دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۳۱
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان خبر داد :

100 درصد مطالبات بستری بخش خصوصی تسویه شد

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان خبر داد :
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: با تخصیص اعتبار به میزان 590 میلیارد ریال، مطالبات بخش خصوصی تا خردادماه 99 پرداخت شد. با این پرداختی 100 درصد مطالبات بستری در بخش خصوصی سال 98 تسویه شده است.

به گزارش تیتربرتر و به نقل از  آی‌هینا دکتر حسین بانک در گفت‌وگویی بیان کرد: در راستای حمایت و اجرای بهینه طرح نسخه الکترونیک ، مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد که در طرح مشارکت داشته اند تا تیرماه 99 پرداخت شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در ادامه افزود: سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون بودجه سال 99 مکلف به پذیرش نسخ به صورت الکترونیک شده است.
وی ادامه داد: تا تیرماه 99 بیش از 60 درصد از پزشکان در طرح نسخه نویسی الکترونیک شرکت کرده اند. همچنین 33 درصد از این نسخ در مراکز پاراکلینیک و داروخانه ها به صورت الکترونیک پذیرش شده و نسخه پیچی الکترونیک صورت گرفته است.

بانک اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل خوبی که بین سازمان نظام پزشکی ، بیمه سلامت و پزشکان استان وجود دارد ، کلیه مراکز درمانی تا پایان شهریور ماه به سامانه نسخه الکترونیک متصل شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برخی از شرکت‌ها و بازاریابان دروغین از نام بیمه سلامت یا دانشگاه علوم پزشکی سوء استفاده کرده و با روش‌هایی همچون دریافت کارت درمانی از بیمه‌شده ها اخاذی کرده و به مردم وعده پرداخت هزینه‌های درمان از جمله هزینه‌های دندانپزشکی را به‌صورت تلفنی می‌دهند. مردم فریب این دروغ ها را نخورند و این سوء استفاده از نام سازمان بیمه سلامت مجرمانه محسوب شده و  حق تعقیب و پیگیری قانونی از طریق مراجع قانونی وجود دارد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: بیمه شدگان هر گونه شکایت ، انتقاد ، پیشنهاد و ... را با سامانه تلفنی 1666 مطرح کرده و همکاران سازمان در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی موارد مطرح شده خواهند بود