و نبود فیلمنامه و سریال با کیفیت خبر می داد که توان پرداخت هزینه را ندارد و از این پس باید بصورت قردادی در هر پروژه با هنرمندان کار کند و عملا بازیگران مهاجرت کرده باید مدت ها منتظر می شدند تا پروژه ای در شبکه جم کلید می خورد تا آنها امکان حضور و دریافت دستمز پیدا میکردند. برای همین بود که رابعه اسکویی مدت های قبل تصمیم به جدایی از این شبکه گرفت و به بیان پشت پرده هایی از نحوه فعالیت این شبکه ماهواره ای کرده است.

مدت مهاجرت این بازیگر کمدی چندان طولانی نبود و گویا رویاهایش در ترکیه هم به واقعیت بدل نشد و در اوایل بهمن ماه 96 حضور و بازگشت دوباره این بازیگر به کشور ایران دوباره خبرساز شد به طوری که رابعه اسکویی با انتشار عکسی از خود در حرم حضرت معصومه (س) ، از بازگشتش به ایران خبر داد و با متنی  سرشار از احساس عنوان کرد:

"دلم زیارت خواست، چشمی سبک کنم به چار قطره اشک پای ضریح، عطر گلاب، وقت اذان، حضرت عشق من اینجام  برگشتم  ایرانم همینجا  تهران هوایم را دارند".

رابعه اسکویی در پست اینستاگرامی خود بعد از بازگشت به ایران نوشت:

«من بر گشتم... ایرانم... اومدم... اینجام، همینجا... یه وقتایی یه چیزایی هست که گفتنش محاله، نه که نخوای بگی، نه.. می خوای... حتی واژه هم براش داری... ولی نمی شه، به زبون میاد، ولی به گوش هیچ کس نمیاد... دلتنگی، خونه، دوست، فامیل، رفیق، صدا، هوا، خاک... خاک... خاک... وطن...!

من اینجام، تهرانم... برگشتم به عشق این خاک، به عشق مردم... رفتم به خیال هوای تازه و روزای بهتر، رفتم که نباشم... که زندگی کنم... دیدم، اما نمی شه... هرجا میرم باز اینجام، دلم، جونم، نفس.. نفس... نفسم اینجا بود... بی تاب بر گشتن، بی قراره بودن. بودن با مردمم... دلم زیارت خواست، چشمی سبک کنم به چار قطره اشک پای ضریح، عطر گلاب، وقت اذان، حضرت عشق... من اینجام... برگشتم... ایرانم...

همینجا.. تهران... هوامو دارن، پام رو زمینه، دوستم دارن این مردمی که عشق و روح و نفس و دلیل برگشتنم به خونه ن.... یقین کردم و برگشتم... اینجام... پام رو زمینه، خونه م. همینجاست، هوامو دارن... خدایا به خاطر راهی که پیش پام گذاشتی تا برگردم، آدمایی که منو درک کنن، کمک کنن اینجا باشم ازت سپاسگزارم... الهی قربونت برم... خداوند بخشنده ی مهربان... شیشه را در بغل سنگ سپردم به خودت... دستم به دعا و چشمم پره اشک... خدایا دوستت دارم... سلام ایران من. سلام مردم من... سلام زندگی... سلام. سلام... سلام..»

ماجرای پشیمانی رابعه اسکویی

به گزارش تسنیم، رابعه اسکویی بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است به ایران بازگشته درمورد شرایط کاری خود در خارج از کشور و علت بازگشت خود توضیحاتی مطرح کرد. او  درباره علت رفتن خود از ایران گفت: من زمانی تصمیم به رفتن گرفتم که حدودا دوسال بود که هیچ فیلمنامه ای در ایران به من ‌پیشنهاد نمیشد،  هم برایم جای تعجب داشت و هم شرایط زندگی به خاطر این مورد برایم سخت شده بود. 

زمانی که تصمیم به رفتن گرفتم فکر کردم با رفتنم میتوانم یک کار فرهنگی جدید با معیارهایی که در ذهنم بود در خارج از ایران داشته باشم. وقتی رفتم دو کار هم تولید شد ولی بعد از مدتی متوجه شدم این شرایطی که در خارج از ایران است به هیچ وجه با معیارهای من سازگار نیست و من ربطی به اینجا و شرایطش ندارم چون‌ من درایران رابعه اسکویی هستم نه دراینجا و از رفتنم پشیمان شدم، قطع همکاری خود را اعلام کردم و  تصمیم گرفتم با هر شرایطی شده به کشورم برگردم.

اسکویی درباره شرایط بعد از بازگشت خود افزود: وقتی برگشتم رفتار بسیار مناسبی با من شد و مرا پذیرفتند. مسئولین رسانه ملی رفتار بسیار مناسبی با من داشتند و من توانستم پس از یک سال و نیم بازگشت به ایران، دوباره توانستم به ایفای نقش در رسانه ملی بپردازم.

او در پایان خاطرنشان کرد: از تک تک دوستان، مردم و مسئولین رسانه ملی که نگاه پدرانه ای به من داشتند و در این مدت همیاری خود را از من دریغ نکردند تشکر و عذرخواهی میکنم و بسیار سپاس گذارم و ممنونم از رسانه ملی که مرا همراهی کردند تا دوباره به آغوش هنر ایران بازگردم ‌. من در هر شرایطی به ایرانی بودن خودم میبالم و عهد کردم تا توان دارم برای مردم و مملکتم کار کنم و فرصت داده شود تا گذشته را جبران کنم.

گفتنی است، این بازیگر سینما و تلویزیون بعد از چند صباحی که در قاب تلویزیون دیده نشده در سریال گاندو به کارگردانی جواد افشار ایفای نقش کرده است. این مجموعه تلویزیونی از امشب چهارشنبه 15 خرداد ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه سیما می رود.