پنج شنبه, ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۱۸
چه کفشی برای پاییز امسال تهیه کنیم

لاکچری ترین کفش های پاییز امسال

چه کفشی برای پاییز امسال تهیه کنیم
مجموعه ای زیبا از مدل های لاکچری کفش های پاییزی 98 را جمع آوری کرده ایم. کفش های پاییزی یکی از محبوب ترین ها برای رفتن بـه میهمانی ها و عروسی ها می‌باشد، البته خانمها همیشه کفش پاشنه بلند بپا می‌کنند اما در میهمانی ها این کفش بیشتر بـه چشم می‌خورد، در ادامه مدلهای زیبا و جدید کفش های پاییزی دخترانه و زنانه را می‌بینیم، با تیتر برتر همراه باشید.

لاکچری ترین کفش از نظر تو چه کفشی است؟ چه ویژگی هایی لازم است داشته باشد که از نظر تو لایق این عنوان باشد؟ کفش یکی از آن آیتم هایی به شمار می رود که در استایل نقش تعیین کننده ای را بازی می کند. یک کفش شیک و متناسب می تواند کل استایلت را نجات دهد در حالی که یک کفش نامتناسب می تواند تمام آن را زیر سؤال ببرد. اگر تو هم مثل من عاشق کفش هستی پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهی چرا که در این مقاله می خواهم مختص، در مورد کفش های لاکچری صحبت کنم آن هم کفش خوشگل های لاکچری پاییز سال 1398 که از میان ترند های این فصل انتخاب شده اند پس با تیتر برترتا پایان این مقاله همراه باش

کفش های نگین دار پاییزی

نگین از جمله لاکچری های سال های اخیر به شمار می رود که از سال 97 به دوران ما برگشته است و چنان مورد استقبال قرار گرفته که در سال بعد یعنی سال 98  نیز تکرار شده است. کفش های نگین دار اولین کفش از فهرست لاکچری ترین کفش های پاییز پیش رو به شمار می رود؛ فرقی نمی کند این نگین ها به صورت دانه ای رو کفش کار شده باشد یا تشکیل یک نقش تزیینی را روی آن بدهند یا به صورت رشته های نگینی از پشت کفش تا روی پاشنه را تزیین کنند.

مطالب مرتبط : تناسب رنگ پوست و لباس

کفش های پر دار پاییزی

پر نیز از دیگر ترند های نوستالژیک دهه های گذشته میلادی به شمار می رود که به سال ۲۰۱۹ میلادی برگشته اسا تا دوران طلایی خود را بار دیگر تجربه کند و بدرخشد. از نظر بسیاری از بلاگر های فشن، کفش هایی با تزیینات پر می تواند آن قدر زیبا و چشمگیر باشد که صفحه های اینستاگرام را پر کند.

کفش هایی با پاشنه های هندسی پاییزی

کفش هایی که پاشنه های جذاب دارند که از تلفیق یک یا چند شکل هندسی به وجود آمده اند، یکی دیگر از کفش های خوشگل پاییز امسال به شمار می رود که بر اساس پیش بینی ها حسابی همه گیر می شود و محبوبیت آن در میان کفش ها و صندل های تابستانی اثبات محکمی برای این ادعا خواهد بود. یک انتخاب شیک و مدرن برای تویی که عاشق کفش هایی هستی که طراحی جدید و مدرن دارند.

کفش های مروارید دار پاییزی 

دیگر فکر کنم که این قدر در مورد مروارید و ترند های دریایی نوستالژیک شنیده باشی که نیازی به معرفی نداشته باشند ولی نکته جالب این جا است که کفش های مروارید کاری شده هم جزو زیبا ترین کفش های ترندی برای فصل پاییز جای گرفته اند.

مطالب مرتبط : بوت های مد روز پاییز 98

منظور از کفش چیست؟

کَفش پوششی است برای محافظت و راحتی پای آدم به هنگام انجام کارهای گوناگون.

پای آدم دارای استخوان‌های بیشتری نسبت به هر اندام دیگری از بدن می‌باشد و در برابر خطرهای محیطی همچون سنگ‌های تیز و زمین داغ آسیب‌پذیر است که کفش در برابر این آسیب‌ها از پا محافظت می‌کند. طراحی کفش‌ها در ازای زمان و از فرهنگ به فرهنگ تفاوت بسیاری داشته، که ظاهر آن در اصل با کارکرد آن بستگی داشته‌است. کفش‌های امروزی در شیوه، پیچیدگی و هزینه تفاوت گسترده‌ای دارند. امروزه در طراحی کفش‌ها جنبهٔ آراستگی آن نیز در نظر گرفته می‌شود.

واژه کفش از کجا آمده است؟

کفش واژه‌ای پارسی است که در پارسی میانه نیز به همین صورت «کفش» بوده‌است. به سازنده و تعمیرکنندهٔ کفش، کفش‌گر یا کَفّاش گفته می‌شود. کفاش به قیاس کلمه‌های عربی ساخته شده‌است و در منابع کهن‌تر فارسی نظیر شاهنامه لفظ کفش‌گر به کار رفته‌است.

مطالب مرتبط : نحوه ست کردن لباس/پیراهن،شلوار و کفش

اجزاء کفش چیست؟

کفش‌ها دارای اجزای گوناگونی هستند از جمله:

رویه
تخت بیرونی
کف‌های داخلی قابل تعویض
مغزی: باریکهٔ چرمی نوارمانند که میان زیره و رویهٔ کفش دوخته می‌شود.
توکاری: کاغذ یا مقواهایی که برای کلفت نشان دادن زیره، میان کف و زیره کفش چسبانده می‌شود.
پاشنه
زیرپاشنه‌ها
زیرپاشنه‌های گتر
ساق‌پوش

کفش‌های سنتی ایرانی

کفش‌های قدیمی ایرانیان در انواع چاروق، گیوه، نعلین، اروسی، سگکی، صندل، قُندره و دهان‌دولچه‌ای ساخته می‌شد. به نوعی پاشنهٔ کفش که با چرم و میشَن (چرم بز) و مانند آن ساخته بشود «نعلَکی» می‌گویند

انواع کفش

کفش‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. برای نمونه، از نظر ظاهر و نحوه محکم شدن کفش در پا می‌توان کفش‌ها را به انواع بندی، سگک دار و بی بند تقسیم کرد. همچنین جنس کفش می‌تواند از چرم یا مواد دیگر باشد و به همین روی، می‌توان کفش‌های چرمی، پلاستیکی، کتانی، چوبی en و مانند آن را متمایز کرد. از نظر جنسیت و سن و سال نیز می‌توان کفش‌ها را به گروه‌هایی مانند مردانه، زنانه و زنانه-مردانه (هر دو جنس)، بچه گانه (دخترانه و پسرانه) تقسیم کرد. از نظر کاربرد نیز کفش‌های معمولی، ورزشی، صنعتی و مانند آن قابل تشخیص هستند.

کفش‌های معمولی

طیف گسترده‌ای از کفش‌ها، برای استفاده روزمره و عمومی یا رسمی افراد مختلف ساخته می‌شوند. این کفش‌ها اغلب دارای زیره‌ای ضخیم و رویه‌ای نرم‌تر از جنس چرم یا مصنوعات مشابه چرم هستند. ممکن است رویه کفش کاملاً پوشیده یا نیمه پوشیده و دارای منفذ باشد به گونه‌ای که پاها از درون کفش دیده شود. انواع کفش‌های معمولی عبارتند از:

کفش آکسفورد: مانندکفش کفش بندی چرمی با نوک کشیده و دارایک یک لایه چرم. en
کفش دربی: شبیه به کفش آکسفورد با رویه یک دست و نوک پهن‌تر. en
کفش سگک دار - مانند کفش راهبه‌ای en
کفش کلارک: گروهی از کفش‌های چرمی بی بند با رویه بلند و پاشنه تخت که حالت راحتی و غیررسمی دارند.
کفش قیصری: در ایران گونه‌ای کفش چرمی مردانه و بندی با پاشنه بلند و نوک باریک و کشیده و اغلب به رنگ سیاه با عنوان کفش قیصری شناخته می‌شود.
کفش رویه کوتاه: کفش‌های بی بند و راحتی شبیه به کفش کلارک اما با رویه کوتاه که نوع زنانه آن محبوب تر است.
کفش پاشنه بلند (زنانه)
کفش کف تخت - مانند گالش و کفش باله
نعلین (کفش رویه چرمی جلوبسته بدون پشت) نمونه: Mule
دمپایی برای استفاده راحت در خانه.
دمپایی ابری (انگشتی)
صندل
چکمه
کفش‌های ورزشی
این دسته کفش‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که امکان فعالیت‌های بدنی و انجام ورزش‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

اسنیکر نوعی کفش ورزشی از جنس کتان با کف تخت و با ساقه کوتاه یا بلند.
کفش سوارکاری (چکمه)- کفشی با پاشنه جدا و ساق بلند جهت محافظت از پا و سواری راحت تر
کفش استوک دار - کفش فوتبال
کفش کوهنوردی
کفش اسکیت
کفش بولینگ
کفش کشتی
کفش دوچرخه سواری
کفش اسکی
کفش‌های خاص
کفش طبی - ارتوپدیک
کفش باله، کفش رقص جاز و سایر کفش‌های رقص
کفش ایمنی
کفش ماهواره‌ای - برای کمک به آلزایمری‌ها

خبرنگار : امیرحسین بذلی