یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۱۵

واکنش بازیگر سریال دخترم نرگس به کارنامه هنری اش!

واکنش بازیگر سریال دخترم نرگس به کارنامه هنری اش!
بازیگر سریال دخترم نرگس از کارنامه هنری اش گفت.

به گزارش تیتربرتر؛ بازیگر باسابقه کشورمان که در این روزها در سریال دخترم نرگس در نقش مادر نرگش بازی می کند از کارنامه هنری خود گفت.

بیوگرافی مهوش صبر کن بازیگر سریال دخترم نرگس

بیوگرافی مهوش صبر کن بازیگر سریال دخترم نرگس
بیوگرافی مهوش صبر کن بازیگر سریال دخترم نرگس

 

مهوش صبرکن متولد خرداد سال ۱۳۳۹ در شیراز است. وی درباره زندگیش می گوید: من ۷ تا خواهر دارم. مادرم ما را طوری تربیت کرد که احترام هم را نگه داریم و پسوند آقای یا خانم را کنار اسم هم به کار ببریم. مادرم گذشت را هم به ما آموخت. بعد از ترک شیراز و مهاجرت به تهران، حدود ۲ سال خانه نشین بودم و فرصتی برای کار کردن پیش نیامد.

ازدواج مهوش صبرکن

مهوش صبر کن و محمود پاک نیت
مهوش صبر کن و محمود پاک نیت

 

مهوش صبرکن در سال ۱۳۵۶ با محمود پاک نیت بازیگر آشنا شد و پس از دو سال باهم ازدواج کردند, پاک نیت در این مورد می گوید: شهریور سال ۱۳۵۸ جشن عروسی مان را در خانه فرهنگ شماره یک شیراز برگزار کردیم. اقوام و بچه های تئاتر همه دعوت بودند.

معمولا بچه های تئاتر شیراز در این مکان فرهنگی عروسی شان را برگزار می کردند. مراسم خوبی برگزار شد و همه بچه های تئاتر کمکمان کردند. مراسم عقدمان را در منزل مادر همسرم برپا کردیم و همان شب هم عروسی مان را گرفتیم.

چگونگی انتخاب مهوش صبر کن برای بازی در سریال دخترم نرگس

بازی مهوش صبر کن در سریال دخترم نرگس
بازی مهوش صبر کن در سریال دخترم نرگس

 

مهوش صبرکن بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره حضور خود در سریال «دخترم نرگس» که این شب‌ها از شبکه یک سیما در حال پخش است، اظهار کرد: عوامل این مجموعه فکر کرده و به این نتیجه رسیده بودند به دلیل آنکه کار برای خارج از تهران است، من و محمود پاک نیت را برای حضور در سریال خود برگزینند.

وی ادامه داد: ما فیلمنامه را مطالعه کردیم و پسندیدیم. البته یک مقدار به دلیل آنکه کار در خارج از تهران کار می‌شد، سختمان بود اما با خودمان کنار آمدیم و پیشنهاد بازی در «دخترم نرگس» را پذیرفتیم.

بازیگر «دخترم نرگس» تاکید کرد: گروه بسیار خوبی . به ویژه باقر پیران کارگردان و نویسنده سریال در این سریال گردهم آمده بودند. ایشان فردی بسیار کاردان، فهمیده، مودب، باگذشت و بردبار هستند. هرچه درباره ایشان بگویم کم گفته‌ام. تمام خستگی ما با چند کلمه صحبت کردن با کارگردان از بین می‌رفت و هنوز در ارتباط کامل با ایشان هستیم.

صبرکن درباره سریال «دخترم نرگس» اظهار کرد: این مجموعه برگرفته از مضامین و مشکلاتی است که در اجتماع برای همه افراد به وجود می‌آید. از این دست اتفاقات زیاد در جامعه دیده شده و نویسنده تلاش کرده است این مسایل را با راهکارهای خود و آن چیزی را که دوست داشته است، نوشته و به تصویر بکشد. اگر مردم با دقت سریال را تماشا کنند، «دخترم نرگس» کار آموزنده‌ای است و قشنگی‌های زیادی دارد.

وی درباره اهدافی که این سریال در ساخت آن داشته است، عنوان کرد: این موضوع به نقطه نظر نویسنده و کارگردان بازمی‌گردد چراکه دیدگاه من بازیگر و برداشت مخاطب ممکن است متفاوت باشد. به هر حال کارگردان نقطه نظرهای خاص خود را داشته که در وهله اول نمایش خانواده‌ای سنتی و انسجام بین آن‌ها بوده است. همچنین آموزش این سریال در این است که اگر در جامعه امروز ما اتفاقی برای دختر یا پسر خانواده رخ می‌دهد، راهکارهایی را که باید خانواده‌ها در پیش بگیرند، چیست.

بازیگر «یوسف پیامبر» تاکید کرد: کارگردان تلاش کرده است در تمام اتفاقاتی که در این قصه رخ می‌دهد یک نکته‌ای را به مخاطب آموزش بدهد و بگوید در مواجهه با اتفاقات کدام راه درست و کدام غلط است. البته نتیجه‌گیری به خود تماشاچی بازمی‌گردد.

همکاری مهوش صبرکن با محمود پاک نیت

بازی مهوش صبر کن در کنار محمود پاک نیت
بازی مهوش صبر کن در کنار محمود پاک نیت

 

صبر کن درباره همکاری با همسر خود در این مجموعه خاطرنشان کرد: ما از ابتدا به دلیل سن و سالمان برای این نقش‌ها انتخاب شده بودیم. البته من را کمی بالاتر از سن خودم گریم می‌کردند.

وی درباره نقش خود توضیح داد: اصولا ما سعی می‌کنیم روی نقش های خود فکر و آن شخصیت را در محیط اطراف خود پیدا کنیم. شخصیت من در این سریال به گونه‌ای بود که در اطراف خودم نیز این فرد را ندیده بودم و نداشتم. وظیفه بازیگر این است که آنقدر کتاب بخواند، فیلم ببیند و شخصیت‌ها را در جامعه تحلیل و تجزیه کند تا زمانی که نقشی را به او پیشنهاد می‌دهند بسیار راحت در ذهن خود مجسم و آن را بازی کند. نقشم را که یک خانم خانواده دوست، بساز، بردبار، عاشق زندگی و همسر خود و موفق در زندگی است، دوست داشتم چراکه تا به حال این نقش را بازی نکرده بودم. این شب‌ها که سریال را تماشا می‌کنم، می‌بینم نقشم بسیار خوب درآمده است.

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش نرگس در سریال دخترم نرگس کیست؟

بازیگر «جراحت» درباره همکاری با معاونت استان‌ها تصریح کرد: من بدون محمود پاک نیت در کارهای دیگری با معاونت استان‌ها مانند گرگان، یزد و… همکاری داشته‌ام. «دخترم نرگس» اولین همکاری من با محمود پاک نیت در شبکه‌های استانی بوده است. کار در استانی دیگر بسیار سخت است. یک بازیگر باید سه ماه دور از محل زندگی و امکانات خانه خود و رفت و آمد با فامیل، دوست و آشنا باشد. این در روحیه فرد اثر می گذارد. کار در استان با مرکز بسیار متفاوت است به دلیل آنکه بودجه استان کمتر است و در همه موارد مجبور هستند رعایت کنند. البته برخی مواقع من و همسرم سعی می‌کنیم مدارا کنیم اما ممکن است پشیمان هم بشویم که چرا قبول کردیم اما زمانی که کار را می‌پذیریم تا آخر با گروه پیش می‌رویم.

صبرکن درباره کیفیت آثار تلویزیونی از گذشته تاکنون گفت: تعداد کارها در حال حاضر بسیار کم شده است و از همین تعداد کم هم به اندازه نصف کیفیت ندارند. اینکه تعداد کارها کم شده است به مسایل مالی سازمان برمی گردد. در حال حاضر کشور با مسایل مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند و آنچنان پولی هم در تلویزیون نیست که بخواهد مانند قدیم چند کار را همزمان پیش ببرد. ما زمانی که سریال «یوسف پیامبر» را کار می‌کردیم سریال‌های «در چشم باد»، «مختارنامه»، سریال‌های ۹۰ شبی و کارهای مناسبتی همزمان کار می‌شد و برنامه‌های روزانه تلویزیون هم که بماند.

بازی مهوش صبر کن در کنار محمود پاک نیت
بازی مهوش صبر کن در کنار محمود پاک نیت

 

وی ادامه داد: در حال حاضر پول نیست و بازی هم که می‌کنیم برخی از تهیه‌کنندگان اذیت می‌کنند و قسط‌های آخر را نمی‌دهند و نداده‌اند. این موضوع به بی‌تفاوت بودن برخی از آن‌ها باز برمی‌گردد. من خودم تصمیم گرفته‌ام در این شرایط یا کار نکنم و یا زودتر پول خود را دریافت کنم. مسایل مالی با تهیه‌کنندگان دشوار شده است و بسیاری از بازیگران و عوامل از این موضوع اذیت شده‌اند و سعی می‌کنند دیگر اینگونه کار نکنند. البته در حال حاضر به دلیل آنکه کار نیست کمتر پیشنهاد بازی می‌شود اما امیدوارم دوباره سریال‌های تلویزیونی به کیفیت چند سال قبل بازگردند.

نقش که آرزوی مهوش صبرکن است؟

بازیگر «یوسف پیامبر» در پاسخ به این پرسش که آیا نقشی وجود دارد که هنوز به او پیشنهاد نشده باشد، تصریح کرد: از آنجاکه پتانسیل بالایی در بازیگری دارم، دوست دارم نقش‌هایی را ایفا کنم که به اصطلاح جا دست بازی داشته باشد اما جزو آرزوهایم نیست چراکه آن نقش‌ها در حال حاضر سن کمتر از من را می‌طلبد. در حال حاضر در سن من نیز نقش‌های خوبی وجود دارد که پیشنهاد می‌شود و من نیز می‌پذیرم. تاکنون باوجود آنکه به لحاظ تعداد، زیاد کار نکرده‌ام اما در کارهای بسیار خوب و شناخته شده‌ای حضور داشته‌ام که باعث افتخار من است. اگر برای سن و سال خود من نیز نقشی پیشنهاد بشود که کار بخواهد و شخصیت معمولی و نرمال در زندگی خودمان نباشد، می‌پذیرم اما آن قدر هم تمایل به کار کردن و دویدن به دنبال پول آن ندارم چراکه خسته شده‌ام. به عنوان مثال نقش‌های منفی را دوست دارم چون جا برای کار زیاد دارد.

وی درباره به تکرار نیفتادن حضور در نقش‌های مشابه خاطرنشان کرد: سن و سال ما بالا می‌رود و به هرحال مجبور هستیم نقش این افراد را بازی کنیم چراکه نمی‌توانیم به خودمان دروغ بگوییم. نقش مادر، خاله، عمه و…نیاز است و نمی‌شود که جوان را سن‌دار کرد که نقش سن ما را بازی کند. من در یک مقطع زمانی به دلیل فرزندانم کار نکردم همچنین در زمانی دیگر از من به دلیل پتانسیلی که داشتم در نقش‌های سن بالاتر با گریم‌های خاص استفاده می‌کردند چراکه بازیگر توانمند کمتر داشتند.

در واقع در تمام این سال‌ها تلاش کرده‌ام در نقشی که انتخاب و آن را بازی می‌کنم به تکرار نیفتم. به همین دلیل است که دوست ندارم نقش مادران خانواده را که در آشپزخانه هستند، بازی کنم چراکه معتقدم نقش باید جا دست داشته باشد، کار ببرد و فقط زندگی معمولی و ساده نباشد. من روال و گذشته کاری‌ام را دوست دارم و به آن می‌بالم. اگر موقعیت مناسبی باشد شاید نقش معمولی را کار کنم. شاید هم نه و صبر کنم تا زمانی که کار خوبی پیشنهاد بشود.

سریال دخترم نرگس
سریال دخترم نرگس

 

بازیگر «دخترم نرگس» در پایان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود اظهار کرد: برای حضور در نقش اول یک فیلم کوتاه صحبت کرده‌ام. نقش پتانسیل‌دار است و آن را دوست دارم. نقشم در این فیلم کوتاه شبیه مادر فیلم سینمایی «ابد و یک روز» اما قدرتمندتر است. پیشنهادهای دیگری نیز دارم و فعلا در حال بررسی هستم. برای مردم سرزمینم آرزو می‌کنم که با هرچه زودتر از بین رفتن ویروس کرونا به آرامش و آسایش همیشگی خود برسند و به روتین قبلی زندگی‌شان بازگردند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی