جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰

ماجرای آشتی علی دایی و علی کریمی بخاطر زنده یاد میناوند

ماجرای آشتی علی دایی و علی کریمی بخاطر زنده یاد میناوند
مهرداد میناوند 3 سال پیش گفته بود اگر روزی علی دایی و علی کریمی آشتی کنند، همه شیرینی مهمان او خواهند بود.

به گزارش تیتربرتر؛ مراسم تشییع و تدفین « مهرداد میناوند » بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس که در سن ۴۵ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و روز گذشته در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

علی دایی و علی کریمی در مراسم تشییع مهرداد میناوند در کنار یکدیگر قرار گرفتند و قاب ویژه‌ای از سوی رسانه ها ثبت شد.

ماجرای آشتی علی دایی و علی کریمی بخاطر میناوند

ماجرای آشتی علی دایی و علی کریمی بخاطر میناوند
ماجرای آشتی علی دایی و علی کریمی بخاطر میناوند

 

در حاشیه مراسم تشییع جنازه مهرداد میناوند بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی، علی دایی و علی کریمی پس از مدت‌ها کنار هم دیده شدند.

بر این اساس درگذشت مهرداد میناوند باعث نزدیکی بیشتر دو چهره محبوب و دوست داشتنی فوتبال ایران شد که کمتر آنها را در یک قاب دیده بودیم.

این دو ستاره فوتبال ایران مدت ها با یکدیگر رابطه ای نداشتند. مهرداد میناوند 3 سال پیش گفته بود اگر روزی علی دایی و علی کریمی آشتی کنند، همه شیرینی مهمان او خواهند بود.

حالا در مراسم تشییع پیکرش، دایی و کریمی به گرمی از یکدیگر استقبال کردند.

{flvremote}https://hajifirouz1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/a7e9efeedf40dc01fde1e76b240f993729514882-360p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6Ijc5OWM3OGQ4ZDNlMmQzMDIwNmZjMzk5ZWRmYzAwNWI5IiwiZXhwIjoxNjExOTIwNjk2LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.NuguXcR6jNZggyZF5fNob_X1RLnUaH9x7dQ2EwDrDuM|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/29514882-3590-b__721683153.jpg{/flvremote}

 

علی دایی- علی کریمی؛ دو بازیکن سرشناس و محبوب سابق که بعد از فوتبال نیز دوران محبوبیت را طی کرده‌اند و البته با اختلاف نظرهایی با یکدیگر در این مسیر مواجه بوده‌اند. هرچند در برنامه مربوط به فینال لیگ قهرمانان آسیا که در آنتن پخش شد علی کریمی در زمان یاد کردن از علی دایی با لفظ احترام آمیز حاج علی از این اسطوره یاد کرده بود  اما این دو چهره امروز در کنار یکدیگر و در بهشت زهرا در مراسم خاکسپاری مهرداد میناوند در کنار یکدیگر یک قاب خاطره انگیز دیگر را ثبت کردند.

قابی که اهالی فوتبال امیدوارند در همه جا از این دو مشاهده کنند و مطمئنا حضور و رابطه صمیمانه‌ این دو با یکدیگر می‌تواند زمینه ساز اتفاقات روشن‌تری برای فوتبال ما شود.

مطالب مرتبط:

واکنش یحیی گل محمدی به آشتی علی دایی و علی کریمی

واکنش یحیی گل محمدی به آشتی علی دایی و علی کریمی
واکنش یحیی گل محمدی به آشتی علی دایی و علی کریمی

 

علی کریمی و علی دایی در مراسم تشییع پیکر مهرداد میناوند هم دیگر را در آغوش گرفتند و به نوعی آشتی کردند. اتفاقی که آرزوی مهرداد میناوند بود.

 یحیی گل محمدی با انتشار یک استوری به این آشتی کنان واکنش نشان داد و نوشت: مهرداد مرسی.

واکنش یحیی گل محمدی به آشتی علی دایی و علی کریمی
واکنش یحیی گل محمدی به آشتی علی دایی و علی کریمی

 

دلیل اختلاف علی دایی و علی کریمی چه بود؟

دلیل اختلاف علی دایی و علی کریمی چه بود؟
دلیل اختلاف علی دایی و علی کریمی چه بود؟

 

اختلاف دایی و کریمی تقریبا از بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 استارت خورد، مصاحبه کریمی با تماشاگران این اختلاف ها را رسانه ای کرد و بعدها موضوع لایی خوردن دایی از کریمی در یک بازی داخل سالن و تکرار همین صحنه در تمرینات تیم ملی و در نهایت پرخاش دایی به کریمی به این اختلافات دامن زد.

 با هم مروری داریم بر نوشته های همشهری تماشاگر در سال 1389 درباره اختلافات دایی و کریمی.  اختلافاتی که بعدها در بازی پرسپولیس و تراکتور به اوج رسید. زمانی که دایی سرمربی پرسپولیس بود و کریمی را نخواست تا این بازیکن راهی تراکتورسازی شود.

یک عضو وقت کادر فنی تیم ملی آن زمان مدعی است بعد از بازی های آسیایی بوسان و فوت پدر دایی شرایط طوری فراهم شد تا این دو ستاره با هم آشتی کنند. گویا روند آشتی کنان با صلح و صفا پیش می رفت تا زمانی که دو بازیکن تیم ملی مجددا کریمی را علیه دایی تحریک کردند. تیم ملی برای یک دیدار دوستانه به اوکراین سفر کرده بود.

دایی روز قبل  از بازی وقتی برای صرف ناهار وارد سالن می شود می بیند جای او کریمی سرمیز نشسته است. دیدن همین صحنه و تحریکات نزدیکان دایی باعث عصبانیت او می شود تا با صدایی بلند بگوید: «تیم ملی این قدر بی صاحب شده که هرکسی هر جایی دلش بخواهد بنشیند؟»  این اعتراض شدیداللحن با واکنش تند کریمی همراه شد تا جایی که نزدیک بود کارشان به زد و خورد کشیده شود. وساطت کادر فنی و بازیکنان باعث ختم به خیر شدن ماجرا می شود.

 بازی های مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها با فشردگی در حال برگزاری بود و تیم ملی تقریبا همیشه با فشردگی در حال برگزاری بود و تیم ملی تقریبا همیشه در اردو به سر می برد. این موضوع باز هم سبب به وجود آمدن درگیری میان آنها شد. پاس ندادن ها به دایی از همان زمان شکل گرفت. در سفر به لائوس این اختلافات به اوج رسید.

در تمرین پیش از بازی کاملا مشخص بود نکونام، نیکبخت و کریمی مثلث جدا از سایرین را تشکیل داده بودند. در چند صحنه که دایی موقعیت گل زدن داشت توپ به کاپیتان نرسید. در پایان تمرین هم با کریمی در انتهای اتوبوس مشغول بگو بخند بودند که فرکی از بازیکنان نظرخواهی کرد که اول به سونا بروند یا شام بخورند. در این لحظه دایی گفت: «اول بریم سونا، بعد شام». این جمله دایی با واکنش سایر بازیکنان مواجه شد و نیکبخت با صدای بلند گفت: «بریم شام» رد و بدل شدن همین جملات سبب شد تا بازیکنان موافق کریمی یک صدا با اشاره دست به سمت دایی، شعر را بخوانند. به محض آنکه دایی سرش را برمی گرداند با سکوت معنی داری یکدیگر را نگاه می کردند.

در بازی های جام ملت های چین باز بازیکنان همگروه کریمی به شکل محسوسی به دایی پاس نمی دادند و کاپیتان هم نمی توانست اعتراضی کند. تیم ملی خوب نتیجه می گرفت و کسی حرف دایی را باور نمی کرد. در همان بازی ها کریمی بهترین بازیکن آسیا شناخته شد و کادر فنی هم جز برانکو رابطه خوبی با دایی نداشتند.

در زمان مربیگری دایی از تیم ملی کریمی کنار گذاشته شد. بعدها هم مصاحبه های تند و تیز این دو علیه هم ادامه یافت. از جمله این مصاحبه ها زمانی بود که دایی به جای گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد و کریمی را از تیم کنار گذاشت. کریمی هم به تراکتور رفت و در اولین بازی فصل مقابل تیم دایی قرار گرفت و یک بار دیگر درگیری لفظی به اوج رسید.

صحبت های اخیر دایی درباره بازیکنانی که به وی پاس نمی دادند و نزدیک شدن نبرد پرسپولیس و تراکتورسازی بهانه ای شد برای مرور این اختلافات طولانی.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو