چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۲

فیلم| علت عدم حضور ریحانه پارسا در آقازاده!+ عکس

فیلم| علت عدم حضور ریحانه پارسا در آقازاده!+ عکس
حامد عنقا از دلیل عدم حضور ریحانه پارسا در سریال آقازاده گفت.

به گزارش تیتربرتر؛ حامد عنقا نویسنده و تهیه کننده سریال «آقازاده» یکشنبه شب در گفتگوی رادیویی با برنامه «صحنه» در رادیو تهران برای اولین بار از زمان پخش سریال به سوالات حاشیه‌ای و مختلفی پیرامون این سریال پاسخ داد.

 حواشی سریال آقازاده، چرا همه هستند اما ریحانه پارسا نه؟

{flvremote}https://hw2.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/19060ed69b65d1ede7982c3d1bb155ef24454059-360p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjQ1MDZmM2RlNDYxMGFlZjIxYjJkYTdkN2I2ZWI5NjkwIiwiZXhwIjoxNTk3MjUzNDQzLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.2UGvmM6EwmvelV2-Lj4siz2kMnDaHFkryyMxSn82k7Q|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/24454059-2129-b__242082668.jpg{/flvremote}

 

ماجرای نقد آقازاده ها در سریال آقازاده!

ماجرای نقد آقازاده ها در سریال آقازاده!
ماجرای نقد آقازاده ها در سریال آقازاده!

 

تهیه کننده سریال «آقازاده» در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند او خودش جزو مجموعه داران آٍثار هنری و حتی شرکت کنندگان در حراج‌های هنری است اما در سریالش به این مراسم انتقاد کرده، توضیح داد: بله. خیلی از آدم‌های کشور سوار پراید می‌شوند و دارند به پراید و ایران خودرو نقد می‌کنند، اشکالی ندارد. علاقه من به هنرهای تجسمی یک میراث خانوادگی است که در چهار نسل سابقه دارد.

من به هنرهای تجسمی علاقه زیادی دارم و تا جایی که در توانم باشد پیگیر و علاقمند هستم. شما هم ممکن است سریال ما را دوست داشته باشید اما به این معنا نیست که نقدی به آن ندارید. از طرف دیگر ما درباره حراج صحبت نکردیم بلکه درباره حاشیه‌ای حرف زدیم که نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا امثال آن رخ می‌دهد. صرف اینکه در یک مراسم آدمی سودجو حاشیه‌ای را رقم بزند به معنای زیر سوال بردن آن مراسم نیست.

بیشتربخوانید: بازیگر نقش نیما در سریال آقازاده کیست؟

بازی حامد تهرانی در سریال آقازاده

نویسنده «آقازاده» درباره تمجید مجری از کشف استعدادی چون پردیس پورعابدینی و انتقاد به بازی سینا مهراد هم توضیح داد: مشکل از من است ربطی به سینا مهراد ندارد. فکر می‌کنم برای اینکه درباره بازی سینا قضاوت کنیم هنوز زمان بسیار زیادی داریم. سر «قلب یخی» هم اگر خاطرتان باشد در قسمت‌های ابتدایی درباره حمید فرخ‌نژاد عزیز این حرف را می‌زدند اما از آنجایی که روند قصه ناگهان تغییر کرد شما با کاراکتر دیگری از او روبرو شدید. مطمئن باشید من و آقای توفیقی هم از روز اول به حضور سینا مهراد دوباره در نقشی با همان اسم و تیپ حامد فکر کرده‌ایم و از سر ناآگاهی نبوده است. اگر چند قسمت دیگر صبر کنید شاید سورپرایز شوید.

وی درباره شایعه قهر برخی بازیگران در ماه‌های پایانی ساخت سریال از جمله امین حیایی گفت: اصلاً! این سوءتفاهم از جایی شروع شد که بازی نیکی کریمی، امین حیایی و امیر آقایی در یک روز به پایان رسید، دوستان روابط عمومی هم خبری تنظیم کردند که معنای آن پایان کار این سه دوست بازیگر بود، برخی از رسانه‌ها هم احتمالاً نه با قصد شیطنت، تیتر زدند خداحافظی امین حیایی، نیکی کریمی و امیر آقایی از آقازاده. با این تیتر تصور اشتباهی پیش آمد. اتفاقاً وقتی کار آقای امین حیایی تمام شد و می‌خواست سر فیلم دیگری برود، ما یک سکانس جا مانده‌ای داشتیم که ایشان آمدند و ضبط کردیم و اصلاً چنین چیزی نبود.

ماجرای پیشنهاد نقش آقازاده به احسان علیخانی

ماجرای پیشنهاد نقش آقازاده به احسان علیخانی
ماجرای پیشنهاد نقش آقازاده به احسان علیخانی

 

تهیه‌کننده «آقازاده» درباره اینکه آیا از حضور امیر آقایی به جای احسان علیخانی در سریال راضی هستید، گفت: این ماجرا هم یک سوءتفاهم است. قبل از آقای علیخانی، با امیر آقایی عزیز برای این نقش صحبت کرده بودیم ولی او عازم سفر خارج از کشور بود و فکر نمی‌کردیم برنامه‌اش طوری باشد که بتواند برگردد. چون می‌خواست فیلمی را در خارج از کشور با تهیه کننده‌ای در ترکیه کارگردانی کند.

وی ادامه داد: امین حیایی عزیز احسان علیخانی را پیشنهاد داد. می‌دانید که احسان از دوستان قدیمی من است و با هم کار کرده‌ایم و در فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» به عنوان سرمایه گذار حضور داشتیم. ایام محرم بود، چند جلسه‌ای با هم مفصل صحبت کردیم و دوست داشتیم کار کنیم، احسان هم مسئله «عصر جدید» را داشت و هم دچار تردید جدی بود که به عنوان یک مجری طراز اول وارد نقشی شود که علی‌الظاهر منفی است. گفتگو با احسان در همان دو سه جلسه به انتها رسید. امیر آقایی هم به صورت تصادفی هفته بعد به ایران برگشت و دوباره حرف زدیم. این موضوع از هیچکدام از طرفین پنهان نبود. جالب اینکه احسان علیخانی که قصه را خواند پیشنهاد خودش برای این نقش امیر آقایی بود.

چرا ریحانه پارسا در سریال آقازاده بازی نکرد؟

چرا ریحانه پارسا در سریال آقازاده بازی نکرد؟
چرا ریحانه پارسا در سریال آقازاده بازی نکرد؟

 

عنقا درباره حضور بازیگران «پدر» از جمله مهدی سلطانی، لعیا زنگنه و سینا مهراد و غیبت ریحانه پارسا گفت: ما نقشی نداشتیم که او بازی کند. نقش راضیه هم عین نقش لیلا در «پدر» بازیگری می‌خواست که مردم پیش زمینه ذهنی از او نداشته باشند اما ریحانه پارسای عزیز آنقدر در سریال «پدر» دیده شد که اگر نقش راضیه را ایفا می‌کرد مردم نسبت به او پیش زمینه داشتند. اما درباره سینا ما به این پیش زمینه احتیاج داشتیم برای همین اسم او را هم عوض نکردیم.

علت عدم حضور ریحانه پارسا در آقازاده
علت عدم حضور ریحانه پارسا در آقازاده

 

وی در این خصوص که بعد از حواشی ریحانه پارسا گفته بوده دیگر با او کار نمی‌کند نیز تاکید کرد: من به این وضوح چنین چیزی نگفته بودم. حالا که از آن اتفاق گذشته و بی‌طرفانه به آن نگاه می‌کنیم می‌بینیم هزار اتفاق بدتر از آن تا به حال افتاده که چنین حاشیه‌ای نداشته است. من آن زمان در مصاحبه‌ای گفتم که خانم پارسا بچگی کرد و تا جایی به خاطر سن کم و شهرت ناگهانی که به دست آورد به او حق می‌دهم. خانم پارسا همکار خوب ما در پدر بوده و همچنان برای او آرزوی موفقیت دارم. همین دو ماه پیش با آقای کوشکی یک شب سر صحنه آمده بود و او را دیدم. امیدوارم زندگی و کار و حرفه موفق تری داشته باشد و اگر هنوز حق پدری نسبت به او داشته باشم و بخواهم به او چیزی بگویم این است که با این همه هوش و استعدادی که دارد اگر تمرکزش را روی استعداد خودش بگذارد و حواسش را پرت چیزهای دیگر نکند مطمئناً آینده بسیار بسیار درخشانی خواهد داشت.

علت پرایدسواری آقازاده

نویسنده «آقازاده» در پاسخ به یکی از مهم‌ترین انتقادهای سریال درباره استفاده از ماشین پراید برای شخصیت اصلی داستانش این توضیح را ارائه کرد: من ۲۰ نفر را به شما نشان می‌دهم که در این کارند و سوار پراید می‌شوند! ضمن اینکه بچه‌های ما سه روز با تیبا فیلمبرداری را انجام دادند ولی من مخصوصاً گفتم تیبا را برداریم و از پراید استفاده کنیم. آقای توفیقی مخالف بود، خود سینا هم همینطور. ولی من گفتم از آنجایی که مردم عادت ندارند در سریال‌های شبکه نمایش خانگی زیر پورشه و بی ام دبلیو ماشینی ببینند و همه چیز باید لاکچری باشد، باور کنید که این پراید بیشتر از ماشین فراری در ذهن آدم‌ها می‌ماند. نتیجه اش همین سوالی است که شما می‌پرسید. پراید حامد را دیده‌ای اما آلفا رمئوی نیما را ندیده‌ای!

آیا فصل دوم سریال آقازاده ساخته می شود؟

وی در پاسخ به اینکه آیا «آقازاده» فصل دو و سه هم دارد، گفت: خیر. من دعا می‌کنم ان‌شاءالله بتوانیم فصل ۱ را به سلامت به انتها برسانیم! شما هم دعا کنید همین یک فصلی را که ساخته‌ایم طیب و طاهر و سلامت در اختیار مخاطبان قرار بدهیم. فصل دو و سه پیشکشمان. قصه در یک فصل نوشته شده است و ممکن است کار در ۲۷ یا ۲۸ قسمت تمام شود. اگر دقت کرده باشید تایمی که قسمت‌های ما دارد از زمان دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی بیشتر است و اگر همه سریال‌ها ۴۵ تا ۵۰ دقیقه هستند سریال ما ۵۵ تا ۷۰ دقیقه است.

تهیه کننده «آقازاده» درباره جریان سازی سریال که به تعبیر مجری به هوش رسانه‌ای او برمی گردد، تاکید کرد: این ربطی به هوش رسانه‌ای من و تیمم ندارد و اگر اتفاقی فراتر از سریال می‌افتد به نیت کارگردان و عوامل آن برمی گردد و لطفی است که خدا می‌کند. وگرنه ما همان‌هایی هستیم که همیشه کار می‌سازیم و یک بار خوب می‌شود، یک بار هم متوسط یک بار هم بد.

بیشتربخوانید: بازیگر نقش مانلی در سریال آقازاده کیست؟

عنقا در پایان در پاسخ به سوال پیامکی یکی از مخاطبان در این باره که چرا همیشه در فیلمنامه هایش نقش اول می‌میرد، توضیح داد: همیشه هم این‌طور نبوده است. مثلاً در «تنهایی لیلا» درست است کاراکتر محمد مُرد اما نقش اصلی لیلا بود. درباره «آقازاده» هم در دل قصه که برویم شاید نقش‌های اصلی تری هم باشند.

گزارش از علی اکبر رضایی