چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۳۶

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر۱۸۰۰

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر۱۸۰۰
در ادامه به معرفی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰ می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ لنسر سالهاست که تغییر نسل را تجربه نکرده است. به خصوص نسخه موجود در مقایسه ما که از سری قبل از فیس لیفت است، بیش از اندازه تکراری و معمولی به نظر می آید. در واقع شاید تعداد لنسر های موجود در کشور ما، زیاد نباشد، اما در این سالها آنقدر چهره لنسر توسط دیگر خودروسازان کپی شده که این ترکیب و قیافه، برای همه ما، تکراری است.

ظاهر میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

ظاهر میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰
ظاهر میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

 

البته لنسر های فیس لیفت نشده موجود در ایران، به دو تیپ ۱٫۶ و ۱٫۸ لیتری تقسیم می شوند که در نسخه های ۱۸۰۰، شاهد استفاده از جلو پنجره یکپارچه بزرگ تر هستیم که چهره لنسر را با چراغ های اخمو و حالت تهاجمی دماغه، به اندازه کافی جوان پسند می کند. هر چند که تازگی ام جی را ندارد، اما از آنجا که هر پسری حداقل یک بار با لنسر در بازی نید فور اسپید، رانندگی کرده است، قطعا بدش نمی آید که در دنیای واقعی هم پشت رل آن بنشیند!

ظاهر میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰
ظاهر میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

 

لنسر در نمای کناری، همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. یک سدان ژاپنی جمع و جور با طراحی عامه پسند! شکل طراحی ستون ها و قالب پنجره ها در مقایسه با ام جی، بسیار ساده تر است و اثری از خطوط عجیب GT هم روی بدنه آن، به چشم نمی خورد. البته کوتاه بودن پنجره ها، ظاهر لنسر را شیک تر کرده اند. آینه ها طراحی ساده ای دارند. لنسر های ۱٫۶ لیتری نیز همچون GT، از سندروم کوچکی رینگ نسبت به بدنه، رنج می برد. اما در لنسر ۱٫۸ لیتری، از رینگ های ۱۷٫۰ اینچی به مراتب زیباتری استفاده شده است.

نقاط مثت و منفی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

نقاط مثت و منفی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰
نقاط مثت و منفی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

 

نقاط مثبت: ظاهر جوان پسند، هندلینگ عالی، شتاب ثانویه قابل قبول، پایداری مناسب، امکانات رفاهی قابل قبول، ایمنی بالا، کیفیت ساخت بالا، استهلاک پایین، مصرف سوخت پایین
نقاط منفی: قطعات یدکی کمیاب، سواری نسبتا خشک، شتاب اولیه معمولی، کمبود برخی از امکانات رفاهی

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰
مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

 

لنسر ایوولوشن نسل یازدهم خودرو سدانی خواهد بود که از قوای فنی مشابه با نسل بعدی رنو مگان RS استفاده می‌کند. این را باید خبری خوشحال‌کننده دانست؛ چون حتی نسل فعلی رنو مگان نیز در‌حال‌حاضر رکورددار سریع‌ترین خودرو تولیدانبوه دیفرانسیل‌جلو در پیست نوربرگ‌رینگ است. 

مطالب مرتبط:

موتور میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

کابین میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰
کابین میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

 

مگان RS در قوی‌ترین نسخه‌ی خود که تروفی R نام دارد، به پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که می‌تواند ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. باتوجه‌به ظهور سیستم‌های نیمه‌هیبریدی برقی ۴۸ ولتی در خودروها، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در نسل بعدی از پیشرانه‌ی دولیتری استفاده خواهد کرد که می‌تواند تا ۳۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

گرچه این عدد بسیار فوق‌العاده است، همچنان از قدرت ۴۴۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۵۵۹ نیوتن‌متری لنسر ایوولوشن X FQ-440 MR کمتر است. البته، از این مدل فقط ۴۰ دستگاه تولید شد که همه‌ی آن‌ها در بازار انگلستان فروخته شدند. نسخه‌ی ۴۴۰ اسب‌بخاری نسل قبلی لنسر قوی‌ترین خودرو چهار سیلندر جهان است؛ به‌طوری‌که حتی نسل جدید مرسدس بنز A45 S با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر از آن ضعیف‌تر است. 

امکانات میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

لنسر آینده احتمالا روی پلتفرم جدید CMF-C/D F4 ساخته خواهد شد و به‌صورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک نیز استفاده خواهد کرد. تولید این خودرو درصورتی اتفاق خواهد افتاد که میتسوبیشی عزم راسخی برای رقابت با سوبارو WRX STI داشته باشد و مانند مدل اکلیپس، خودرو سدان اسپرت را به کراس‌اور تبدیل نکند.

خلاصه مشخصات میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

کلاس بدنه سدان کامپکت خانوادگی
ابعاد بدنه (mm) ۴۵۷۰*۱۷۶۰*۱۴۹۰
فاصله محوری (mm) ۲۶۳۵
تعداد سیلندر ۴
حجم موتور (cc) ۱۸۰۰
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت (hp) ۱۴۰
حداکثر گشتاور (n.m) ۱۷۶
گیربکس تیپ ترونیک CVT
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
نوع فرمان الکتریکی
وزن خالص (kg) ۱۳۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (lit/۱۰۰ km) ۶.۶
ظرفیت باک (lit) ۵۹

 

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: