سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۵۴
لیگ قهرمانان آسیا

پیش بینی بازی امروز پرسپولیس مقابل الدحیل

لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس نخستین بازی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ را امروز عصر برابر الدحیل در قطر برگزار می‌کند.

به گزارش تیتربرتر؛ در دومین روز از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دیگر کشورمان امروز (سه‌شنبه) به مصاف رقبای خود خواهند رفت. در گروه D العین از ساعت 18:20 در ورزشگاه اختصاصی خود هزاع‌ بن زاید از سپاهان پذیرایی می‌کند و در گروه C الدحیل از ساعت 18:45 (به وقت ایران) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه میزبان پرسپولیس خواهد بود.

سرخپوشان در ۲۲ بهمن (امروز) برای بیست ودومین بار به مصاف یک تیم از کشور قطر در لیگ قهرمانان آسیا می‌روند.

این بازی را که به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد، پیمان یوسفی گزارش خواهد کرد. آخرین گزارش یوسفی در آسیا برای نمایندگان ایرانی با پیروزی پرگل استقلال مقابل الریان همراه شده بود.

پرسپولیس قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی ایران؛ سابقه زیادی در بازی با تیم‌های قطری دارد و نتایج گذشته نشان می‌دهد پرسپولیس تیم برتر در تقابل با قطری‌ها بوده و روی کاغذ تیم گل‌محمدی شانس بیشتری برای برد دارد.

بیشتر بخوانید: اسکوچیچ رسما سرمربی تیم ملی ایران شد

در این راستا اولین بازی پرسپولیس در این فصل را می‌توان حساس‌ترین دیدار این تیم نیز دانست که برابر الدحیل در زمین تیم قطری برگزار می‌شود. دو تیم دو فصل قبل در لیگ قهرمانان برابر هم به میدان رفتند که الدحیل در خانه با یک گل برنده شد و در تهران با نتیجه ۳ بر یک به تیم ایرانی باخت و حذف شد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الدحیل

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور و کریستین اوساگونا.

نگاهی به بازی های الدحیل - پرسپولیس

صدرنشین لیگ ستارگان قطر با کلی ستاره بار دیگر به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. نام پرسپولیس برای الدحیل و هوادارانش خیلی آشناست. این دو تیم تاکنون شش بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم پرسپولیس سه برد و سهم تیم قطری یک برد بوده است. آخرین بازی آنها برمی‌گردد به مرحله یک چهارم نهایی دو فصل پیش لیگ قهرمانان که پرسپولیس موفق شد باخت یک بر صفر در بازی رفت را با برتری 3 بر یک در دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی جبران کرده و راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شود.

ماریو مانژوکیچ، مهاجم صاحب‌نام کروات در کنار ادمیلسون بلژیکی، مهدی بن عطیه مراکشی و کوانگ سون هان کره‌ای چهار بازیکن خارجی قطری‌ها در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌روند که مربعی از بازیکنان تأثیرگذار، صاحب‌نام و باتجربه قابل توجه بین‌المللی را شکل می‌دهند.

ولید الرکراکی، سرمربی مراکشی الدحیل اعتقاد دارد تیمش باید مقابل تیم قدرتمند پرسپولیس محتاط باشد تا به سرنوشت تیم الریان در دیدار مقابل استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان دچار نشود. جالب اینکه الریان بعد از این بازی توانست الدحیل را با یک گل شکست دهد تا به نوعی باخت مقابل استقلال را فراموش کند.

صدرنشین لیگ برتر ایران در بهترین شرایط ممکن به مصاف رقیب قطری خود خواهد رفت. هیچ بازیکن مصدومی در اردوی این تیم دیده نمی‌شود و شاگردان یحیی گل‌محمدی با  روحیه عالی به استقبال اولین بازی خود در لیگ قهرمانان خواهند رفت. البته به احتمال خیلی زیاد سرمربی پرسپولیس تغییراتی را در ترکیب تیمش نسبت به دربی به وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: چه کسانی نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شدند؟

به احتمال فراوان محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا به خاطر عملکرد نه چندان خوب در دربی جای خود را در ترکیب اصلی پرسپولیس از دست خواهند داد و محمد نادری، محسن ربیع‌خواه و بشار رسن این شانس را دارند که از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان بروند.

عظیموف عزیز ازبک قضاوت دیدار الدحیل قطر - پرسپولیس را بر عهده خواهد داشت. تیم‌های الشارجه امارات و التعاون عربستان در امارات دیگر بازی گروه C لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد.

تمجدید قطری ها از بازیکنان پرسپولیس

یک روزنامه قطری به تمجید حریف ایرانی تیم الدحیل در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

روزنامه الشرق قطر در آستانه رویارویی تیم‌های الدحیل و پرسپولیس نوشت: پرسپولیس یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های ایرانی در عرصه رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا است. این تیم تجارب زیادی در بازی‌های سخت و بزرگ دارد. پرسپولیس در بازی امروز برای کسب موفقیت و پیروزی برابر الدحیل تلاش می‌کند.

این روزنامه در ادامه این مطلب آورده است: در ترکیب تیم پرسپولیس بازیکنان برجسته زیادی حضور دارند. در خط حمله این تیم مهاجم خطرناک نیجریه‌ای به نام اوساگونا دیده می‌شود. بشار رسن، هافبک عراقی، جلال حسینی و وحید امیری دیگر بازیکنان برجسته پرسپولیس هستند که توانمندی‌های فنی بالایی دارند.

titrebartar.com

 

تاریخچه بازی پرسپولیس با تیم‌های قطری

تاریخچه تقابل پرسپولیس با تیم‌های قطری در لیگ قهرمانان آسیا را سایت خبرورزشی بررسی کرده است.

برد در شروع

پرسپولیس برای اولین‌بار در جام باشگاه ها‌ی آسیا مهمان الریان قطر بود که با دو گل خداداد عزیزی این بازی را برد و در اولین قدم دو بر یک به پیروزی رسید.

خداحافظی ژاوی

آخرین بازی ژاوی در لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی پرسپولیس برگزار شد که در پایان این بازی با برد ۲ بر صفر تیم میزبان به پایان رسید و این آخرین تقابل سرخ‌ها با یک تیم قطری بود.

بهترین برد

بهترین برد پرسپولیس مقابل یک تیم قطری برابر الوکره رقم خورد و آن‌ها با گل‌های علی کریمی، بهروز رهبری‌فرد، علیرضا امامی‌فر، بهنام سراج و پایان رأفت به پیروزی رسیدند.

بدترین شکست

بدترین شکست پرسپولیس برابر یک تیم قطری سخت‌ترین شکست آن‌ها در آسیاست و ۵ بر یک برابر الغرافه قطر شکست خورد که در آن بازی علی کریمی زننده تنها گل سرخپوشان تهرانی بود.

بهترین گلزن

علی کریمی ستاره بازی‌های پرسپولیس با تیم‌های قطری بود و تنها گل سرخپوشان را در بدترین شکست سرخپوشان زده است. جادوگر ۳ گل به الوکره و ۲ گل هم به الغرافه زده که بهترین گلزن پرسپولیس مقابل قطری‌هاست. از ۵ گل کریمی ۳ گل در دوحه به ثمر رسیده و او بهترین گلزن پرسپولیس در قطر هم به‌حساب می‌آید.

هت‌تریک قطر‌ی‌ها در هدیه دادن

تیم‌های قطری در افزایش برد‌های پرشمار پرسپولیس کمک هم کردند و ۳ بار گل به‌خودی زدند که حاصل آن ۳ برد برای سرخپوشان تهرانی بود. چیکو فلورس، حسن البریک و مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکنانی بودند که در بازی با پرسپولیس گل به خودی زدند.

تیم ۵ ستاره یحیی

یحیی گل‌محمدی در لیست تیمش ۵ گلزن به تیم‌های قطری دارد و می‌تواند با کمک این ۵ ستاره از پس الدحیل برآید. نعمتی، علیپور، حسینی، ترابی و اوساگونا بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی به تیم‌های قطری را دارند.

حذف الدحیل با کام‌بک

تنها تقابل پرسپولیس و الدحیل به لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که سرخپوشان بازی باخته دور رفت را با برتری ۳ بر یک در بازی برگشت جبران کردند و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. البته الدحیل پیش از این با نام لخویا در رقابت‌ها شرکت می‌کرد و با نام لخویا ۴ بار به مصاف پرسپولیس رفت که حاصل آن ۲ برد و یک تساوی و یک باخت برای پرسپولیس بود.