سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹ ۱۷:۴۵

واکنش فوتبالی ها به نتیجه دربی 94

واکنش فوتبالی ها به نتیجه دربی 94
فوتبالی ها به تساوی دربی نود و چهام واکنش نشان دادند.

به گزارش تیتربرتر؛ بازی دربی 94 با تساوی به پایان رسید و تقسیم امتیازها برای استقلال و پرسپولیس در شرایط جدول متفاوت بود پرسپولیس که چهار بازی پشت سرم تساوی می گیرد و استقلالی که بعد چند بازی برد یک تساوی دریافت می کند به نظر می رسد برای استقلالی ها تساوی نتیجه بدی نبوده اما پرسپولیس باید بعد سه تساوی در دربی نتیجه لازم را می گرفت و خود را در جدول تکان می داد.

اولین واکنش فوتبالی ها به نتیجه دربی 94

واکنش علی پروین به نتیجه دربی 94

واکنش علی پروین به نتیجه دربی 94
واکنش علی پروین به نتیجه دربی 94

 

علی پروین با امیدواری از عملکرد پرسپولیس در بازی با استقلال حرف زد، او اعتقاد دارد با نمایشی که قرمزپوشان برابر آبی‌پوشان تهرانی به نمایش گذاشتند به طور حتم قهرمان لیگ بیستم خواهند شد.

تساوی در دربی بزرگ پایتخت، نظر علی ‌آقا پروین در این باره چیست؟

من از تماشای پرسپولیس در این مسابقه کیف کردم. بدون اغراق می‌گویم پرسپولیس شایسته و استحقاق پیروزی و سه امتیاز کامل این مسابقه را داشت اما فوتبال روز بی ‌رحم‌ خود را به قرمزپوشان تهرانی نشان داد و موقعیت‌ های آنها تبدیل به گل نشد تا به جای برد به تساوی‌ برسند.

خیلی زود دروازه این تیم باز شد؟

پرسپولیس در همان دقیقه اول بازی غافلگیر شد، روی یک توپ که موقعیت چندانی نداشت و می‌ شد به راحتی آن را از دست داد مهاجم استقلال (ارسلان مطهری) صاحب توپ شد و با ضربه ‌ای محکم گلزنی کرد.

بعد از این گل فکرش را می کردید پرسپولیس جریان بازی را در اختیار بگیرد؟

این گل زود هنگام شوک بزرگی را به پرسپولیس وارد کرد و آنها توپ و میدان را در اختیار گرفتند، در همان نیمه اول آنها اجازه هیچ کاری به استقلال ندادند، در وقت دوم از همان زمانی که سوت بازی از سوی داور زده شد میل به باز کردن دروازه استقلال از سوی پرسپولیسی ‌ها دیده می‌ شد و مهدی عبدی با حرکتی تماشایی در بین دو مدافع آبی گل زد.

بعد ‌از این گل پرسپولیس چند بار دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفت اما این اتفاق رخ نداد.
پرسپولیس خیلی بدشانس بود و گرنه بعد از زدن گل اول می ‌توانست تعداد گل‌های خود را افزایش دهد، این موقعیت‌ های صد در صد گل بود.

چرا این موقعیت ‌ها تبدیل به گل نشد تا برد پرسپولیس تضمین شود؟

اگر بازیکنان پرسپولیس در زدن ضربات آخر دقت لازم را می ‌کردند و بهتر به توپ ضربه می ‌زدند می ‌توانستند حتی گل‌ های دوم، سوم و حتی چهارم را به ثمر برسانند. البته بدشانس نیز بودند که این اتفاق شکل گرفت.

استقلال را چطور دیدید؟

استقلال بعد از اینکه گل زد عقب نشست و به دفاع روی آورد، برای استقلال احترام زیادی قائل هستم اما در دربی این تیم ۱۰ دقیقه فوتبال بازی کرد و بقیه جریان مسابقه دست شاگردان یحیی‌ گل‌ محمدی بود.

از این نتیجه خیلی ناراحت هستید؟

حیف شد که پرسپولیس با تساوی دربی را به پایان رساند، ۸۰ دقیقه حاکم توپ و میدان بودند و من از نمایش این تیم لذت بردم. فقط افسوس این را می ‌خورم که احمد نوراللهی اگر آن موقعیت عالی را که به دست آورد تبدیل به گل می ‌کرد دیگر برد قرمزپوشان حتمی شده بود و آنها الان به جای یک امتیاز سه امتیاز داشتند.

این پرسپولیس می ‌تواند در ادامه راه به موفقیت برسد؟

حتما این اتفاق رخ خواهد داد و با نمایشی که به اجرا گذاشتند نه تنها من بلکه همه هواداران پرسپولیس به قهرمانی این تیم در لیگ بیستم امیدوارتر شدند. به طور حتم اگر تیم ‌گل‌ محمدی در تمام مسابقات این چنین پر قدرت ظاهر شود به راحتی آب خوردن برای پنجمین سال پیاپی جام را به دست می ‌آورد.

 گل‌محمدی در این مسابقه فقط یک تعویض انجام داد؟

به هر حال بر اساس شرایط و مسابقه  او تصمیم گرفت فقط یک تعویض انجام دهد و به نظر من تصمیم درستی گرفت. چون بازیکنان پرسپولیس وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و کادر فنی پرسپولیس تصمیم گرفت فقط یک تغییر در ترکیب تیم داشته باشد.

اگر تعویض‌های بیشتری انجام می‌ داد بهتر نبود؟

نمی‌توان و نباید به تصمیم یحیی‌ گل ‌محمدی»خرده گرفت. من یک پرسش دارم که وقتی تیم عملکرد خوبی دارد چرا باید تغییری صورت بگیرد. آرمان رمضانی نیز در آن شرایط به زمین رفت تا روی سر مهاجمان حریف ضربه سر بزند و آنها را نگه دارد.

از دربی بگذریم. در انتخابات فدراسیون فوتبال از علی کریمی حمایت کردید؟

بله، کار اشتباهی انجام دادم؟

او می‌ تواند در سمت رییس فدراسیون فوتبال موفق شود؟

علی کریمی بهترین بازیکن ایران و آسیا بوده است، در اروپا همه او را می ‌شناسند. این شخص که عمر خود را در فوتبال پشت سر گذاشته و محبوبیت فراوانی دارد می‌ تواند به رشد و بهتر شدن شرایط فوتبال کمک کند. اصلا یک چیزی...

علی کریمی از این نفرات که در راس کار هستند بدتر که نیست، اجازه بدهیم امثال علی کریمی بیایند و در این فوتبال حضور داشته باشند. حداقل می ‌گوییم یک فوتبالی آمده است.

مطالب مرتبط:

واکنش الکساندر نوری به نتیجه دربی 94

واکنش الکساندر نوری به نتیجه دربی 94
واکنش الکساندر نوری به نتیجه دربی 94

 

الکساندر نوری سرمربی ایرانی-آلمانی که در ابتدای فصل قرار بود هدایت تیم استقلال را برعهده بگیرد، درباره دربی ۹۴ گفت:از نظر من بازی جذابی را در دربی شاهد بودیم و در نیمه دوم بسیار بازی سریعی را انجام شد. در مقایسه با لیگ آلمان یکی سری مسائل تاکتیکی است که باید در ایران ارتقا بدهند. شاهد خطاهای زیادی در بازی بودیم که اصلا نیازی به انجام نبود و این خطاهایی است که منجر می شود که حریف موقعیت ایجاد کند و این اتفاق هم رخ داد. قبل از اینکه پاس به بازیکنان برسد باید او بداند که در چه فضایی می خواهد حرکت کند با این حال من از بازی لذت بردم و کاملا بازی زیبا و حساسی را شاهد بودیم.

نوری با بیان اینکه پرسپولیس تیم برتر میدان بود گفت:از نظر من استقلال باید بابت امتیازی که به دست آورد باید خوشحال باشد چرا که پرسپولیس از نظر فوتبالی بهتر ظاهر شد و در خط حمله تنوع حرکات و تسلط بیشتری داشت. در نیمه اول گل سریعی که ثمر رسید باعث شد ساختار بازی تعیین شود. استقلال تراکم بازیکنان را بیشتر کرد و برای ضدحملات تلاش کرد و توپ های بلند زیادی دادند. برخلاف آن‌ها پرسپولیس توپ را بیشتر در اختیار داشت و بازی های ترکیببی خوبی را انجام دادند. این تیم تنوع نقشه‌های بیشتری داشتند اما در یک سوم پایانی زمین نتوانستند موقعیت های کافی را به دست آورند.

الکساندر نوری ادامه داد:در نیمه دوم بازی کاملا متفاوتی را شاهد بودیم. برای من جالب بود که چرا دیاباته به بازی آمد چرا که تعویض تاثیرگذاری بود. بازیکن تهاجمی که در محوطه جریمه خطرناک است و به توپ‌های بلند نیاز دارد. در واقع فضاهای زیادی با این تعویض ایجاد شد و تراکم نیمه اول استقلال از بین رفت. روی یک توپ بلند غلامی و نادری باهم قاطی کردند و هیچ دیالوگی بین این دو برقرار نشد و اشتباه کردند و عبدی یک گل هوشمندانه زد.

الکساندر نوری گفت:درباره گل دوم شاهد بودیم که موقعیت از کناره‌ها ایجاد شد در حالی که در نیمه اول کمتر چنین صحنه‌هایی دیدیم. یک سانتر بسیار زیبا به تیر اول را دیدیم و امیری از پشت دفاع استقلال خودش را عالی رساند و بازهم موقعیت دو به یک بود اما تبدیل به گل شد. دفاع باید قادر به دفع چنین توپ‌هایی باشد. یک قانونی وجود دارد و آن اینکه هیچ وقت یک فضای خالی در محوطه جریمه موفق به گلزنی نکرده و باید یارگیری صورت بگیرد. بین دقیقه ۵۰ تا ۷۰ پرسپولیس باید از موقعیت‌ها استفاده می‌کرد و نتیجه را به سود خود رقم می زد. نورالهی در دقیقه ۶۸ باید گل را می‌زد و قبل از آن هم موقعیت خوبی داشت.

الکساندر نوری با بیان اینکه عارف غلامی باید اخراج می‌شد، گفت:به اعتقاد من در صحنه جنجالی اوایل نیمه اول باید کارت قرمز داده می شد به همین جهت فکر می‌کنم اینجا شانس فاکتور مهمی بود، نکته‌ای که ما در فوتبال عاشقش هستیم. تیمی که برتری دارد و از موقعیت ها نمی تواند استفاده کند در مقابل تیمی که خیلی تلاش می‌کند و توپ های بلند را به محوطه جریمه می‌برد. آدم باید خوش‌شانس باشد مثل قایدی که جای خوبی قرار بگیرد. در دقیقه ۹۳ یک حرکت فوق العاده کرد و گل تساوی را به ثمر رساند.

واکنش برهانی به نتیجه دربی 94

واکنش برهانی به نتیجه دربی 94
واکنش برهانی به نتیجه دربی 94

 

 آرش برهانی مربی تیم فوتبال استقلال درباره تساوی ۲ - ۲ این تیم در دیدار با پرسپولیس و عقب نشینی آبی‌ها بعد از گل برتری گفت: این طبیعت فوتبال است. نمی‌خواهم درباره تیم‌های دیگر صحبت کنم ولی در بازی (پرسپولیس) مقابل ذوب آهن شما یک نیمه کامل دروازه بان ذوب آهن را ندیدید و آنها روی ضد حملات برنامه داشتند. وقتی گل زدیم شیخ دیاباته را به زمین آوردیم تا توپ را جلو حفظ کند و تیم را بالا بیاورد ولی چیزی که از تعویض دیاباته در ذهنمان بود محقق نشد. با این حال موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم.

برهانی در پاسخ به این سئوال که استقلال در نیمه دوم به جز صحنه گل چه موقعیت دیگری برای گلزنی داشت؟ تصریح کرد: قبل از گل، یک صحنه به همین شکل نصیب قائدی شد. مهدی در این کار تخصص دارد ولی یک مقدار عجله کرد. اگر مثل صحنه گل، توپ را به عرض می‌برد به نتیجه می‌رسید.

مربی استقلال تصریح کرد: روی دو دفع توپ موقعیت به حریف دادیم. وقتی تیم گلهای بدی دریافت می‌کند از نظر روحی افت می‌کند بخصوص در دربی. جزو معدود بازی‌هایی بود که در جریان بازی گل خوردیم و سورپرایز شدیم. روی دفع توپ، دفاع ما متزلزل کار کرد و در جریان بازی گل خوردیم.

برهانی در پاسخ به این سئوال که به نظرش نتیجه عادلانه در دربی چه بود؟ گفت: اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت و آن‌را تبدیل به گل می‌کردیم، این مسابقه دو بر صفر می‌شد و بازی متفاوتی به نمایش می‌گذاشتیم.

وی درباره اینکه کارشناسان داوری عنوان کردند برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس پنالتی نبوده است، خاطرنشان کرد: این یک چیز واضح بود. حالا آقایان می‌گویند پنالتی نبود. خواهش می‌کنم حمایت کورکورانه نکنید چون به ضرر فوتبال ما است. حالا می‌خواهید از رضا کرمانشاهی داور بازی حمایت کنید. هرکسی فوتبال را هم دنبال نکند می‌گوید آن صحنه پنالتی است.

مربی استقلال در پایان گفت: قبل از دربی سعی ما این بود به نظر کمیته داوران و انتخاب کرمانشاهی احترام بگذاریم ولی متاسفانه اتفاقاتی افتاد که خوب نبود. آمدند صحبتهایی مطرح کردند. اینها باعث می‌شود داور تحت فشار قرار بگیرد و یک پنالتی واضح در این بازی حساس را نبیند و نگیرد.

پیش بینی سلبریتی ها در دربی 94

پیش بینی سلبریتی ها در دربی 94
پیش بینی سلبریتی ها در دربی 94

 

هنرمندان نتیجه دربی را پیش‌بینی کردند. 

  • بهنوش بختیاری: نتیجه دربی مساوی می‌شود!
  • شهرام عبدلی: استقلال ۲ بر صفر برنده دربی می‌شود
  • تینا آخوندتبار: آرزو دارم تیم پرسپولیس برنده دربی باشد
  • امیرمحمد زند: از برد پرسپولیس بیشتر خوشحال می‌شوم
  • آزاده نامداری: امیدوارم شاهد یک دربی مساوی نباشیم

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی