پنج شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵

پیش بینی قیمت ها در بازار طلا و سکه

پیش بینی قیمت ها در بازار طلا و سکه
بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار سکه با کاهش محسوس هر قطعه سکه در محدوده ۴ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان به کار خود پایان داد.

یکی از فعالان بازار طلا می‌گوید از ظهر امروز به این سو به تدریج بازار آرام گرفت و قیمت‌ها به سمت کاهش تمایل پیدا کردند. این روند اگر با اتفاق دیگری همراه نشود در روزهای آینده بازار طلا را به سمت آرامش بیشتر سوق می‌دهد.

آیت محمد ولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، درباره اثرات حمله موشکی سپاه پاسداران در بازار طلا گفت: قبل از هر چیز باید به سپاه پاسداران این موفقیت را تبریک گفت. بازار طلا بازاری است که به طور کلی از تنش‌های مختلف تاثیر می‌گذارد اما حمله اخیر پاسداران به امریکایی‌ها گرچه در آغاز روز اندکی افزایش قیمت‌ها را سبب شد اما از عصر به این سو به تدریج از قیمتها کاسته شد و بازار روند دیگری در پی گرفت.

او ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌های طلا و سکه در بازار داخلی به نسبت ترمیم شده و بازار روز نسبتا آرامی را سپری کرد و به انتها رساند. با این حال نباید فراموش کنیم هم اکنون وضعیت بازارها عادی نیست و داد و ستد به خوبی انجام نمی‌شد. ما امیدواریم این مساله هم مرتفع شود و وضعیت داد و ستد عادی شود.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: اکنون وضعیت داد و ستد چندان طبیعی نیست ولی امیدواریم روندی که از عصر آغاز شده ادامه یابد و شرایط عادی شود. این میان فکر می‌کنم که اتفاق خاصی رخ ندهد و آمریکایی‌ها دوباره شرارتی تازه در پیش نگیرند احتمالا در روزهای آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بازگشت ثبات اقتصادی

او تاکید کرد: قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی است و حتی قیمت ارز هم بر آن تاثیرات بزرگی دارد. به همین دلیل باید توجه داشت در شرایط متشنج نمی‌توان انتظار داشت قیمت طلا بی نوسان باشد. به همین دلیل هر چه شرایط به سمت آرامش بیشتر برود بازار طلا هم وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.

محمد ولی تاکید کرد؛ در حال حاضر همان طور که گفتم وضعیت بازار به سمت آرامش تمایل پیدا کرده است و چنانچه درگیری میان ایران و ایالات متحده خاتمه یابد به تدریج شرایط بازار طلای کشور هم به دوران آرامش باز خواهد گشت. فعالان بازار نیز می‌گویند وضعیت بازار طلا و سکه عادی است و آغاز ریزش قیمت‌ها در بازار سبب کاهش تعداد متقاضیان خرید طلا و سکه در بازار شد.عصر امروز بازار طلا و سکه در حالی به کار خود پایان داد که بار دیگر قیمت‌ها به کانال چهار میلیون تومان بازگشت. 

بر این اساس عدم تغییر قیمت ارز در بازار نیز به نوعی زمینه آرامش را در بازارها فراهم کرد. امروز پس از پایان نشست دولت بود که همتی، رییس کل بانک مرکزی نسبت به بازدید سرزده از صرافی ها اقدام کرد تا از نزدیک در جریان وضعیت خرید و فروش وروند معاملات قرار گیرد و بی واسطه شرایط بازار را رصد کند. بر اساس این گزارش فعالان بازار نیز در مواجهه با همتی ضمن ابراز رضایت از وضعیت بازار، شرایط را مثبت و بی تنش ارزیابی کردند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار سکه با کاهش محسوس هر قطعه سکه در محدوده ۴ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان به کار خود پایان داد.