سه شنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵

کمپانی فورد، تسلا را به مبارزه فراخواند

کمپانی فورد، تسلا را به مبارزه فراخواند
بعد از مراسم رونمایی وانت سایبرتراک توسط کمپانی تسلا و انتشار ویدیو جنجالی مسابقه طناب کشی و قدرت نمایی خودروی جدید تسلا در مقابل اف-150 فورد، جنگ لفظی بین مدیران کمپانی های فورد و تسلا شکل گرفته است و در این میان کمپانی فورد، تسلا را به مبارزه طلبید.

جمعه گذشته در مراسم رونمایی، مدیر عامل تسلا ویدئویی را به نمایش گذاشت که در آن وانت سایبرتراک رونمایی شده و جدید تسلا در مسابقه طناب کشی با فورد مدل اف-150 موفق تر عمل می کند و و در آن اف-150 فورد در مسابقه کشیدن طناب به سایبرتراک می بازد 

حالا ساندیپ مادرا، قائم مقام مدیر عامل فورد می گوید، سؤال این جا است که آیا این جنگ طناب کشی منصفانه بوده یا نه. آیا آنها سیب های خود را با سیب های ما مقایسه کرده اند یا سیب های ما را با پرتغال های خود.

قائم مقام فورد در مصاحبه با موتور وان تسلا را به مبارزه طلبید و ویدئوی به نمایش درآمده را «شوخی که نباید جدی گرفت» توصیف کرد.

مشخصات تولید جدید تسلا

در این مسابقه طناب کشی، تسلا از وانتی جدید خود که مجهز به موتور دوگانه یا حتی شاید سه گانه و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ (با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه) استفاده کرده در حالی که اف-150 به کار رفته در این مسابقه مدل STX و تک دیفرانسیل (انتقال قدرت فقط به دو چرخ عقب) بوده است که موتور آن احتمالا 2.7 لیتر اکوبوست (دوستدار محیط زیست کم مصرف و کم آلاینده و در نتیجه کم قدرت تر) است هر چند که این موتور 325 اسب بخار است اما صفر تا صد آن بالای 3 ثانیه است. ضمن این که وزن سایبرتراک بیشتر از اف-150 است.

مبارزه طلبی فورد

این مقام فورد از تسلا خواست سایبرتراکش را به جنگ اف-150 الکتریکی جدید فورد بفرستد تا نتیجه را خودش ببیند.

جالب این است که در همان مراسم رونمایی قصد طراح نشان دادن مقاومت این وانت بود که شیشه آن شکست و همان روز از ارزش سهام تسلا 6 درصد کاست. با این حال خبر پیش فروش آن به نقل از رویترز، که به 200 هزار دستگاه رسید، ارزش سهام را دوباره 4 درصد بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: