چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۲۰:۱۷

آخرین وضعیت تیم ملی قبل از بازی عراق در اردن

آخرین وضعیت تیم ملی قبل از بازی عراق در اردن
پس از گمانه زنی های فراوان دیدار تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران در کشور اردن برگزار خواهد شد.

عبدالخاق مسعود رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که این کشور، اردن را به عنوان میزبان دیدار با ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر انتخاب کرده است.

وی در این باره گفت: به فدراسیون اردن نامه زدیم که میزبان ایران و بحرین باشیم زیرا نیازی به ویزا نیست و هواداران عراقی می‌توانند با توجه به نزدیکی راه در ورزشگاه حاضر شوند.

این دیدار به دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی در عراق به دلیل ناآرامی‌های اخیر 23 آبان به میزبانی کشور اردن برگزار خواهد شد.

احتمال جدایی ویلموتس پیش از بازی حساس عراق

پایگاه خبری «نیوزبلاد» بلژیک خبری که روز گذشته یکی دیگر از رسانه‌های این کشور (سایت BH) منتشر کرده بود را تأیید کرده و نوشته که مارک ویلموتس به دلیل پرداخت نشدن حقوقش از سوی فدراسیون فوتبال ایران، درخواست فسخ قراردادش را داده و خواهان پایان همکاری‌اش با تیم ملی شده است.

این سایت نوشته ویلموتس با وجود کسب نتایج قابل قبول در شش ماهی که هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، به دلیل عدم دریافت مطالباتش می‌‌خواهد خیلی زود به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران پایان دهد و با اعلام این موضوع به مسئولان فدراسیون منتظر پاسخ آنهاست.

نیوزبلاد در همین حال از تمایل سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک برای بازگشت به کشورش برای هدایت «آنتورپ» یکی از تیم‌های باشگاهی لیگ دسته اول بلژیک خبر داده است. آنتورپ در لیگ دسته اول بلژیک پس از گذشت 13 هفته از رقابت‌ها در رده هفتم است و 12 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. به همین دلیل شایعاتی مبنی بر احتمال برکناری سرمربی آن، مطرح شده و نیوزبلاد هم نوشته در صورتی که این باشگاه سرمربی‌اش، لاژلو بولونی را برکنار کند، خیلی نباید تعجب کرد اگر ویلموتس به جای او روی کار بیاید.

این سایت می‌نویسد: رابطه ویلموتس با لوسیانو دِاونفریو مدیر ورزشی باشگاه آنتورپ همیشه خوب بوده است. ویلموتس همیشه به رسانه گفته که دوست دارد یک روز با دِاونفریو کار کند.

بیشتر بخوانید:
مقصد نهایی بازی ایران - عراق در اربیل خواهد بود؟
سرنوشت بازی تیم فوتبال ایران با عراق در هاله‌ای از ابهام!
جزییاتی از بازی ایران و عراق در انتخابی جام جهانی قطر

نیوزبلاد سپس نقل قولی از ویلموتس در مصاحبه‌ای که او دو سال پیش انجام داده را آورده که در آن آمده است: من و داونفریو دوست یکدیگر هستیم و این بر کسی پوشیده نیست. ما در مقاطع مختلفی از زندگی‌ کاری و شخصی‌مان حامی یکدیگر بوده‌ایم. او قبل از اینکه کارش را در آنتورپ شروع کند با من درباره آن صحبت کرده بود. او یک کارشناس فوتبالی خبره است و من یک روز با او کار خواهم کرد. نمی‌دانم کجا یا چه زمانی اما این اتفاق قطعاً یک روز رخ خواهد داد.

بی اطلاعی سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال 

ابراهیم شکوری درباره شائبه‌هایی مبنی بر فسخ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران منتشر شده اظهار کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم. نمی‌دانم این اخبار از کجا می‌آید. اگر خبر رسمی وجود داشته باشد ما روی سایت فدراسیون فوتبال و یا از طریق سخنگو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که پس بنا به صحبت‌های شما آقای ویلموتس قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران فسخ نکرده است، گفت: نمی‌دانم و اطلاعی در این خصوص ندارم اما اگر خبری باشد ما از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا مطالبات سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت شده است یا خیر هم گفت: آقای تاج درباره این موضوع صحبت کرده‌اند. صحبت‌های ما هم همان صحبت‌های آقای تاج است. اینکه بخواهیم دوباره درباره این موضوع صحبت کنیم فکر می‌کنم کار درستی نباشد. انشاءالله تلاش می‌کنیم به بهترین شکل فوتبال‌مان را پیش ببریم و از رسانه‌ها تقاضا داریم با توجه به بازی که امروز تیم ملی جوانان و همین طور تیم ملی فوتبال ساحلی بازی دارد کمک کنند تا هواداران با حضور در ورزشگاه از این تیم‌ها حمایت کنند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حواشی موجود مارک ویلموتس در دیدار ایران برابر عراق روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران خواهد نشست یا خیر گفت: قطعا او باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند. هواداران نباید نگران باشند. مطمئنا همه ایرانی‌ها باید دست به دست هم بدهند که ما بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم تا آرامش در تیم ملی بزرگسالان و سایر تیم‌های ملی وجود داشته باشد. در حال حاضر تمرکز ما این است که در تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی جوانان و همین طور تیم ملی فوتبال ساحلی آرامش وجود داشته باشد و تا به این لحظه هم مشکلی وجود ندارد و امیدواریم در آینده همه شرایط مناسب باشد. همان طور که گفتم حرف ما همان صحبت‌هایی است که آقای تاج مطرح کرده است. اگر خبر رسمی هم وجود داشته باشد از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۳ آبان‌ماه در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید در اردن به مصاف عراق برود. دیداری بسیار حساس و حیاتی که در آینده تیم ملی نقش بسیار زیادی دارد.

گفتنی است پیش از این قرار بود بازی  تیم ملی ایران در برابر تیم ملی عراق در شهر بصره به انجام برسد.

حال باید دید فدراسیون فوتبال در قبال این وضعیت، در آستانه دیدار حساس مقابل عراق چه واکنشی خواهد داشت.