سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۱۱

اعمال رتبه بندی فرهنگیان از حقوق مهرماه/افزایش حقوق معلمان

اعمال رتبه بندی فرهنگیان از حقوق مهرماه/افزایش حقوق معلمان
گویا کلاف سر در گم نظام رتبه بندی معلمان بعد از مدتها چانه زنی قرار است در حقوق مهر ماه فرهنگیان اعمال شود. بنابراین معلمان منتظر افزایش 400 تا 600 هزار تومانی حقوق خود باشند.

به گزارش تیتربرتر؛ دولت از ابتدای فروردین سال 1396 تصمیم بر اجرای طرح رتبه بندی معلمان را در دستور کار داشته است اما به علت نداشتن بودجه یا هر دلیل دیگری اعم از تغییر پی در پی وزرای آموزش و پرورش اجرای آن به تعویق افتاده است.

اما امسال به دلیل اعتراضات فرهنگیان مبنی بر تعیین تکلیف شرایط فعالیت آنها و ارائه برنامه نظامند در نهایت دولت با انتخاب حاجی میرزایی به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش مشکل بودجه برای اجرای نظام رتبه‌بندی را رفع کرد و در این راستا 2 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد که البته برخی این شائبه را ایجاد کردند که این بودجه صرف پرداخت مطالبات فرهنگیان می‌شود که این ادعا صحت پیدا نکرد. 

افزایش حقوق معلمان در راستای اجرای طرح رتبه بندی

افزایش حقوق معلمان در راستای اجرای طرح رتبه بندی
افزایش حقوق معلمان در راستای اجرای طرح رتبه بندی

یکی از ویژگی و محسنات اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش 400 تا 600 هزار تومانی در حقوق معلمان است که این افزایش حقوق در این شرایط سخت اقتصادی همراه با تورم در معیشت فرهنگیان نقش نه چندان پررنگی را بازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: طرح رتبه بندی شامل کدام معلمان می‌شود؟

براساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش در فراکسیون مستقلین مجلس، نظام رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای مهرماه امسال برای معلمان اعمال خواهد شد. 

محسن حاجی میرزایی عنوان کرده است: اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی برای اجرای نظام رتبه بندی در بودجه پیش بینی شده است که در این راستا آیین نامه‌ای در دولت تنظیم شده و این آیین نامه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرده است که آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی معلمان پس از تصویب در دولت ابلاغ و اجرایی می‌شود. اما به دلیل اینکه تصویب و ابلاغ این آیین نامه حدود یک تا چند ماه زمان می برد اعمال رتبه بندی برای فرهنگیان از اول مهرماه امسال خواهد بود.